ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلزله دوباره سرپل ذهاب را لرزاند

زلزله ۵,۳ ریشتری کرمانشاه در عمق هشت کیلومتری رخ داد، در چندین شهر احساس شد،‌ به ترک‌خوردگی منازل مسکونی سرپل‌ذهاب و ریزش کوه انجامید، اما تلفات نداشت.

زلزله‌ای به قدرت ۵,۳ ریشتر بار دیگر استان کرمانشاه ایران را لرزاند.

تصویر منتشرشده از خسارت زلزله یکشنبه ۱۲ فروردین

به گزارش رسانه‌های ایران، این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین عصر یکشنبه ۱۲ فروردین در شمال سرپل ذهاب رخ داد.

به گزارش «ایرنا»،‌ شدت زلزله به حدی بود که مردم در قصر شیرین از خانه‌ها بیرون آمدند. زلزله در گیلانغرب، اسلام‌آباد و کرمانشاه نیز احساس شد.

مردم قصر شیرین زلزله را احساس کردند و به خیابان آمدند ـ ایرنا

هرچند مسئولان استانی ابتدا اعلام کردند که گزارشی از آسیب‌های جانی احتمالی دریافت نشده است،‌ اما بعدتر خبر از مصدومیت ۲۳ تن دادند. تصاویر منتشرشده حاکی از ترک‌خوردگی برخی منازل مسکونی در سرپل ذهاب است.

هلال احمر اعلام کرده است که ۱۶ تیم را برای بررسی وضعیت به محل زلزله اعزام کرده است.

تصاویری نیز از ریزش کوه کلینه روستای کرکهرک بر اثر این زمین‌لرزه منتشر شده است. ویدئوی زیر با شرح ریزش کوه بازی دراز منتشر شده است:

کرمانشاه در منطقه‌ یکسانی ۲۱ آبان گذشته زلزله‌ای ۷,۳ ریشتری را از سر گذارند. در زلزله آبان‌ماه ۵۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر زخمی شدند و حدود ۷۰۰۰۰ تن بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

در روزهای پس از زلزله در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها نسبت به عملکرد نیروهای حکومتی و مدیریت بحران انتقادهای بسیاری مطرح شده بود. این انتقادها باعث شده بود تا حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در آستانه سال نو به میان زلزله‌زدگان برود و وعده بهبود اوضاع را بدهد.

زلزله‌زدگان سرپل‌ ذهاب در فصل زمستان با دمای زیر صفر،‌ برف و آب‌گرفتگی بر اثر بارش باران شدید رویارو بودند. شماری از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب در کانکس‌های اسکان موقت چس از آغاز بهار گرفتار آتش‌سوزی شدند. بسیاری از زلزله‌زدگان همچنان در شرایط نامناسب به سر می‌برند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.