ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف بزرگ‌ترین میدان نفتی بحرین در ۸۰ سال گذشته

دولت بحرین قصد دارد درآمد این میدان نفتی با ذخائر عظیم را در بخش صنعت سرمایه‌گذاری کند و زمینه صنعتی شدن این کشور را فراهم آورد.

بزرگ‌ترین میدان نفتی بحرین در ۸۰ سال گذشته کشف شد. دولت بحرین قصد دارد درآمدهای حاصل از این میدان نفتی را به گسترش زیرساخت‌های صنعتی در این کشور اختصاص دهد.

بحرین در روز ۵۷ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند (عکس: آرشیو)

دولت بحرین شامگاه گذشته اعلام کرد که موفق به کشف یک میدان نفتی بسیار بزرگ در خلیج بحرین شده است. این میدان نفتی از نظر وسعت، ذخایر نفتی این کشور را که تاکنون شناسایی شده در سایه خود قرار می‌دهد.

خلیج بحرین در دل خلیج فارس قرار دارد و از غرب به عربستان سعودی و از شرق به قطر منتهی می‌شود.

شیخ محمد بن خلیفه الخلیفه، وزیر نفت بحرین گفته است:

«از نخستین برآوردها و تحقیقات پیداست که ذخایر نفتی در این میدان، عظیم ا‌ست و بهره‌برداری از نفت سبک و احتمالاً گاز سنگین در یک بازه زمانی درازمدت را فراهم می‌کند. »

میدان نفتی یاد شده در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۷ کشف شده اما روز گذشته مسئولان وزارت نفت بحرین آن را رسانه‌ای کردند. بحرین مدتی‌ست که اکتشاف میدان‌های نفت و گاز را در دستور کار خود قرار داده است. وزارت نفت بحرین اعلام کرده که جزئیات بیشتری از این میدان نفت و گاز و میزان بهره‌وری آن را چهارشنبه ۴ آوریل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

بحرین در حال حاضر در فهرست کشورهای تولیدکننده نفت در جایگاه ۶۵ قرار دارد. به گزارش بلومبرگ، بحرین هر روز ۵۷ هزار بشکه نفت خام از میادین نفت خود استخراج می‌کند.

عربستان سعودی اعلام کرده که در آوریل سال جاری ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

وزارت نفت ایران هم اعلام کرده که تولید نفت خام در این کشور به چهار میلیون بشکه در روز رسیده است.

شرکت دگولیر که در زمینه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی به دولت‌ها مشاوره می‌دهد، اعلام کرده که میدان نفتی خلیج بحرین ممکن است زمینه صنعتی شدن این کشور را فراهم کند. دولت بحرین قصد دارد درآمد این میدان نفتی را به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت اختصاص دهد.

بحرین کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنان از شیعیان‌اند. این کشور که از متحدان عربستان سعودی است از دی ۹۴ تاکنون کلیه روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرده است.

آبان سال گذشته بحرین، ایران را متهم کرده بود که در انفجار خط لوله میدان نفتی «ابو سعفه» در این کشور دست داشته. وزارت خارجه ایران اما این اتهام را کودکانه خوانده و آن را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.