ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"بحران خودکشی در ايلام"

<p>يک مقام سازمان بهزيستی در ايران هشدار داده است خودکشی در استان ايلام در غرب ايران به &quot;بحران اجتماعی&quot; تبديل شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>صادق رستمی، مديرکل سازمان بهزيستی ایلام يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: &quot;آمار دقيقی از ميزان ثبت خودکشی نداريم، اما بنا بر تحقيقات صورت گرفته در برخی ماه&zwnj;ها، چهار نفر در هر هفته در استان ايلام خودکشی می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>به گفته وی بيشتر اين خودکشی&zwnj;ها توسط زنان صورت می&zwnj;گيرد. رستمی سن خودکشی در استان ايلام را کمتر از ۳۰ سال اعلام کرد.</p> <p>اين مقام سازمان بهزيستی افزود: &quot;در برخی شهرستانها به&zwnj;خصوص ايوان وضعيت خودکشی از مرز بحران عبور کرده است.&quot; </p> <blockquote> <p>مديرکل بهزيستی ايلام: آمار دقيقی از ميزان ثبت خودکشی نداريم، اما بنا بر تحقيقات صورت گرفته در برخی ماه&zwnj;ها، چهار نفر در هر هفته در استان ايلام خودکشی می&zwnj;کنند</p> </blockquote> <p>مديرکل بهزيستی استان ايلام، يکی از دلايل بالابودن ميزان خودکشی در بين زنان را، &quot;طلاق و مشکلات جانبی آن&quot; دانست و افزود: &quot;در راستای مهار اين مشکل در سطح استان، بهزيستی قصد دارد با همکاری معاونت اجتماعی نيروی انتظامی و مرکز تحقيقات و پيشگيری از طلاق دادگستری استان، زنان بيوه پس از طلاق را تحت پوشش قرار بدهد.&quot;</p> <p>داريوش قنبری، نماينده ايلام در مجلس ايران نيز آذر ماه سال جاری از بيکاری به عنوان يکی از دلايل خودکشی در اين استان نام برد.</p> <p>به گفته قنبری استان اسلام با ۶۰۰ هزار نفر جمعيت، رتبه نخست خودکشی را در ايران دارد.</p> <p>قنبری گفته است در سال ۱۳۸۹ دو هزار نفر در استان ایلام خودکشی کرده&zwnj;اند.</p> <p>اين نماينده مجلس گفته است: &quot;در سفر اول هيأت دولت به استان ايلام قرار بود ۱۰۰ هزار قطعه زمين آماده و به جوانان برای کار واگذار شود و همچنين پالايشگاهی برای اشتغال جوانان تاسيس شود. در سفر دوم هم دولت قول داد تا هشت کارخانه در هشت شهرستان استان ايلام بسازد و اما در سفر سوم دولت به جوانان وعده اهدای وام&zwnj;های قرض&zwnj;الحسنه را داد و به آن&zwnj;ها گفت که هر کدام از جوانان می&zwnj;توانند تعدادی گاو و گوسفند خريداری کنند و به کار مشغول شوند که اين موضوع برای جوانان اين شهرستان&zwnj;ها به عنوان توهين تلقی شده و آن&zwnj;ها را ناراحت کرد.&quot;</p> <p>به گفته وی مصوبات هيچ يک از سفرهای هيأت دولت در حوزه اشتغال اجرايی نشده است.</p> <p>داريوش قنبری افزوده است: &quot;هر بار اقدامات دولت تنزل پيدا کرد تا جايی که بين جوانان به صورت طنز رواج پيدا کرده است که احتمالاً دولت در سفر چهارم وامی برای خريد مرغ و خروس به جوانان پرداخت خواهد کرد.&quot;</p> <p>عضو کميسيون اجتماعی مجلس گفته است: &quot;آمارهايی هم که دولت در زمينه ايجاد اشتغال می&zwnj;دهد صحت ندارد. دولت در سال گذشته اعلام کرد که يک ميليون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ايجاد کرده و امسال نيز گفت که دو ميليون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ايجاد کرده است که در هر دو مورد اگر اين آمارها صحت داشته باشد آمار بيکاری بايد به صفر برسد اما در هر شهری اين آمارها دو رقمی است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

يک مقام سازمان بهزيستی در ايران هشدار داده است خودکشی در استان ايلام در غرب ايران به "بحران اجتماعی" تبديل شده است.

صادق رستمی، مديرکل سازمان بهزيستی ایلام يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: "آمار دقيقی از ميزان ثبت خودکشی نداريم، اما بنا بر تحقيقات صورت گرفته در برخی ماه‌ها، چهار نفر در هر هفته در استان ايلام خودکشی می‌کنند."

به گفته وی بيشتر اين خودکشی‌ها توسط زنان صورت می‌گيرد. رستمی سن خودکشی در استان ايلام را کمتر از ۳۰ سال اعلام کرد.

اين مقام سازمان بهزيستی افزود: "در برخی شهرستانها به‌خصوص ايوان وضعيت خودکشی از مرز بحران عبور کرده است."

مديرکل بهزيستی ايلام: آمار دقيقی از ميزان ثبت خودکشی نداريم، اما بنا بر تحقيقات صورت گرفته در برخی ماه‌ها، چهار نفر در هر هفته در استان ايلام خودکشی می‌کنند

مديرکل بهزيستی استان ايلام، يکی از دلايل بالابودن ميزان خودکشی در بين زنان را، "طلاق و مشکلات جانبی آن" دانست و افزود: "در راستای مهار اين مشکل در سطح استان، بهزيستی قصد دارد با همکاری معاونت اجتماعی نيروی انتظامی و مرکز تحقيقات و پيشگيری از طلاق دادگستری استان، زنان بيوه پس از طلاق را تحت پوشش قرار بدهد."

داريوش قنبری، نماينده ايلام در مجلس ايران نيز آذر ماه سال جاری از بيکاری به عنوان يکی از دلايل خودکشی در اين استان نام برد.

به گفته قنبری استان اسلام با ۶۰۰ هزار نفر جمعيت، رتبه نخست خودکشی را در ايران دارد.

قنبری گفته است در سال ۱۳۸۹ دو هزار نفر در استان ایلام خودکشی کرده‌اند.

اين نماينده مجلس گفته است: "در سفر اول هيأت دولت به استان ايلام قرار بود ۱۰۰ هزار قطعه زمين آماده و به جوانان برای کار واگذار شود و همچنين پالايشگاهی برای اشتغال جوانان تاسيس شود. در سفر دوم هم دولت قول داد تا هشت کارخانه در هشت شهرستان استان ايلام بسازد و اما در سفر سوم دولت به جوانان وعده اهدای وام‌های قرض‌الحسنه را داد و به آن‌ها گفت که هر کدام از جوانان می‌توانند تعدادی گاو و گوسفند خريداری کنند و به کار مشغول شوند که اين موضوع برای جوانان اين شهرستان‌ها به عنوان توهين تلقی شده و آن‌ها را ناراحت کرد."

به گفته وی مصوبات هيچ يک از سفرهای هيأت دولت در حوزه اشتغال اجرايی نشده است.

داريوش قنبری افزوده است: "هر بار اقدامات دولت تنزل پيدا کرد تا جايی که بين جوانان به صورت طنز رواج پيدا کرده است که احتمالاً دولت در سفر چهارم وامی برای خريد مرغ و خروس به جوانان پرداخت خواهد کرد."

عضو کميسيون اجتماعی مجلس گفته است: "آمارهايی هم که دولت در زمينه ايجاد اشتغال می‌دهد صحت ندارد. دولت در سال گذشته اعلام کرد که يک ميليون و ۶۰۰ هزار فرصت شغلی ايجاد کرده و امسال نيز گفت که دو ميليون و ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ايجاد کرده است که در هر دو مورد اگر اين آمارها صحت داشته باشد آمار بيکاری بايد به صفر برسد اما در هر شهری اين آمارها دو رقمی است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.