ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمدی‌نژاد: هر کس هر جور اعتراض می‌کند می‌گویید جرم است

محمود احمدی‌نژاد در ویدئوی تازه‌ای از شرایط اداره کشور و بازداشت‌ها انتقاد و از دوستان در بند خود، حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی پشتیبانی کرده و آن‌ها را کاملاً بی‌گناه دانسته است.

محمود احمدی‌نژاد در ویدئوی تازه‌ای از شرایط اداره کشور و بازداشت‌ها انتقاد و از دوستان در بند خود، حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی پشتیبانی کرده و آن‌ها را کاملاً بی‌گناه دانسته است.

محمود احمدی‌نژاد ـ عکس از آرشیو

پیام تصویری احمدی‌نژاد را «دولت بهار»، سایت طرفداران او، چهارشنبه ۲۵ فروردین منتشر کرده. در این پیام، رئیس قبلی جمهوری اسلامی با اشاره به مخالفانش در دستگاه حکومتی گفته است: «آن‌ها فکر می‌کنند که بالاتر از مردم هستند. آن‌ها فکر می‌کنند مسئول محدود کردن آزادی‌های مردم هستند. فکر می‌کنند باید به جای مردم تصمیم بگیرند و (...) رفتار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی آن‌ها غالباً به نفع یک قشر خاص است.»

او از محدودیت آزادی‌ها در ایران سخن گفت و در این زمینه به بازداشت یاران نزدیک‌اش، حمید بقایی و اسفندیار رحیم مشایی اشاره کرد که هم‌اکنون در زندان‌اند.

احمدی‌نژاد در این‌باره گفت: «کسانی که مخالف آن‌ها و مخالف نحوه اداره کشور هستند و مخالف برخی سیاست‌ها و برخی رفتارهای قضایی هستند، این‌ها را به عناوین دیگری متهم می‌کنند. اقدام و تبلیغ علیه نظام! برخی‌ها را متهم می‌کنند به تخلفات اقتصادی.»

حمید بقایی،‌ معاون احمدی‌نژاد در‌ دولت دهم به اختلاس از میلیون‌ها دلار پول دستی قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس متهم و به ۱۵ سال زندان محکوم شده. او در زندان دست به اعتصاب غذا زده است. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس‌دفتر احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری نیز به‌دلیل حمایت از بقایی ۲۶ اسفندماه دستگیر شد.

احمدی‌نژاد می‌گوید یارانش «هیچ تخلفی ندارند» و یک سند هم از «تخلفات مالی» آن‌ها وجود ندارد.

او معتقد است که اصل ماجرا اختلاف نظر آن‌ها بر سر اداره کشور است: «مرد باشید در اختلاف فکری و عقیدتی و نظری، بحث‌های نظری بکنید. اگر کارهایی که برای مملکت انجام می‌دهید درست است و منطق دارد و قابل دفاع است، خوب بیایید دفاع و مناظره کنید. بیایید پاسخ بدهید. اصلاً یک راه نشان دهید که اگر کسی به بخشی از حکومت اعتراضی داشته باشد چه کار باید بکند، چگونه باید بگوید؟ آن طوری که خوشایند مقامات است بگوید خوب چه تأثیری دارد؟ چه کسی تعیین می‌کند که چه کسی چگونه باید بگوید؟ هر جوری می‌گوییم می‌گویند جرم است. هر کس هر جوری اعتراض می‌کند می‌گویید جرم است.»

احمدی‌نژاد هشدار داده که تبعات این رفتار و مسئولیت سلامتی و جان بازداشت‌شدگان به عهده مسئولان حکومتی است.

او در پایان تأکید کرده که «این شرایط دوام ندارد و به نفع ملت عوض خواهد شد.»

این نخستین بار نیست که محمود احمدی‌نژاد از شرایط کشور و فشاری که بر دوستانش وارد می‌شود انتقاد می‌کند. او در ماه‌های اخیر بارها در نامه‌ها و پیام‌های مختلف به تندی از این مسائل انتقاد کرده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری پیشین ایران خود با اتهام‌های فساد مالی گسترده روبه‌رو است. او به جبران بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تخلفات نفتی در زمان ریاست ‌جمهوری خود محکوم شده که به گفته فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات، کل اموال او کفاف آن را ندارد. احمدی‌نژاد اما ادعا کرده که باندهای قدرت و ثروت علیه او و یارانش توطئه‌ کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    دو جریان به نظام ضربه سنگینی زدند یکی دوران احمدی نژاد که منابع و ثروت کشور را بر باد داد وبا شعار های پوپولیستی و انکار هولو کاست اسرائیل را مظلوم و جامعه جهانی را بر علیه ایران متحد کرد و دوم تحریم های دوران "اوباما " که نظام را وادار به مذاکره و " نرمش قهرمانانه " نمود . در واقع از آ ن زمان و با وجود توافق برجام نظام دیگر نتوانست کمر راست کند و حالا هم گرفتار کلانتر جدید کاخ سفید شده است که دیگر آن تاکتیک هاو دیپلماسی دوران " اوباما " کار ساز نیست .

  • کریم

    این ...رقصان خیمه شب بازی را (احمدی نژاد) مشاور خامنه ای در وزارت دفاع در سخنانش افشاء کرد. وی گفت احمدی نژاد را همچون دیگر سلفش در دستانشان بازی می دادند. اما این یکی شبیه در مسجد است. نمی توان آن را کند و دور انداخت (شبیه خاتمی)، و یا به آتش کشید (شبیه رفسنجانی). این یکی مثل دیگران نیست که به کم قانع باشد، مثل خودشان است، از حکومت سهم می خواهد، شعارش این است: «دیگی که برای من نمی جوشه میخوام سر سگ توش بجوشه.» این دقیقاً همان تعبیری است که نظام ولایت فقیه در خصوص ایران بدان عمل کرده و می کند.

  • میر ز ا رضا

    حقا که حد و حصری نیست به فرصت طلبی و نان به نرخ روز خوری احمدی نژاد و امثالهم. این بشر ۸ سال تمام ملتی را با همدستی ارباب و نزدیکترین فرد به خود یعنی علی خامنه ای به بازیچه گرفت؛ همچون یک طوطی مرتب «میگم میگما» تکرار میکرد؛ مخالفان خود را خار و خاشاک و گوساله نامید؛ صدها بار جشن پیروزی قلابی هسته ای برپا داشت؛ هاله نور بر سر خود بنا کرد؛ با تقلب در آرای مردم فریب خورده دوباره به ریاست جمهوری منصوب گشت؛ ۱۷۵ نفر از افراد فامیل خود را بخرج ملت به نیویورک آورد؛ سرمایه های کشور را بباد فنا داد و صدها خیمه شب بازی و میمون رقصیهای دیگر. و حال شعارهای توخالی دادن و دعواهای زرگری با همانندها و همقطارهای خود در فریفتن جماعت بیش از بیش و از برای حفظ نظامی از سر تا پا فاسد و فاسق!