ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یولیا تیموشنکو برای گذراندن هفت سال حبس به زندان منتقل شد

<p>يوليا تيموشنکو، نخست&zwnj;وزير پيشين اوکراين برای گذراندن دوران حبس به زندان منتقل شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، تيموشنکو که به هفت سال حبس محکوم شده از ماه اوت سال ۲۰۱۱ (مرداد ۱۳۹۰) در اوکراين در بازداشت بود. وی روز جمعه ۳۰ دسامبر ۲۰۱۱ (نهم دی ۱۳۹۰) برای گذراندن هفت سال حبس خود به زندانی در &quot;خار کی&zwnj;يف&quot; منتقل شد.</p> <p>وکيل خانم تيموشنکو گفته است موکلش دچار بيماری کمردرد است اما مقامات اوکراين اعلام کرده&zwnj;اند پزشکان با معاينه تيموشنکو گفته&zwnj;ند انتقال وی به زندان مشکلی برايش ايجاد نمی&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>تیموشنکو: من از مردم می&zwnj;خواهم از اوکراين، آزادی و دموکراسی دفاع کنند، اين دادگاه نشان داد که دستگاه قضايی اوکراين به قوانين توجهی نمی&zwnj;کند، بجنگيد و با هم باشيد</p> </blockquote> <p>نخست&zwnj;وزير پيشين اوکراين به اتهام امضای &quot;غيرقانونی&quot; قرداد گاز با روسيه به هفت سال حبس محکوم شده است.</p> <p>اتحاديه اروپا در واکنش به اين حکم ابراز اميدواری کرده بود تيموشنکو به زندان نرود و حکم مورد بازنگری قرار گيرد.</p> <p>ناظران غربی تيموشنکو را قربانی &quot;خدمت به اروپا و سياست مردسالار اوکراين&quot; می&zwnj;دانند.</p> <p>تيموشنکو نیز اين حکم را &quot;عقب&zwnj;گرد سياسی&quot; اوکراين ناميده بود و از مردم اين کشور خواست تا عليه &quot;رژيم سرکوب&zwnj;گر&quot; اوکراين مبارزه کنند.</p> <p>وی همچنين گفته بود: &quot;من از مردم می&zwnj;خواهم از اوکراين، آزادی و دموکراسی دفاع کنند. دست&zwnj;هايم را پايين نخواهم آورد... ما مبارزه خواهيم کرد. اين دادگاه نشان داد که دستگاه قضايی اوکراين به قوانين توجهی نمی&zwnj;کند... بجنگيد و با هم باشيد.&quot;</p> <p>&quot;فشار بر شرکت نفت و گاز&quot; اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات تیموشنکو اعلام شده بود.</p> <p>هواداران تيموشنکو طرح اتهامات عليه وی را &quot;انتقام گيری سياسی&quot; رقيب انتخاباتی&zwnj;اش ويکتور يانکويچ می&zwnj;دانند که در انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال ۲۰۱۰ توانست با اختلاف آرای جزيی يوليا تيموشنکو را شکست دهد.</p> <p>پيشتر نيز وزارت امور خارجه روسيه با صدور اطلاعيه&zwnj;ای گفته بود: &quot;کليه توافق&zwnj;نامه&zwnj;های گازی سال ۲۰۰۹ کاملاً در چارچوب قوانين ملی دو کشور و مقررات بين&zwnj;المللی منعقد شده و برای امضای آن&zwnj;ها دستورات لازم از سوی روسای جمهوری اوکراين و روسيه صادر شده بود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

يوليا تيموشنکو، نخست‌وزير پيشين اوکراين برای گذراندن دوران حبس به زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تيموشنکو که به هفت سال حبس محکوم شده از ماه اوت سال ۲۰۱۱ (مرداد ۱۳۹۰) در اوکراين در بازداشت بود. وی روز جمعه ۳۰ دسامبر ۲۰۱۱ (نهم دی ۱۳۹۰) برای گذراندن هفت سال حبس خود به زندانی در "خار کی‌يف" منتقل شد.

وکيل خانم تيموشنکو گفته است موکلش دچار بيماری کمردرد است اما مقامات اوکراين اعلام کرده‌اند پزشکان با معاينه تيموشنکو گفته‌ند انتقال وی به زندان مشکلی برايش ايجاد نمی‌کند.

تیموشنکو: من از مردم می‌خواهم از اوکراين، آزادی و دموکراسی دفاع کنند، اين دادگاه نشان داد که دستگاه قضايی اوکراين به قوانين توجهی نمی‌کند، بجنگيد و با هم باشيد

نخست‌وزير پيشين اوکراين به اتهام امضای "غيرقانونی" قرداد گاز با روسيه به هفت سال حبس محکوم شده است.

اتحاديه اروپا در واکنش به اين حکم ابراز اميدواری کرده بود تيموشنکو به زندان نرود و حکم مورد بازنگری قرار گيرد.

ناظران غربی تيموشنکو را قربانی "خدمت به اروپا و سياست مردسالار اوکراين" می‌دانند.

تيموشنکو نیز اين حکم را "عقب‌گرد سياسی" اوکراين ناميده بود و از مردم اين کشور خواست تا عليه "رژيم سرکوب‌گر" اوکراين مبارزه کنند.

وی همچنين گفته بود: "من از مردم می‌خواهم از اوکراين، آزادی و دموکراسی دفاع کنند. دست‌هايم را پايين نخواهم آورد... ما مبارزه خواهيم کرد. اين دادگاه نشان داد که دستگاه قضايی اوکراين به قوانين توجهی نمی‌کند... بجنگيد و با هم باشيد."

"فشار بر شرکت نفت و گاز" اوکراين در سال ۲۰۰۹ جهت انعقاد قراردادی با شرکت گازپروم روسيه برای واردات گاز طبيعی از جمله اتهامات تیموشنکو اعلام شده بود.

هواداران تيموشنکو طرح اتهامات عليه وی را "انتقام گيری سياسی" رقيب انتخاباتی‌اش ويکتور يانکويچ می‌دانند که در انتخابات رياست‌جمهوری سال ۲۰۱۰ توانست با اختلاف آرای جزيی يوليا تيموشنکو را شکست دهد.

پيشتر نيز وزارت امور خارجه روسيه با صدور اطلاعيه‌ای گفته بود: "کليه توافق‌نامه‌های گازی سال ۲۰۰۹ کاملاً در چارچوب قوانين ملی دو کشور و مقررات بين‌المللی منعقد شده و برای امضای آن‌ها دستورات لازم از سوی روسای جمهوری اوکراين و روسيه صادر شده بود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.