ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل ۱۶ هزار پناهجوی آفریقایی‌ را به «کشورهای غربی» می‌فرستد

از میان ۳۷ هزار پناهجوی آفریقایی‌تبار در اسرائیل، ۱۶ هزار تن با کمک سازمان ملل به کشورهای غربی منتقل خواهند شد و بقیه می‌توانند دست‌کم پنج سال دیگر در اسرائیل بمانند.

دولت اسرائیل اعلام کرد که طرح قبلی برای اخراج هزاران مهاجر آفریقایی‌ را لغو کرده و به جای آن،‌ به توافقی برای اعزام آنها به اروپا دست یافته است.

تظاهرات مهاجران آفریقایی و اسرائیلی‌های حامی آنها علیه تصمیم دولت به اخراج هزاران پناهجو؛ فوریه ـ منبع: afp

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۱۶ هزار و ۲۵۰ مهاجر آفریقایی‌تبار در هماهنگی با آژانس پناهندگان سازمان ملل به «کشورهای غربی» فرستاده شوند.

بر اساس این بیانیه، دیگر آفریقایی‌تبارهای خواستار پناهندگی در اسرائیل برای دست‌کم پنج سال دیگر حق ماندن در این کشور را خواهند داشت.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل دستیابی به توافق را تأیید کرد اما توضیحی درباره آن نداد. نام کشورهای غربی مورد اشاره در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل آشکار نشده است.

حدود ۳۷ هزار مهاجر آفریقایی‌تبار در اسرائیل درخواست پناهندگی داده‌اند. ناسیونالیست‌های اسرائیلی، پایگاه رأی اصلی دولت راست‌گرای بنیامین نتانیاهو خواستار اخراج آنها شده اند. دیگر احزاب خواهان پذیرش این پناهجویان هستند.

اسرائیل فوریه به ۲۰ هزار مرد مهاجر آفریقایی مهلتی دوماهه برای ترک کشور داده بود. بیشتر این مهاجران از سودان و اریتره هستند. اما طرح اخراج مهاجران با اعتراض‌های گسترده در داخل اسرائیل روبه‌رو شد و انتقاد سازمان‌های حقوق بشری را نیز برانگیخت.

اسرائیل خود را دولتی یهودی و پناهگاهی برای همه یهودیان در معرض آزار جهان معرفی می‌کند اما پذیرش مهاجران آفریقایی گریزان از نسل‌کشی و جنگ چندان در این کشور آسان نبوده است.

برخی از روحانیون یهودی گفته‌اند که پذیرفتن این پناهجویان بخشی از ارزش‌های یهودی است. سوزان سیلورمن، یک روحانی یهودی ژانویه کارزاری را برای حمایت از پناهجویان آفریقایی آغاز کرد و از یهودیان اسرائیل خواست تا مهاجران در معرض اخراج را در خانه‌هایشان پناه دهند، زیرا «وضعیت آنها شبیه وضعیت آنه فرانک است».

اسرائیل سال گذشته نیز ۴۰۰۰ مهاجر آفریقایی‌تبار را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.