ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«همه می‌دانند» اصغر فرهادی هفتادویکمین دوره جشنواره کن را افتتاح می‌کند

هشتمین فیلم سینماگر برجسته ایران برای نخستین بار بعد از ۱۰ سال هم در افتتاحیه کن نمایش داده می‌شود و هم اینکه با سایر فیلم‌ها بر سر نخل طلا رقابت می‌کند.

هشتمین فیلم اصغر فرهادی با نام «همه می‌دانند» که به‌طور کامل در اسپانیا و در شبه‌جزیره ایبری ساخته شده هفتادویکمین دوره جشنواره کن را افتتاح خواهد کرد. در این فیلم پِنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، دو بازیگر نامدار اسپانیایی بازی می‌کنند.

اصغر فرهادی در کنار پِنه‌لوپه کروز و خاویر باردم، دو بازیگر نامدار اسپانیایی

سایت جشنواره کن پنج‌شنبه ۵ آوریل / ۱۶ فروردین ضمن اعلام این خبر درباره آخرین فیلم فرهادی نوشته است: «این فیلم هشتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است. زنی به نام لورا که با همسر و فرزندان خود در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین زندگی می‌کند به‌مناسبت یک جشن خانوادگی به‌همراه فرزندانش به روستای مادری خود بازمی‌گردد. رویدادی غیرمنتظره زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کند. خانواده، اسرار، پیوندها و سنت‌های آن و گزینه‌های اخلاقی که اعمال می‌شوند، مانند هر فیلم‌نامه این فیلم‌ساز در قلب این طرح قرار دارند.»

سایت جشنواره کن در مورد چرایی انتخاب فیلم فرهادی برای مراسم گشایش جشنواره نوشته است: «باید به سال ۲۰۰۴ بازگشت که فیلم "تربیت بد" پدرو آلمودوار (فیلمساز اسپانیایی) برای مراسم گشایش انتخاب شد تا فیلمی نه به زبان انگلیسی و نه فرانسوی جشنواره را افتتاح کند.»

دو سال پیش فیلم «فروشنده» فرهادی نامزد نخل طلای جشنواره فیلم کن بود، اما جایزه بهترین فیلم‌نامه این جشنواره سینمایی را به دست آورد. در ۱۰ سال گذشته این نخستین بار است که فیلمی هم در افتتاحیه کن نمایش داده می‌شود و هم آنکه بخت به دست آوردن نخل طلای این جشنواره سینمایی را دارد.

پوستر فیلم «همه می‌دانند»

فیلمبرداری «همه می‌دانند» در روزهای پایانی ماه نوامبر سال گذشته میلادی در مادرید به پایان رسید. در این فیلم پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم اسپانیایی در کنار ریکاردو دارین آرژانتینی بازی دارند. ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ، دیگر بازیگران «همه می‌دانند» هستند. فیلم‌نامه آن را فرهادی نوشته و مدیر فیلمبرداری آن خوزه لوئیس آلکاینه ۷۸ ساله است، کسی که در بیشتر فیلم‌های پدرو آلمودوار، کارلوس سائورا و بیگاس لونا، فیلمسازان نامدار اسپانیایی با آن‌ها همکاری کرده. طراح لباس فیلم سونیا گرانده است که پیش از این طراحی لباس فیلم‌های «نیمه شب در پاریس» وودی آلن و «دیگران» آلخاندرو آمنابار را به‌عهده داشته است.

هایده صفی‌یاری، تدوینگری که در چهار فیلم اصغر فرهادی با او همکاری کرده و دو فیلم از آن‌ها («جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده») برنده اسکار شده‌اند، در این فیلم نیز با فرهادی همکاری کرده است.

«همه می‌دانند» محصول مشترک فرانسه، اسپانیا و ایتالیاست و بودجه آن ۱۲ تا ۱۳ میلیون دلار است.

شورای سینمای اروپا پیش از این با بیش از ۷ میلیون یورو از تولید ۲۷ فیلم پشتیبانی مالی کرده بود که پروژه اسپانیایی اصغر فرهادی نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌ها در این فهرست قرار گرفت.

فرهادى تحقیق و نگارش داستان فیلم «همه مى‌دانند» را پنج سال پیش آغاز کرد.

سایت جشنواره کن اصغر فرهادی را یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌سازان ایران در طول یک دهه گذشته دانسته که به‌خاطر فیلم‌نامه‌ها و واقع‌گرایی‌اش در کارگردانی، در جهان نیز شناخته‌شده است. فرهادی نخستین فیلمساز ایرانی است که دو جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد.

مراسم گشایش هفتادویکمین جشنواره فیلم کن شامگاه ۸ ماه مه / ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد. فیلم جدید فرهادی در فردای نمایش در این مراسم در ۳۵۰  سالن سینمای فرانسه به نمایش عمومی در خواهد آمد.

هفتادویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از سه‌شنبه ۸ تا شنبه ۱۸ مه (۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت) برگزار می‌شود. رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره کیت بلانشت، بازیگر استرالیایی و برنده دو جایزه اسکار است.

فیلم‌های انتخاب‌شده برای بخش اصلی رقابتی جشنواره ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین معرفی خواهند شد. مراسم معرفی این فیلم‌ها به‌شکل مستقیم از شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

تریلر آخرین فیلم اصغر فرهادی، «همه می‌دانند»:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.