ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان احمدی‌نژاد برای کسانی که مورد ظلم قوه قضائیه قرار گرفته‌اند

دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم طی فراخوانی از ایرانیانی که در پرونده‌های قضایی مورد ظلم قرار گرفته‌اند خواست که اسناد خود را برای انتشار در اختیار احمدی‌نژاد قرار دهند.

دادخواست احمدی‌نژاد از حلقه یارانش فراتر می‌رود: دفتر رییس دولت‌های نهم و دهم طی فراخوانی از ایرانیانی که در پرونده‌های قضایی مورد ظلم قرار گرفته‌اند خواست که محتوای پرونده به همراه اسناد خود را برای انتشار در اختیار احمدی‌نژاد قرار دهند.

حسین دهقان، مشاور خامنه ای: آقای احمدی نژاد الان در مسجد است. نه می‌شود کند و نه می‌شود سوزاند.

در فراخوان دادخواست که در سایت دولت بهار منتشر شده، دفتر محمود احمدی‌‌نژاد در  اعلام کرده که ذکر هشت مورد ضرورت دارد:

  • نام شاکی
  • نام متشاکی
  • شعبه دادگاه رسیدگی کننده
  • موضوع شکایت
  • لایحه دفاعیه
  • حکم دادگاه بدوی و تجدید نظر
  • تصویر کارت ملی
  • نشانی

محمود احمدی‌‌نژاد ۲ اسفند در واکنش به سخنان رهبر جمهوری اسلامی و اعتراف او به بی‌عدالتی و تبعیض در ایران، در نامه‌ای به علی خامنه‌ای خواستار برکناری رئیس قوه قضاییه و «برگزاری فوری و آزاد انتخابات» در ایران بدون دخالت «نهادهای انتظامی» و «مهندسی شورای نگهبان» شد. او در این نامه با اشاره به «قدرت و اختیارات بسیار گسترده و بی‌بدیل» رهبر جمهوری اسلامی یادآوری کرده بود که درخواست او برای برگزاری انتخابات آزاد و برکناری صادق لاریجانی فقط یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه نیازمند «اقدامات عملی و فوری» خامنه‌ای برای اصلاح وضع کشور «در جهت خواست و رضایت مردم است.»

قبل از این نامه، احمدی‌نژاد در نامه دیگری گفته بود که صادق لاریجانی از عدالت ساقط است و پیشنهادهایی برای اصلاح قوه قضائیه مطرح کرده بود، از جمله ادغام برخی نهادهای قوه قضائیه در وزارت دادگستری.

حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دولت دهم متهم است که در  ۳ میلیون و ۷۶۶ هزار یورو و ۵۹۰ هزار دلار پول دستی که قاسم سلیمانی یک روز قبل از پایان کار دولت دهم به احمدی‌نژاد سپرده اختلاس کرده. او که به ۱۵ سال زندان محکوم شده در اعتصاب غذا به سر می‌برد. یکی از دو شرط بقایی برای پایان دادن به اعتصاب غذا، برگزاری دادگاه علنی است با این قصد که نقش قاسم سلیمانی را در پرونده خود افشا کند.

اسفندیار رحیم مشایی، یکی دیگر از دو یار محمود احمدی‌نژاد نیز بازداشت شده. محمود احمدی‌نژاد متهم شده بود به اینکه فقط به دلیل بازداشت و زندانی شدن اطرافیانش، انتقاداتی از عملکرد قوه قضائیه مطرح کرده. اکنون با انتشار فراخوان دادخواست، او این دایره را بزرگ‌تر می‌کند.

در روزهای گذشته شایعاتی درباره برکناری صادق لاریجانی از ریاست قوه قضائیه مطرح شده بود. اما این شایعات در حد شایعه باقی ماند. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی در توئیتر اعلام کرده است که رئیس آتی قوه قضائیه می‌بایست در امور قضایی تخصص داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    قابل توجه هوشنگ. مسول برونده های کهریزکی هم قوه قضاییه است ومجرمین باید محاکمه شوند.

  • مرد آزاد

    گول این احمدی نژاد را نخورید این ها همه اش نمایشه این اطلاعات را اگر بهش بدهید دو دستی تقدیم سپاه و قوه قضائیه خواهد کرد تا به قول خودشان فتنه را در نطفه خفه کنند.

  • کوین

    نکبت و فساد تمامی دستگاه قضا و ضابطین آن را فرا گرفته است . یعنی این آقای رهبرِ فقیهِ مطلق خبر ندارد ؟ حتی یک چوپان که همیشه دور از آبادی است ، می داند که در این مملکت چه خبر است . حتی این چوپان هم باید باج نیروی انتظامی را بدهد تا یک لقمه نان درآورد . فرض کنیم رهبر خبر ندارد ؛ که این خودش حکمِ عدم کفایت ایشان است . و باز فرض کنیم که حالا به ایشان خبر برسد ؛ چه می خواهد بکند یا اصلا چه می تواند بکند ؟ اگر کفایت و لیاقت داشت که اصلا کار به اینجا نمی رسید .

  • محمد

    قوه قضایی ایران فقط لاریجانی ها نیستند ریشه دارند . با کنارگیری یک نفر موضوع حل نمیشه این موضوع عمق داره محمود جان هم عمق داره هــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا

  • bijan

    آنهایی که در دوران احمدی نژاد متهم ومحکوم همین دستگاه قضا ئیه فاسد شدند باید دا دخواهی و ادعای خسارت کنند .

  • هوشنگ

    حالا تکلیف شاکیانی که از خود احمدی نژاد و یارانش پرونده های "کهریزکی" داردن چی میشه؟