ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از کاخ مروارید مخروبه‌ای به جای مانده

سپاه پاسداران قصد دارد در محوطه کاخ شمس پهلوی ساخت و ساز کند. این اثر در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

در سال ۹۲ بنیاد مستضعفان کاخ مروارید در مهرشهر کرج را به مبلغ فقط ۵ میلیارد تومان به سپاه پاسداران فروخت. سپاه قصد دارد در فضا و محوطه کاخ شمس پهلوی هفت هزار واحد مسکونی بنا کند. گزارشی از وضعیت کاخ مروارید:

کاخ مروارید در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده. یکی از راه‌های تخریب میراث فرهنگی ایران «مخروبه‌سازی» این آثار است.

کاخ مروارید ۱۰ سال قبل از انقلاب در زمینی به وسعت ۱۱۱ هکتار با دو هزار و ۵۰۰ متر زیربنا به سفارش شمس پهلوی و همسر او مهرداد پهلبد، وزیر وقت فرهنگ و هنر، در کنار یک دریاچه مصنوعی متاثر از شیوه معماری فرانک لوید رایت، معمار مدرن آمریکایی ساخته شد.

یکی از  زیباترین فضاهای کاخ، اتاق صدف است که دارای تزئینات مختلفی بوده و از بیرون به شکل حلزون است. این حجم‌ها به منظور هماهنگی و همخوانی با طبیعت  و محیط پیرامون و مطابق اندیشه‌های معمارانه فرانک لوید رایت خلق شده‌اند. سازه بتونی کاخ از داخل نمایان است و با سنگ و پارچه و مصالح شفاف، ماهرانه ترکیب و تزیین شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.