ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت بیش از ۱۱۸ دیپلمات و مقام نظامی بلندپایه آمریکا از برجام

گروهی از کارشناسان زبده امنیت ملی آمریکا گروهی برای حمایت از توافق هسته‌ای با ایران تشکیل داده‌اند: «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی».

رئیس جمهور آمریکا تا ۱۲ مه به سه قدرت اروپایی – فرانسه، آلمان و بریتانیا – فرصت داده که با افزودن مکمل‌هایی به برجام، زمینه‌های نظارت بر برنامه موشکی سپاه را فراهم آورند و در بند غروب توافق هسته‌ای هم تجدید نظر کنند. ترامپ تهدید کرده مه در غیر این‌صورت آمریکا از برجام خارج می‌شود. شامگاه گذشته بیش از ۱۰۰ کارشناس امنیت ملی در بیانیه‌ای از رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند به برجام پایبند بماند.

درخواست بیش از ۱۱۸ دیپلمات و مقام نظامی بلندپایه آمریکا از ترامپ برای حفظ برجام

به گزارش نیویورک تایمز در میان ۱۰۰ کارشناس امنیت ملی که بیانیه حمایت از برجام را امضاء کرده‌اند نام ۵۰ مقام بلندپایه نظامی و چهار سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل به چشم می‌خورد. این گروه از کارشناسان امنیت ملی که خود را «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی» نامیده‌اند در بیانیه‌شان اعلام کرده‌اند که آن‌هاهم مانند بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقدند که برجام نه تنها مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی می‌شود، بلکه حفظ آن برای روابط آمریکا با کشورهای اتحادیه اروپا نیز ضرورت دارد. علاوه بر این خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، حصول توافق با کره شمالی برای خلع سلاح اتمی این کشور را هم دشوار می‌کند:

«خوب است که پرزیدنت ترامپ تعهد آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند. زیرا توافق هسته‌ای که منافع قابل‌توجهی به ارمغان آورده و موقعیت آمریکا در برخورد با کره شمالی و نیز ایران را تقویت خواهد کرد. حفظ برجام نشانه‌ای از قابل‌ اتکا بودن قول‌و‌قرارهای آمریکا و متضمن تداوم نفوذ این کشور در مقام یک رهبر جهانی‌ست. کنار گذاشتن برجام اما هیچ سودی برای امنیت ملی آمریکا نخواهد داشت.»

در «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح اتمی» نام بسیاری از دیپلمات‌های کارکشته و مقامات نظامی بلندپایه ایالات متحده آمریکا از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در این کشور به چشم می‌خورد:

گراهام الیسون معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا، نیکلاس برنز معاون پیشین وزارت امور خارجه، جیمز کلپر مدیر سابق اطلاعات ملی، رایان کراکر سفیر پیشین آمریکا در عراق و افغانستان، جیمز کانینگهام سفیر پیشین آمریکا در اسرائیل، ویلیام فالون فرمانده پیشین ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده، لزلی گلب معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا، جان لیمبرت مسئول پیشین میز ایران در وزارت خارجه، تامس پیکرینگ سفیر سابق آمریکا در اسرائیل، گری سیک مسئول پیشین بخش ایران و خلیج فارس در شورای امنیت ملی آمریکا و برنت اسکوکرافت مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده از امضاءکنندگان بیانیه حمایت از برجام‌اند.

امضاءکنندگان بیانیه «ائتلاف ملی برای پیشگیری از ساخت سلاح هسته‌ای ایران» یادآوری کرده‌اند که نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران و محدودیت‌هایی که برجام به برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده، انگیزه کشورهای دیگر خاورمیانه برای توسعه تسلیحات هسته‌ای را کاهش می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ۲۲ مارس/ ۲ اسفند جان بولتون، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری جرج بوش و یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای را به جای هربرت ریموند مک‌مستر به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب کرد. انتصاب بولتون در این سمت سبب شده که مذاکرات آمریکا با کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره در سایه برجام قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.