ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوجدمون پس از آزادی: مادرید وارد گفت‌وگو شود

رهبر پیشین کاتالونیا هنگام آزادی از زندان با اشاره به ۹ زندانی استقلال‌طلب دیگر گفت شرم‌آور است که در اروپا زندانی سیاسی وحود داشته باشد.

کارلس پوجدمون، رهبر پیشین منطقه جدایی‌طلب کاتالونیا سرانجام با پرداخت وثیقه از زندان نوی‌مونستر آلمان آزاد شد. او در هنگام آزادی از زندان از دولت اسپانیا خواست تا درباره استقلال کاتالونیا گفت‌وگو کند.

کارلس پوجدمون، رهبر پیشین منطقه جدایی‌طلب کاتالونیا پس از آزادی از زندان نوی‌مونستر آلمان

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، پوجدمون جمعه ۶ آوریل / ۱۷ فروردین پس از آزادی از زندان نوی‌مونستر، واقع در ایالت شلسویگ – هولشتاین آلمان ضمن درخواست آزادی فوری ۹ استقلال‌طلب دیگر کاتالونیا که در اسپانیا زندانی‌اند، گفت: «برای اروپا شرم‌آور است که زندانی سیاسی داشته باشد.»

رهبر پیشین کاتالونیا مبارزه این منطقه برای استقلال را مبارزه برای دموکراسی دانست و افزود: «زمان گفت‌وگو فرارسیده و اکنون وقت سیاست‌ورزی است.»

روز گذشته (پنج‌شنبه) دادگاه عالی منطقه‌ای شلسویگ – هولشتاین آلمان رأی به آزادی کارلس پوجدمون با قید وثیقه داد. بر اساس رأی دادگاه پوجدمون از اتهام «شورش» مبرا شد زیرا در نظام قضائی آلمان چنین اتهامی وجود ندارد. دولت آلمان اما می‌تواند تنها بر اساس اتهامات فساد اقتصادی او را به اسپانیا مسترد کند که تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد یافت.

پیش از این در روز ۳ آوریل / ۱۴ فروردین دادستانی ایالت شلسویگ – هولشتاین آلمان درخواست استرداد پوجدمون را صادر کرده بود.

وثیقه تعیین‌شده برای پوجدمون ۷۵ هزار یورو بود و او با پرداخت آن روز جمعه از زندان آزاد شد.

پوجدمون همچنین گفت: «هیچ توجیهی وجود ندارد که دولت مرکزی اسپانیا با رهبران کاتالونیا در مورد راه حل مناقشات مذاکره نکند.»

مادرید ادعا می‌کند که برگزاری همه‌پرسی در مورد استقلال کاتالونیا در اکتبر ۲۰۱۷، به‌رغم مخالفت دولت اسپانیا و دادگاه قانون اساسی این کشور، بخشی از «شورش» است. این اتهام مجازاتی تا ۳۰ سال زندان را دارد.

پوجدمون نیز از سوی دولت اسپانیا به فتنه، شورش، سوء استفاده از منابع مالی عمومی، نافرمانی و خیانت متهم شده است.

کارلس پوجدمون، چهارماه پس از خروج از اسپانیا، ۲۵ مارس / ۵ فروردین در شلسویگ – هولشتاین، ایالت شمالی آلمان دستگیر شد. پوجدمن پس از درخواست دولت اسپانیا برای بازداشت و استرداد او از فنلاند خارج شده بود.

پلیس آلمان می‌گوید که پوجدمون را بر اساس حکم بازداشت بین‌المللی صادرشده برای او از سوی اسپانیا دستگیر کرده است.

سخنگوی دولت اسپانیا در واکنش به رأی دادگاه آلمان مبنی بر آزادی پوجدمون اعلام کرد که دولت اسپانیا به این رأی احترام می‌گذارد و در مورد تصمیم آن اظهارنظر نمی‌کند.

در بارسلون، مرکز کاتالونیا، با اعلام رأی دادگاه آلمان گروهی از ناسیونالیست‌ها به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند.

***

توضیح:

این خبر با اطلاعات تازه به‌روز شد و تیتر، تیزر و متن خبر تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.