ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیسبوک سوءاستفاده از اطلاعات ۸۷ میلیون نفر را تأیید کرد

مارک زاکربرگ ابتدا گفته بود ناخواسته اطلاعات ۵۰ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار گرفته. اکنون معلوم شده ابعاد این ماجرا وسیع‌تر است.

فیسبوک اعلام کرده که اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش را در اختیار شرکت مشاوره سیاسی «کمبریج آنالیتیکا» برای استفاده در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داده است. پیش از این تخمین زده می‌شد که فیسبوک از اطلاعات ۵۰ میلیون نفر از کاربران سوءاستفاده کرده.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک

به گزارش خبرگزاری رویترز، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت فیسبوک در یک نشست خبری که تلفنی برگزار شد به خبرنگاران گفت که از زمانی که ماجرای سوءاستفاده از اطلاعات میلیون‌ها نفر از کاربرانش در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا افشا شده، تغییر محسوسی در تعداد کاربران و میزان آگهی‌های تجاری به وجود نیامده و با این حال فیسبوک از نارضایتی کاربرانش آگاه است.

ارزش سهام فیسبوک بعد از افشای این ماجرا به میزان ۱۶ درصد سقوط کرد اما مجدداً به میزان سه درصد افزایش یافت.

زاکربرگ در نشست خبری یاد شده گفت:

«وقتی شما چیزی را می‌سازید مثل فیسبوک که در جهان مانند آن را نمی‌توان سراغ گرفت، از بعضی چیزها غافل می‌مانید.»

زاکربرگ در همان حال یادآوری کرد که برطرف کردن اشتباهات، یکی از چالش‌های پیش روی اوست.

مدیرعامل فیسبوک گفت بحث کناره‌‌گیری او مطرح نشده و همچنین قرار نیست برخی از کارمندان این شرکت اخراج شوند.

شرکت فیسبوک ماه گذشته برای اولین بار تأیید کرد که اطلاعات شخصی کاربرانش را اشتباهاً در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده.

مارک زاکربرگ برای ادای توضیحاتی در این زمینه به نشست مشترک کمیته قضایی و کمیته بازرگانی سنای ایالات متحده آمریکا می‌رود. نشست مشترک کمیته قضایی و بازرگانی سنا ۱۰ آوریل برگزار می‌کردد. زاکربرگ یک روز بعد در این نشست شرکت می‌کند.

شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که در لندن مستقر است در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ برای پیروزی دونالد ترامپ تلاش می‌کرد.

«کمبریج آنالیتیکا» در پیامی در توئیتر اعلام کرده که از طریق یک پژوهشگر در مجموع اطلاعات ۳۰ میلیون از کاربران فیسبوک را دریافت کرده است. نخستین بار نیویورک تایمز در یک گزارش میدانی سوءاستفاده فیسبوک از اطلاعات کاربرانش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را افشا کرد.

شرکت فیسبوک اعلام کرده که اکثر ۸۷ میلیون نفری که اطلاعاتشان در اختیار «کمبریج آنالیتیکا» قرار گرفته در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.

دولت بریتانیا، دولت استرالیا و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اثرگذاری احتمالی فیسبوک در انتخابات این کشورها نگران‌اند. علاوه بر این دولت نیجریه هم اثرگذاری فیسبوک در  انتخابات ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ در این کشور را بررسی می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آکو کردستانی

    روزنامەها ادعا می کنند کە این آقای سرمایە دار کم روست و دوست ندارد پشت دوربین ظاهر شود!؟