ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وضعیت زنان زلزله‌زده کرمانشاه مطلوب نیست»

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید گزارش‌های دولتی از وضعیت زنان زلزله‌زده کرمانشاه واقعیت را بازتاب نمی‌دهند و این فراکسیون گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان‌دهنده مشکلات زنان زلزله‌زده است.

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی می‌گوید گزارش‌های دولتی از وضعیت زنان زلزله‌زده کرمانشاه واقعیت را بازتاب نمی‌دهند و این فراکسیون گزارش‌هایی دریافت کرده که نشان‌دهنده مشکلات زنان زلزله‌زده است.

یکی از زنان زلزله‌زده غرب ایران ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) طیبه سیاوشی از گزارش‌های دولتی که «تصاویر خیلی خوبی» از زنان زلزله‌زده نشان می‌دهند اظهار تأسف کرد و گفت: «واقعیت چیز دیگری است».

به‌گفته او نهادهای غیردولتی گزارش‌هایی را در اختیار فراکسیون زنان مجلس قرار داده‌اند که بر اساس آن‌ها از جمله «مردم زلزله‌زده به‌ویژه زنان در حوزه‌ مسائل بهداشتی و حتی در مورد دسترسی به توالت‌ بسیار مشکل دارند».

سیاوشی گفت: «به‌طور مثال یک خانم با دختربچه‌ کوچکش باید از یک طرف بلوار به آن طرف بلوار برود تا بتواند از یک چنین امکانی که خیلی طبیعی است و باید در دسترس باشد، استفاده کند، در حالی که متأسفانه این امکان وجود ندارد.»

او همچنین اعلام کرد که فراکسیون زنان تعداد محدودی کانکس برای زنان زلزله‌زده‌ مبتلا به سرطان و‌ ام‌اس‌ای و همچنین زنانی که زایمان کرده بودند، فراهم کرده است و قرار شده که این فراکسیون سفری را برای بررسی‌های بیشتر به منطقه انجام دهد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از وضعیت نامناسب کانکس‌های زلزله‌زدگان استان کرمانشاه منتشر شده بود. کانکس‌ها در شرایط بد جوی از استحکام کافی برخوردار نیستند. همچنین تاکنون گزارش‌هایی نیز از خودکشی زلزله‌زدگان منتشر شده است.

در زلزله آبان‌ماه سال گذشته در استان کرمانشاه ۵۶۹ نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر زخمی شدند و حدود ۷۰۰۰۰ نفر بی‌خانمان شدند. بیشترین تلفات این زلزله مربوط به شهر سرپل ذهاب بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.