ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرانه آب در ایران بحرانی شد

ذخیره آب سدها در سراسر ایران در مجموع ۲۷ درصد کاهش یافته. در همان حال میزان بارندگی هم از ۲۱۰ میلیمتر به فقط ۹۰ میلیمتر رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز به خبرگزاری ایرنا گفته است ذخیره آب در سدهای کرج و طالقان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش یافته.

ورودی سدها در سراسر ایران از ۱۴ میلیارد متر مکعب به ۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده (عکس: آرشیو)

در همان حال خبرگزاری ایسنا گزارش داده که ورودی سدها در سراسر ایران از ۱۴ میلیارد متر مکعب به ۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده و به این ترتیب ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده.

میزان بارندگی در ایران هم در ۱۰ سال گذشته از ۲۸۰ میلیمتر به ۲۱۰ میلیمتر رسید و در سال جاری به ۹۰ میلیمتر کاهش یافت.  به این ترتیب سرانه آب ایران بحرانی شده است.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست ایران ۲۲ مارس (۲ فروردین) به‌مناسب روز جهانی آب در پیامی اعلام کرد که در نیم قرن اخیر، سال گذشته یکی از بدترین سال‌های آبی در ایران بود. او هشدار داد که بحران آب ممکن است به بحران‌های اجتماعی دامن بزند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.