ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرزند «امپراطور بازار پول ایران» اتهامات خود را رد کرد

در جلسه تفهیم اتهام مدیر ایرانی بانک پیلاتوس، علی صدر هاشمی‌نژاد اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا را نپذیرفت. او گفت جمهوری اسلامی از جابجایی میلیون‌ها دلار سودی نبرده.

علی صدر هاشمی‌نژاد، مدیر ایرانی بانک پیلاتوس که متهم است به انتقال ۱۱۵ میلیون دلار پول به ایران و دور زدن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، در نخستین جلسه دادگاهش که در منهتن نیویورک برگزار شد اتهامات خود را رد کرد.

اکتبر ۲۰۱۷ مالت: علی صدر هاشمی‌نژاد در ماجرای ترور دافنه کاروانا گالیزیا به دلیل افشای روابط غیر شفاف مالی و دسیسه‌های سیاسی

نخستین جلسه دادگاه به ریاست قاضی باربارا موزس به تفهیم اتهامات علی صدر هاشمی‌نژاد اختصاص داشت. قاضی دادگاه با درخواست متهم برای تعیین وثیقه مخالفت کرد.

قاضی باربار موزس استدلال آورد که به دلیل آنکه متهم دارای ثروت و روابطی در کشورهای دیگر است، احتمال دارد در صورت آزادی با قید وثیقه، از ایالات متحده آمریکا خارج شود.

وکیل متهم هم استدلال آورده بود که علی صدر هاشمی‌نژاد با یک زن آمریکایی ازدواج کرده، به طور قانونی در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد و به همین جهت احتمال خروج او از آمریکا عملاً منتفی است.

علی صدر هاشمی نژاد، ۳۸ ساله، مدیر بانک «پیلاتوس» در مالت است. دولت مالت فعالیت‌های ابن بانک را به دلیل عدم شفافیت معاملات آن به تعویق درآورده است.

خانواده صدر هاشمی‌نژاد مدیریت یک گروه مالی با نام «استارتوس» را به عهده دارد. در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، دولت ایران با شرکت نفت ونزوئلا قراردادی برای احداث ۷ هزار واحد مسکونی منعقد کرد. ارزش این قرارداد ۴۷۶ میلیون دلار است. صدر هاشمی‌نژاد عضو کمیسیون نظارت بر اجرای این قرارداد بزرگ تجاری‌ست. شرکت بین‌المللی مسکن ایران از طریق بانک اقتصاد نوین که در تملک خانواده علی صدر هاشمی‌نژاد است اجرای این پروژه را به عهده دارد.

از محمد صدر هاشمی‌نژاد، سهامدار اصلی بانک اقتصاد نوین به عنوان «امپراطور بازار پول» ایران یاد می‌کنند. او یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران راه‌سازی و سدسازی در ایران است.

دادستان نیویورک اعلام کرد که علی صدر هاشمی‌نژاد با ایجاد شرکت‌های صوری و حساب‌های بانکی متعدد با نام‌های مختلف تلاش کرده مشارکت ایران در پروژه احداث خانه‌های مسکونی در ونزوئلا را پنهان و رد آن را گم کند و به این ترتیب تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را دور بزند و از طریق بانک‌هایی در سوئیس و ترکیه مبلغ  ۱۱۵ میلیون دلار را به ایران واریز کند.

وکیل صدر هاشمی‌نژاد در دفاع از موکلش گفت که جمهوری اسلامی ایران در انتقال ۱۱۵ میلیون دلار سودی نبرده. علاوه بر این، محمد صدر هاشمی‌نژاد، پدر متهم از مخالفان جمهوری اسلامی بوده و به همین جهت مدتی هم در ایران زندانی بوده است.

دافنه کاروانا گالیزیا، روزنامه‌نگار مالتی پیش از این در چندین مقاله افشاگر بانک پیلاتوس را به فعالیت‌های سیاسی غیر شفاف و پولشویی متهم کرده بود.

بانک پیلاتوس این اتهامات را رد کرده بود.

دوشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ / ۲۴ مهر  ۹۶ دافنه کاروانا گالیزیا در اثر انفجار بمبمی که در خودرویش کار گذاشته شده بود به قتل رسید. روزنامه‌نگاران مالت در اعتراض به ترور همکارشان مقابل پارلمان این کشور گرد آمدند. آن‌ها از دولت مالت خواسته بودند که از آزادی بیان حمایت کند. اتحادیه اروپا نیز در آن زمان با صدور بیانیه‌ای از پولشویی و رابط غیر شفاف سیاسی و اقتصادی در مالت اظهار نگرانی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    صدر هاشمی نژادشریک مافیای حکومت ایران است و دردادن وامهای بدون برگشت ۱۲۰ میلیونی به کوبا و ۲۴۰ میلیونی به بولیوی و صدها میلیون دلار به ونزویلابرای ساخت مسکن و ارسال پول برای حزب اله جهت موادمخدر در امریکای جنوبی و ساخت فرودگاه نظامی در یمن و مجلس جیبوتی برای گرفتن سکوی دریایی صدور اسلحه به یمن واپارتمان مسکونی در کربلا با پول مردم بیکار ایران ٫ سدهای داخل ایران که از عوامل خشکسال ایران شدند؍ میباشد. ....او با دادن رشوه به نخست وزیر مالت مجوز کارهای مافیاییرا گرفته بود! .. گلیزیا خبرنگار زن مالتی که به افشاگری فساد مزبور پرداخته بود٫ با انفجار ماشین کشته شد!...اوحالا مواجه با جرم بزرگ محاکمه خواهدشدو بایدریز اطلاعات خود را به حکومت امریکا بدهد..

  • کارو

    محمد صدر هاشمی نژاد خودش در جایی گفته: «وقتی از دانشکده بیرون آمدم، همان کت و شلواری را تن داشتم که روز اول ورود به دانشگاه پوشیده بودم. کفش‌هایم هم کهنه و پاره بودند. تنها دارایی‌ام که در تمام زندگی‌ام کمکم کرد و می‌کند ۳ چیز بود: یک پشتکار، دو پشتکار و سه پشتکار.»!!! ایشان خودش اعتراف می کند که چیزی نداشته و خانوادۀ پولداری هم نداشته است. آن سه چیزی که او هرسه را پشتکار می نامد در واقع سه جزء یک کلیت هستند: نظام فاسد سرمایه داری اسلامی، ضعف مطلق طبقۀ کارگر در ایران و فقدان تعهد به جامعه و ارجح دانستن نفع شخصی. این سه جزء سبب شدند تا ایشان دچار این توهم بشود که هرچه دارد از آن خودش و «پشتکار» خودش است! و این خود اوست که این ثروت را تولید کرده است! صدها هزار صدر هاشمی نژاد انگل و فاسد در این کشور تولید شدند و فرزندان عزیز دردانۀ ایشان، «ریچ کید»های شبکه های اجتماعی با فخر فروختن به ثروت آنها مشغول گذران زندگی هستند. با کنار هم قرار دادن زندگی کارگردان و کشاورزان و بی چیزان و فرودستان دیگر، و این قبیل انگل ای اجتماع است که می توانیم ماهیت سرمایه داری اسلامی را به خوبی درک کنیم.

  • کارو

    در این ادعای وکیل مدافع که «محمد صدر هاشمی نژاد» چون در ایران زندانی بوده، از مخالفان نظام محسوب می شود، می توان کلیت بی اخلاقی و بی مسئولیتی و انحطاط بورژوازی ایرانی را دریافت. محمد صدر هاشمی نژاد اهل رابر کرمان، بنیانگذار باک اقتصاد نوین و شرکت استراتوس و کارآفرین موفق و صادرکنندۀ نمونۀ ایرانی که تمام دار و ندارش را مدیون جمهوری اسلامی است و بدون این نظام فاسد انگل پرور هرگز نمی توانست به چنین ثروت و کیا وبیایی دست پیدا کند، به خاطر چند روز بازداشت در ایران «مخالف نظام» دانسته می شود!! این موضع مشابه مواضع اکثریت بورژوازی های یرانی است که با داشتن تمام امکانات و زمینۀ مناسب در رژیم ایران، باز هم خود را مخالف نظام دانسته و همزمان میان اصلاح طلبی و براندازی هم نوسان می کنند!