ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش: نماز اجباری دانش‌آموزان را از دین فراری می‌‌دهد

محمد بطحایی می‌گوید افزودن نیم ساعت به ساعت‌های آموزشی برای نماز جماعت در مدارس، رغبتی به دین در دانش‌آموزان ایرانی ایجاد نمی‌کند. بلکه اثر عکس هم دارد.

برای برگزاری نماز جماعت، به ساعت‌‌های آموزشی مدارس ایران نیم ساعت اضافه شده. محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش اما می‌گوید نماز اجباری دانش‌‌آموزان را دین رویگردان می‌کند.

نماز اجباری در یکی از مدارس تهران (عکس: آرشیو)

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه ۹ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران درباره ساعت اضافی که برای اقامه نماز در مدارس ایران در نظر گرفته شده گفته است:

«اگر به اجبار دانش‌آموزان را وادار به اقامه نماز کنیم و یا خدای نکرده شرایطی را ایجاد کنیم که آنها از روی تظاهر به نماز  بایستند، اثر عکس دارد و دانش‌آموزان نه تنها رغبتی برای اقامه نماز پیدا نمی‌کنند بلکه از آن فراری می‌شوند.»

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ۹ اسفند ۹۶ اعلام کرده بود که وزارت آموزش و پرورش بر اساس « سند جامع توسعه و تعمیق فرهنگ نماز» نیم ساعت را به ساعت‌های آموزشی مدارس ایران اضافه کرده است.

بر اساس پژوهشی که خرداد سال گذشته انجام شد، نوجوانان ایرانی بر خلاف سالخوردگان به نماز چندان علاقه‌ای ندارند. بر اساس این پژوهش هرچه بر سن ایرانیان اضافه می‌شود، به همان اندازه آن‌ها علاقه بیشتری به نماز پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.