ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترکیه روزنامه «اوزگورلوکچو دمکراسی» را توقیف کرد

در ادامه سرکوب مخالفان در ترکیه، ماموران امنیتی دفتر یک روزنامه دیگر را اشغال و خبرنگاران این روزنامه را دستگیر کردند. پس از کودتای ۲۰۱۶ حداقل ۱۶۰ روزنامه نگار در ترکیه دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی ترکیه بامداد چهارشنبه ۲۸ مارس/ ۸ فروردین با حمله به ساختمان روزنامه «اوزگورلوکچو دمکراسی» دست‌کم ۹ تن از دست‌اندرکاران این نشریه را دستگیر کردند.

صفحه نخست روزنامه توقیف شده اوزگورلوکچو دمکراسی

به گزارش وب‌سایت روزنامه جمهوریت این روزنامه به «حمایت از حزب کارگران کردستان» متهم شده است.

دولت رجب طیب اردوغان دو سال پیش نیز روزنامه «اوزگور گوردن» را به اتهام مشابه حمایت از پ.ک.ک توقیف و اموال آن را مصادره کرد.

یکی از وکلای روزنامه به خبرنگاران گفته که ماموران دولتی ساختمان روزنامه را اشغال و برای آن «سرپرست تعیین کرده‌اند».

براساس گزارش‌های تائید نشده در جریان حمله نیروهای امنیتی به ساختمان روزنامه که از بامداد چهارشنبه تا ساعت ۳ صبح طول کشید، احسان یاشار صاحب امیتاز روزنامه، قاسم زنگین صاحب امیتاز انتشارات گون، اردوغان زامور، کمال کورت، موسا کایا، جمال تونج، کمال داشدوغان و عرفان کارا از خبرنگاران و نویسندگان این روزنامه دستگیر شدند.

دولت ترکیه از دو سال قبل، پس از کودتای ۲۰۱۶، سرکوب گسترده روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و نیروهای مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه را شدت بخشیده است.

انجمن روزنامه‌نگاران ترکیه تعداد روزنامه‌نگاران بازداشت شده در این کشور پس از کودتای ۲۰۱۶ را ۱۶۰ تن اعلام کرده است.

خبرگزاری «فرات» نزدیک به حزب کارگران کردستان هم گزارش کرد: از ابتدای ماه مارس ۲۰۱۸ تا به حال بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در ترکیه بازداشت شده‌اند.

دولت ترکیه از تابستان ۲۰۱۶ تا به حال شرایط فوق‌العاده را تشدید و به این بهانه معترضان به سیاست‌های سرکوبگرایانه در داخل و مداخله‌جویانه آنکارا در سوریه را دستگیر کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه چند روز قبل نیز تهدید کرد اجازه تحصیل به دانشجویان چپ و کمونیست در دانشگاه‌های ترکیه را نخواهد داد. پس از این اظهارات دفاتر تعدادی از تشکل‌های دانشجویی در شهرهای مختلف از سوی هواداران اردوغان هدف حمله و تخریب قرار گرفت.

براساس اعلام مقام‌های رسمی آنکارا در جریان دستگیری‌های پس از کودتای ۲۰۱۶ حداقل ۱۶۰ هزار تن از معلمان، وکلا، روزنامه‌نگاران، دانشجویان،سیاستمداران و نمایندگان مجلس و کارکنان دولتی دستگیر شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.