ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عامل حمله مسلحانه به دفتر مرکزی یوتیوب یک زن ایرانی‌ است

زنی که به دفتر مرکزی «یوتیوب» در ایالت کالیفرنیای آمریکا حمله کرد یک ویدئوبلاگر ۳۹ ساله و ایرانی تبار است که به سانسور ویدئوهایش در یوتیوب معترض بوده است.

زنی که سه‌شنبه ۳ آوریل/ ۱۴فروردین به دفتر مرکزی «یوتیوب» در ایالت کالیفرنیای آمریکا حمله کرد، ۳۹ ساله و ایرانی تبار است. او سه نفر را زخمی کرد و سپس خودکشی کرد.

سخنگوی پلیس سن برونو از شهرهای کوچک حومه سانفراسیسکو نام مهاجم را نسیم نجفی اقدم معرفی کرده است.

پیش‌تر پلیس در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که حمله‌کننده یک زن بوده که پس از زخمی کردن سه نفر خود را به ضرب گلوله کشته است. نجفی اقدم یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری به همراه داشته که با همان اسلحه خود را کشته است.

در این حادثه سه نفر مجروح شدند: یک مرد ۳۶ ساله که حال او وخیم است و دو زن ۳۲ ساله و ۲۷ ساله.

نسیم نجفی اقدم از کاربرانی بوده که در یوتیوب وبلاگ ویدئویی داشته و محتواهایی را با مضمون حمایت از حیوانات و گیاه‌خواری منتشر می‌کرده است. در یکی از این ویدئوها او خود را مهاجری از شهر اورمیه ایران معرفی می‌کند که به اهمیت حقوق حیوانات و گیاه‌خواری پی برده و می‌خواهد از طریق انتشار محتواهای تصویری در یوتیوب روشنگری کند.

نجفی اقدم پایگاه اینترنتی شخصی‌ای هم با عنوان «نسیم سبز» اداره می‌کرده و با همین نام کاربری در یوتیوب کانال‌هایی به زبان فارسی و انگلیسی داشته است.

پلیس می‌گوید انگیزه نسیم نجفی اقدم از انجام این حمله، تروریستی نبوده است.

خصومت شخصی نسبت به یوتیوب از دلایل این حمله معرفی شده است. مشخص نیست که این خصومت شخصی دقیقا چه بوده است.

نجفی اقدم چندین بار در محتواهایی که منتشر کرده اعلام کرده که یوتیوب او را سانسور می‌کند. همچنین در این ویدئوها آمده که یوتیوب برخی از محتواهای تولیدی نجفی اقدم را مسدود کرده است.

ویدئو اعتراض نسیم نجفی اقدم به یوتیوب را ببینید:

— Stefan Molyneux (@StefanMolyneux) April 4, 2018

شب قبل از حمله به یوتیوب، خانواده نسیم نجفی اقدم که ساکن شهر سن‌دیگو هستند با پلیس تماس گرفته بودند و به پلیس خبر داده بودند که دخترشان خانه را ترک کرده و احتمال دارد که به یوتیوب برود. دو ساعت بعد پلیس به آن‌ها اطلاع داد که نسیم نجفی اقدم را در حالی که در اتوموبیلش خوابیده بوده یافته‌اند. پلیس در این تماس تلفنی گفته بود «همه چیز تحت کنترل است».

اسماعیل نجفی اقدم، به «بی اریا نیوز» گفته است که دخترش به شدت از دست یوتیوب عصبانی بوده و او این را به پلیس پیش از حمله اطلاع داده است.

به گفته پدر مهاجم، دخترش به این دلیل عصبانی بوده که یوتیوب با مسدود کردن حساب‌های کاربری‌اش موجب شده که درآمد ناشی از تبلیغ در ویدئوهایش را از دست بدهد.

کاربرانی که در یوتیوب کانال دارند می‌توانند از تبلیغاتی که همراه با ویدئوهایشان پخش می‌شود، پول دریافت کنند. اما شرکت یوتیوب می‌تواند وجه پرداختی برای تبلیغات را به دلیل نقض قوانین کم یا حذف کند.

کانال نجفی اقدم در یوتیوب اکنون به طور کامل مسدود شده است اما کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای تولیدی این کاربر را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بازنشر داده‌اند.

در یکی از این ویدئوها، نجفی اقدم به یوتیوب برای سانسور برنامه‌های مختلفش اعتراض می‌کند و می‌گوید که ویدئوهای آموزش ورزشی او را هم با محدودیت سن مخاطب منتشر می‌کنند و این موجب می‌شود که کمتر بازدیدکننده داشته باشد.

حمله حوالی ظهر انجام شد و هنگام ورود نجفی اقدم به دفتر مرکزی یوتیوب ۱۱۰۰ نفر در ساختمان مشغول به کار بودند. پلیس به سرعت ساختمان را تخلیه کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پژوهش

    جانبدارى شما از بهائيت از عدم تاييد كامنت ديروز مشخص مى شود

  • ميس سان شاين

    من نمی توانم این عمل را محکوم کنم. خانمی با روحی ظریف مورد توهین و آزار و اذیت عمدتا" توسط جوانان ایرانی قرار گرفته و آنها حتی تا آنجا پیش رفتند که بابت تمامی ویدیوهایش وی را به بعنوان دیوانه و... و نامتناسب در بودن در یوتوب گزارش کردند و یوتوب نیز محل امرار معاش نسیم خانم را مسدود کرد. شرم بر این حقیر انسانهایی که پشت کیبرد مخفی میشوند و زندگی انسانهای بیگناه را متلاشی میکنند. در شرایطی که جامعه کمر به نابودی این دختر خانم بسته بود چرا بایستی انتقام وی از جامعه را محکوم کرد. یاد ش گرامی باد۰

  • هوشنگ

    روزبه جان احسنت. مقالی در این سایت با عنوان "چرخه‌های خشونت: آیا ما مسئول حمله مسلحانه نسیم نجفی اقدم به دفتر یوتیوب هستیم؟" که بد نیست اگر ترجمه شود. در ذیل مقال چندین یادداشت بود که برخی از آنان بد نیست که تکرار شوند. اصلا گیرم که این آدم یا هر کسی با رفتاری شبیه به رفتار او در فضای مجازی ، دیوانه هستند و رفتار و گفتار و افکار انها هم طبعا غیر عاقلانه و دیوانگی ، خوب من که عاقل هستم چرا باید سراغ صفحه یا وبلاگ یا سایت او بروم ؟؟ حالا باز هم گیرم که رفتم و برای خنده مطالبش را دیدم و خواندم و کلی به دیوانگی او هم خندیدم ، خوب چرا باید انقدر بی ادب و بی ملاحظه و بی اخلاق باشم که به او دری وری بگویم و او را به فحش و ناسزا بگیرم ؟؟ به خصوص اگر نوشته و گفتارش توهینی نسبت به کسی یا چیزی نداشته باشد . غیر از این است که من نوعی که سراغ نوشته و گفته این افراد می روم و انها را با نوشته و گفتارم می آزارم ، آنقدر شخصیت ضعیف و عقده ای و آسیب دیده ای دارم که می خواهم تلافی انرا سر کسی در بیاورم ؟ متاسفانه شبکه های مجازی در ایران به خصوص تلگرام و اینستاگرام خیلی الوده به عقده گشائی و توهم و توهین شده است . من تا قبل از دیدن این خبر هرگز چیزی در مورد این خانم نشنیده و ندیده بودم، اما به نظرم ما ایرانیها خیلی در من خود فرو افتاده ایم. از آنطرف کشورمان در حال خاکستر شدن است، از سوی دیگر آمار ۲۰ میلیون ایرانی بی سواد و کم سواد داریم، و حدود ۷ یا ۸ میلیون ایرانی هم که از کشور بیرون هستند. بخاطرم هست سالها قبل خبری از دزدی لب تاپ های یک خوابگاه دانشجویی در کشوری خارجی به داخل کشور رسید. آقا دزده دستکم ۱۵۰ عدد لپ تاپ را دزدیده بود، زمانی که خبرش را خواندیم دو یا سه نفر از دوستان دانشگاهیم گفتند که «ایول عجب آدم زرنگی!». برایم عجیب نبود شنیدن این جملات اما با خود گفتم: به کجا می رویم با این تحصیل کردگان! امروز آن روز است؛ با ۲۰ میلیون بی سواد، و کشوری که در حال سوختن است، و مردمانی که از یکدیگر بیزارند، و بی عدالتی و ظلم تا پستوی خانه ها هم رفته. ما باید بسیار بیشتر از اینها به خود بیاییم و بیاندیشیم، زیرا، کم مقصر نیستیم!

  • sara

    با اینکه بعضی ویدیو هاش رو به صورت مسخره بازی بود و باعث خنده عده ای میشد . ولی اگر بخواهیم در موردش چیزی بگیم . خیلی بهتر از خیلی ها بود . انسانی بود با قلبی سرشار از مهر و محبت به . عاشق حیوانات بود و ورزشکار .. مگه میشه کسی با این خصوصیات دیوانه باشه ، پس باید دید که چقدر اذیتش کردن که به این مرحله رسیده . .. واقعا متاسف شدم براش . روحت شاد باشه نسیم جان .

  • روزبه

    با توضیح و تفصیل آقا یا خانم ایرانی پس باید بهشون بگیم مهاجر آذری تبار ایرانی تبار آمریکایی. خدا رحم کرد و شانش آوردیم هر یکی از والدین و یا والدین والدین از یکی از اقوام ایرانی نیستند وگرنه چی میشد. مهاحر عرب تبار کرد تبار آذری تبار فارس تبار لر تبار ......ایرانی تبار آمریکایی ول کنید بابا این حرفها کی از کجا بوده و نبوده حالا ایرانی یا غیر ایرانی یا 1000% امریکایی یا افریقایی یا چینی .یکی سیمش قاطی شده که تو دنیا هم ماشالا کم هم نیستند اسلحه هم مثل نقل و نبات تو اونجا ریخته میتونی موقع خرید نون و تخم مرغ و پرتقال اسلحه بخری و این حماقت محض سیاستمداران و سرمایه داران سودجو این وضع طبیعی جلوه میدن و شرایط رو برای چنین جنایات و فجایعی هموار میکنند. بجاش باید اینو بچسبید.

  • ایرانی

    با سلام سایت شما از جمله سایتهای فارسی خوب و حرفه ای هست ، ولی این دلیل نبود مسائل غیرحرفه ای در سایت شما نیست . مطمئنا شما می دانید معنی ایرانی تبار یا اصطلاح مشابه آن چیست . معنی آن این است که شخص در عین اینکه مثلا آمریکائی هست ، اما پدر یا مادر یا پدر بزرگ یا ...مثلا فرانسوی هستند،یعنی رگ و ریشه فرانسوی هم دارد، پس شخص می شود امریکائی فرانسوی تبار ، اما وقتی یک ایرانی به آمریکا مهاجرت کرده و در انجا زندگی و کار می کند، می شود مهاجر ایرانی مقیم امریکا ، یا اگر شهروند شده ، می شود شهروند آمریکائی ایرانی ، به هر حال برای این خانم ایرانی تبار گفتن کاملا غلط هست و فکر می کنم شما ضمن اطلاع از معنای این اصطلاحات ، متاسفانه برای کم کردن بار ایرانی بودن ایشان در این خبر، از این اصطلاح استفاده کرده اید ، تا مورد حمله و اعتراض هموطنانی که مثل کبک سر خود را زیر برف کرده و ایران و ایرانی را فارغ از هر عیب و ایراد می بینند ، قرار نگیرید . درست مثل اتفاق ادم کشی پسر ایرانی در آلمان ، یا غیر ایرانی خواندن حاکمان فاسد و دیکتاتور امروز ایران. هر اتفاق خوب را اگر کسی که سه نسل قبلش یک رگ ایرانی دارد ، انجام بدهد ، می گوئیم کار یک ایرانی بوده(حتی گر خوداو اصلا خود را حتی ایرانی تبار هم نداند) ، حالا یک کار غلط را اگر یک صد در صد ایرانی هم انجام بدهد ، اگر ساکن خارج از کشور باشد می گوئیم ایرانی تبار بوده !!!!! به هر حال کار این خانم را ممکن است هر کسی از هر کشور و ملت و قوم و قبیله ای انجام بدهد ، در این مواقع رفتار شخص ربطی به ملیت و قومیت و کشورش ندارد . ---- زمانه: کاربر گرامی سپاس از نقد شما. اصلاح شد.