ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمادگی اروپا و ايران برای مذاکرات تازه هسته‌ای

<p>اتحاديه اروپا از پيشنهاد ايران برای مذاکرات تازه هسته&zwnj;&zwnj;ای استقبال کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، مايکل مان، سخنگوی کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا روز شنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۱۳۹۰) گفت: &quot;ما از گفت&zwnj;وگوهای بدون پيش شرط و مفيد استقبال می&zwnj;کنيم.&quot;</p> <p>استقبال اتحاديه اروپا از مذاکرات هسته&zwnj;ای در واکنش به سخنان عليرضا شيخ&zwnj;عطار، سفير ايران در آلمان است که گفته ايران قصد دارد نامه&zwnj;ای در خصوص از سرگيری مذاکرات اتمی به کاترين اشتون ارسال کند.</p> <p>به گفته شيخ عطار، &quot;به زودی سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و مذاکره&zwnj;کننده ارشد هسته&zwnj;ای، قرار است نامه&zwnj;ای به خانم اشتون بدهند تا مداليته مذاکرات تنظيم شود.&quot;</p> <p>سفير ايران در آلمان گفته است: &quot;بعد از اين مکاتبه آقای جليلی، مذاکرات جديد ايران و گروه ۱+۵ انجام خواهد شد.&quot;</p> <blockquote> <p>استقبال اتحاديه اروپا از مذاکرات هسته&zwnj;ای در واکنش به سخنان عليرضا شيخ&zwnj;عطار، سفير ايران در آلمان است که گفته ايران قصد دارد نامه&zwnj;ای در خصوص از سرگيری مذاکرات اتمی به کاترين اشتون ارسال کند</p> </blockquote> <p>اشتون حدود دو ماه پیش از تمايل قدرت&zwnj;های جهانی برای مذاکرات هسته&zwnj;ای با ايران خبر داده بود.</p> <p>وی اين موضوع را از طريق نامه به اطلاع سعيد جليلی، مذاکره&zwnj;کننده ارشد هسته&zwnj;ای ايران رسانده بود.</p> <p>مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه اعلام کرد گفت&zwnj;وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت&zwnj;وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد. اشتون سال گذشته اين گفت&zwnj;وگوی دو روزه در ترکيه را &quot;دلسردکننده&quot; ناميده بود.</p> <p>اشتون هدف از مذاکرات تازه را &quot;ايجاد اعتماد بين&zwnj;المللی به برنامه هسته&zwnj;ای ايران&quot; اعلام کرده است.</p> <p>گروه ۱+۵ (آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين به اضافه آلمان) از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی&zwnj;سازی اورانيوم را متوقف کند اما ايران اين خواسته را نپذيرفته است.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران وجود &quot;ابعاد نظامی&quot; در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می&zwnj;گويند در برنامه اتمی &quot;اهداف صلح&zwnj;آميز&quot; را دنبال می&zwnj;کنند.</p> <p>تاکنون ايران و گروه ۱+۵ چند دور مذاکرات برگزار کرده&zwnj;اند اما اين گفت&zwnj;وگو&zwnj;ها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.</p> <p>با شکست گفت&zwnj;وگوهای هسته&zwnj;ای غرب با ايران و تصميم جمهوری اسلامی برای غنی&zwnj;سازی اورانيوم، آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی پرونده ايران را در سال ۱۳۸۶ به شورای امنيت سازمان ملل فرستاد.</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تاکنون چهار بار ايران را تحريم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p>

اتحاديه اروپا از پيشنهاد ايران برای مذاکرات تازه هسته‌‌ای استقبال کرده است.

به گزارش رويترز، مايکل مان، سخنگوی کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا روز شنبه ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ۱۳۹۰) گفت: "ما از گفت‌وگوهای بدون پيش شرط و مفيد استقبال می‌کنيم."

استقبال اتحاديه اروپا از مذاکرات هسته‌ای در واکنش به سخنان عليرضا شيخ‌عطار، سفير ايران در آلمان است که گفته ايران قصد دارد نامه‌ای در خصوص از سرگيری مذاکرات اتمی به کاترين اشتون ارسال کند.

به گفته شيخ عطار، "به زودی سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای، قرار است نامه‌ای به خانم اشتون بدهند تا مداليته مذاکرات تنظيم شود."

سفير ايران در آلمان گفته است: "بعد از اين مکاتبه آقای جليلی، مذاکرات جديد ايران و گروه ۱+۵ انجام خواهد شد."

استقبال اتحاديه اروپا از مذاکرات هسته‌ای در واکنش به سخنان عليرضا شيخ‌عطار، سفير ايران در آلمان است که گفته ايران قصد دارد نامه‌ای در خصوص از سرگيری مذاکرات اتمی به کاترين اشتون ارسال کند

اشتون حدود دو ماه پیش از تمايل قدرت‌های جهانی برای مذاکرات هسته‌ای با ايران خبر داده بود.

وی اين موضوع را از طريق نامه به اطلاع سعيد جليلی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ايران رسانده بود.

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا در اين نامه اعلام کرد گفت‌وگوهای احتمالی در آينده نبايد ادامه گفت‌وگوهای سال گذشته باشد که در استانبول برگزار شد. اشتون سال گذشته اين گفت‌وگوی دو روزه در ترکيه را "دلسردکننده" ناميده بود.

اشتون هدف از مذاکرات تازه را "ايجاد اعتماد بين‌المللی به برنامه هسته‌ای ايران" اعلام کرده است.

گروه ۱+۵ (آمريکا، روسيه، بريتانيا، فرانسه، چين به اضافه آلمان) از سال ۲۰۰۳ ميلادی (۱۳۸۲) به همراه آژانس بين‌المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ايران کارهای مربوط به غنی‌سازی اورانيوم را متوقف کند اما ايران اين خواسته را نپذيرفته است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران وجود "ابعاد نظامی" در برنامه اتمی ايران هستند اما مقامات ايران می‌گويند در برنامه اتمی "اهداف صلح‌آميز" را دنبال می‌کنند.

تاکنون ايران و گروه ۱+۵ چند دور مذاکرات برگزار کرده‌اند اما اين گفت‌وگو‌ها بدون نتيجه مشخصی پايان يافته است.

با شکست گفت‌وگوهای هسته‌ای غرب با ايران و تصميم جمهوری اسلامی برای غنی‌سازی اورانيوم، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پرونده ايران را در سال ۱۳۸۶ به شورای امنيت سازمان ملل فرستاد.

شورای امنيت سازمان ملل از سال ۲۰۰۶ تاکنون چهار بار ايران را تحريم کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    بازهم گول خوردند؟ چند دفعه حرف اين دروغگويان را باور ميکنيد؟ اينها هيچ قانون و مقررات و منشورو يا قطعنامه را نه برسميت ميشناسند و نه اجرا ميکنند.

  • کاربر مهمان

    شد؟مش قاسم : ميدانيم که اشتون انگليسی است و دروغ چرا؟... مشروطه اسلامی کپی برداری ارتجاعی از حکومت انگليس است ؟!...