ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتصاب معلمان خرید خدمات یزد

دامنه اعتراضات همچنان وسیع است: از آتش‌نشانان نفت و گاز عسلویه تا صنایع غذایی و حتی بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز را دربرمی‌گیرد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که حقوق و عیدی‌شان پرداخت نشده پنجشنبه ۱۶ فروردین از شرکت در تمرینات خودداری کردند.

کلیپ‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که نشانگر ادامه اعتراضات مردم در چهارشنبه ۱۵ فروردین شب هنگام در مناطقی از اهواز و درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای گارد ویژه است.

کلیپ‌هایی هم از اعلام همبستگی بختیاری‌ها با عرب‌های خوزستان منتشر شده است.

[video width="520" height="330" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/16-فروردین-همبستگی-بختیاریها-با-اعراب-خوزستان.mp4"][/video]

همچنین اخباری از از تیراندازی ماموران به سوی تظاهرکنندگان در تظاهرات شب گذشته و دستگیری حداقل یکی از جوانان تظاهرکننده به نام فلاح موسوی ۲۳ ساله منتشر شده است.

تجمع معلمان یزد مقابل استانداری- ۱۶فروردین

معلمان خرید خدمات یزد برگزاری تجمع در اعتراض به ما‌ه‌ها مطالبات معوقه و محرومیت از بیمه را از سر گرفتند. صدها تن از معلمان پنجشنبه ۱۶ فروردین مقابل فرمانداری یزد تجمع کردند و خواستار تحقق مطالبات خود و رفع و تبعیض آموزشی میان دانش‌آموزان شدند.

وزارت آموزش و پرورش سال ۹۶ به دلیل کمبود بودجه قادر به پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی و اضافه‌کار و سایر ملحقات مزد معلمان استخدامی نبود. عدم پرداخت این مطالبات اعتصاب و تجمعات متعدد معلمان مناطق مختلف ایران از جمله یزد را درپی داشت.

معلمان خرید خدمات یزد دی و بهمن سال گذشته تجمعاتی مقابل استانداری برگزار کردند. مسئولان استانداری و آموزش و پرورش وعده پرداخت مطالبات معلمان را دادند اما این وعده‌ها در حد حرف باقی ماند.

۲۵ اسفند ۹۶ معلمان که هنوز مطالباتشان پرداخت نشده بود مراسم رسمی آموزش و پرورش یزد را به عرصه بیان اعتراضات صنفی خود تبدیل کردند. آن‌ها در حضوراستاندار یزد، نماینده مجلس و مدیر کل آموزش و پرورش خواستار پرداخت مطالبات خود پیش از تعظیلات نوروز شدند.

معلمان در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان فراخوان اعتصاب در فروردین را داده‌اند. از جمله معلمان اصفهان اعلام کردند تا پرداخت مطالبات معوقه خود از حضور در کلاس‌های درس خودداری می‌کنند.

۱۶ فروردین - آتش نشانان عسلویه دست از کار کشیدند.

آتش‌نشانان نفت و گاز عسلویه که سه ماه دستمزد نگرفته‌اند پنجشنبه ۱۶ فروردین دست از کار کشیدند و مقابل ورودی سایت یک نفت و گاز تجمع کردند.

کارخانه ایران سیلندر تعطیل شد

کارخانه ایران سیلندر شهرری تعطیل شد و بیش از ۸۰ کارگر آن به طور قطعی بیکار شدند.

کارگران که در آغاز سال نو با تعطیلی کارخانه مواجه شده بودند روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین مقابل فرمانداری شهر ری تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار شدند.

کارگران بنری طعنه‌زننده به تاکید خامنه‌ای بر حمایت از کالای ایران در دست داشتند که بر ان نوشته شده بود:

     شرکت ایران سیلندر تحت مسئولیت شستا سازمان سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی قرار دارد.

    جوانرود: ادامه اعتصاب کاسبان، تجمع اعتراضی ساکنان شهرک سلیم‌زاده

     اعتصاب عمومی در شهرهای مناطق مرزی غرب ایران که سه‌شنبه ۱۴ فروردین در اعتراض بستن مسیرهای تردد کولبران، بستن بازارچه‌های مرزی و افزایش مالیات و کرایه مغازه‌ها در جوانرود، بانه، مریوان و سقزآغاز شده بود روز چهارشنبه ۱۵ فروردین نیز ادامه یافت. کلیپ هایی از ادامه اعتصاب در جوانرود منتشر شده است.

     گروهی از ساکنان مسکن مهر هلانی و شهرک سلیم‌زاده واقع در جوانرود نیز پنجشنبه ۱۶ فروردین در اعتراض به وضعیت نامناسب خیابان اصلی این شهرک تجمع کردند.

    ۱۶ فروردین- کارگران کشت و صنعت شمال

    تجمع کارگران کارخانه روغن‌نباتی مقابل فرمانداری میاندورد

    کارگران اخراجی مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال واقع در مازندران پنجشنبه ۱۶ فروردین برای دومین بار مقابل فرمانداری میاندورد تجمع کردند. کارفرما در توجیه اخراج حدود ۵۵ کارگر که ۱۳ تا ۲۱ سال سابقه کار دارند گفته است قیمت دلار بالا رفته اما قیمت روغن تغییری نکرده است، بنابراین تولید به صرفه نیست.

    مقامات فرمانداری ۱۴ فروردین به کارگران معترض وعده داده بودند پنجشنبه ۱۶ فروردین جلسه‌ای با حضور فرماندار برای رسیدگی به مشکل کارگران برگزار شود اما امروز نه از فرماندار خبری بود و نه جلسه‌ای برگزار شد.

    تعداد کارگران این کارخانه در یک پروسه ۶ ساله از ۷۰۰ به ۳۲۰ تن در سال ۹۶ رسید. سال ۹۳ بیمه مربوط به مشاغل سخت و زیان‌اور کارگران نیز حذف شد. کارفرما سال گذشته قصد اخراج ۱۵۰ کارگر را داشت که اعتراضات کارگران مانع از اجرای این تصمیم شد.

    کارفرما برای فرونشاندن اعتراضات کارگران اخراج شده به آن‌ها وعده پرداخت مبلغی معادل سه ماه حقوق داده است.

    اعتصاب بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز

    بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که حقوق و عیدی‌شان پرداخت نشده پنجشنبه ۱۶ فروردین گرچه در محل تمرین حاضر شدند اما حاضر نشدند در تمرینات شرکت کنند.

    خبرگزاری‌های ایران نوشته‌اندباشگاه تراکتورسازی با مشکلات مالی روبروست و در ماه‌های گذشته حتی عیدی و حقوق پرسنل باشگاه را هم پرداخت نگرده است.

    کاپیتان تراکتورسازی روز پنجشنبه اعلام کرده است: «تا زمانی که باشگاه مطالباتمان را پرداخت نکند و پولی به ما ندهد حاضر به تمرین نیستیم.»

    بازیکنان علیرغم اصرار سرپرست حاضر به تعویض لباس و شرکت در تمرین نشده‌اند و در نهایت بدون تمرین محل را ترک کرده‌اند.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.