ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌سوزی به جمع‌آوری ۳۰۰ کانکس و چادر زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب انجامید

به گفته فرماندار سرپل ذهاب، جنس کانکس‌ها از مواد قابل اشتعال است و در فاصله‌های ناایمن و غیراستاندارد از یکدیگر قرار گرفته‌اند. همین مسئله گسترش آتش را آسان و امدادرسانی را سخت کرد.

زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب در فصل زمستان با دمای زیر صفر،‌ برف و آب‌گرفتگی بر اثر بارش باران شدید رویارو بودند. این‌بار با آغاز فصل بهار،‌ شماری از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در کانکس‌های اسکان موقت گرفتار آتش‌سوزی شدند.

آتش‌سوزی در کانکس زلزله‌زدگان سرپل ذهاب ـ شنبه‌شب،‌ چهارم فروردین

محبت جمالی‌نیا، فرماندار سرپل ذهاب شنبه‌شب چهارم فروردین به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفت که یک کانکس اسکان موقت در منطقه روستایی پاونار،‌ در نزدیکی دانشگاه پیام نور سرپل‌ ذهاب آتش گرفته و به علت وزش باد،‌ آتش به دیگر کانکس‌ها و چادرها گسترش یافته است.

به گفته او،‌ «کانکس‌ها در فاصله‌های ناایمن و غیراستانداردی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین امر امدادرسانی به این منطقه را سخت کرد». فرماندار سرپل‌ ذهاب توضیح داد که جنس کانکس‌ها از مواد قابل اشتعال است و به راحتی آتش می‌گیرد.

جمالی‌نیا از توزیع چادر و پتو و مواد اولیه بین آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی خبر داد و گفت که «از خانواده‌هایی که خانه هایشان تعمیری بود خواستیم تا به منازل خود بازگردند. همچنین ۳۰۰ کانکس و چادر مجردی و کارگری جمع آوری شده است.»

آنهایی که در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان خانه‌هایشان را از دست دادند، هنوز در کانکس‌ها و چادرها زندگی می‌کنند. تا پیش از این آتش‌سوزی و در فصل سرد، بارش شدید و سرمای هوا و خطر یخ‌زدگی آنها را تهدید می‌کرد و جان نوزادان‌ را به خطر انداخته بود.

در روزهای پس از زلزله در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نسبت به عملکرد نیروهای حکومتی و مدیریت بحران انتقادهای بسیاری مطرح شده بود. این انتقادها باعث شده بود تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آستانه سال نو به میان زلزله‌زدگان برود و وعده بهبود اوضاع را بدهد.

در زلزله آبان‌ماه ۵۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر زخمی شدند و حدود ۷۰۰۰۰ تن بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.