ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: پنجاهمین روز اعتراضات کشاورزان ورزنه

در پنجاهمین روز از اعتراضات کشاورزان ورزنه، سفره هفت‌سینِ متفاوت آن‌ها شامل ماهی مرده در تنگ بدون آب، علف خشکیده، ساچمه، سربازهای سرکوبگر و گازاشک‌آور همچنان در محل تحصن گشوده است.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۱۷ فروردین صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

۱۷ فروردین، نماز جمعه اهواز - کارکنان اخراجی طرح تحول سلامت اهواز اعتراض خود را به نماز جمعه کشاندند.

۵۰ روز اعتراض کشاورزان ورزنه

کشاورزان ورزنه ۱۷ فرودین پنجاهمین روز اعتصاب و اعتراض خود را پشت سر گذاشتد اما مسئولان هنوز پاسخی به مطالبات آن‌ها نداده‌اند. محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان ۱۶ اسفند با ذکر این که «امسال آبی برای کشاورزی در ااصفهان نداریم»، از برگزاری جلسات دیگری جهت رسیدگی به مشکل کشاورزان خبر داد.

یکی از کشاورزان معترض در توضیح روند اعتراضات ۵۰ روزه کشاورزان می‌گوید در این ۵۰ روز کشاورزان به انواع روش‌های مسالمت‌آمیز تلاش کرده‌اند صدایشان را به گوش مسئولان برسانند، اما تا کنون به هیچیک از خواست‌هایشان پاسخ داده نشده است.

سفره هفت سین متفاوت کشاورزان ورزنه شامل ماهی مرده در تنگ بدون آب، علف خشکیده، ساچمه، سربازهای سرکوبگر و گازاشک‌آور همچنان در محل تحصن آن‌ها در کنار تراکتورهای پارک شده گشوده مانده است.

همزمان با پنجاهمین روز از اعتراض کشاورزان ورزنه خبرگزاری صدا و سیما از برگزاری نشستی با شرکت استاندار اصفهان، نمایندگان اصفهان در مجلس و نمایندگان کشاورزان خبر داد.

در این نشست که پنجشنبه ۱۶ فروردین برگزار شده است استاندار اصفهان تاکید کرده است  «امسال آبی برای کشاورزی دراصفهان نداریم»، و افزوده  در این رابطه نشستی با حضور «برخی وزیران» برگزار خواهد شد.

اعتراضات کشاورزان ورزنه به خشکانیدن زاینده رود و از میان رفتن حق‌آبه‌شان که نزدیک دو ماه پیش آغاز شد، به سرعت به سایر مناطق شرق اصفهان گسترش یافت و مورد حمایت مردم اصفهان قرار گرفت.

عکس آرشیوی - نخستین روز اعتصاب در نیشکر هفت تپه در سال ۹۷

ممنوعیت ورود ۲۰ کارگر نیشکر هفت‌تپه به کارخانه به دستور نهادهای امنیتی

ممنوع‌الورود شدن ۲۰ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه از جمله اسماعیل بخشی به این مجتمع به دستور «نهادهای امنیتی خارج از شرکت» صادر شده است.

یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه نوشته است پس از پیگیری مساله از مسئولان شنیده است که «موضوع امنیتی است». این کارگر در پیامی به اسماعیل بخشی، سخنان او در جریان اعتصابات چند ماه اخیر را بازگویی کرده و پرسیده است «ربط این مطالب به امنیت ملی چیست؟»

بخش‌هایی از پیام این کارگرخطاب به اسماعیل بخشی که اتحادیه آزاد کارگران ایران آن را منتشر کرده است:

هنوزصدای شمادرگوشم است: «آقای اسدبیگ، آقای افشار، چون قول دادید در وعده معین مطالبات ما را پرداخت کنید، دروغ گفتید.

آقایان کارفرما، شما کارگران را با حقوق یک میلیونی که پول نان کارگر هم نمی‌شود و آن را هم هرسه ماه یک بار می‌دهید،برده‌داری نوین راه انداخته‌اید.

شما کارفرمایان هفت تپه سوادصنعت و کشاورزی را ندارید، مدیریت را به انسان‌های متخصص و کاردان بسپارید.»

تولید در کارخانه نیشکر هفت‌تپه از ۱۲ فروردین با اعمال فشار نیروی انتظامی و فرمانداری آغاز شده است. ۹ تن از ۱۰ کارگر دستگیر شده پس از تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش آزاد شده‌اند اما هنوز دستمزد بهمن و اسفند ۹۶ کارگران پرداخت نشده است.

 تداوم اعتراضات در اهواز

تظاهرات مردم اهواز که از ۸ فروردین در اعتراض به تبعیض آغاز شد و به چند شهر دیگر خوزستان گسترش یافت، پنجشنبه ۱۶ و جمعه ۱۷ فروردین نیز ادامه داشته است. تعداد بیشتری از معترضان بازداشت و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

ادامه اعتصاب آتش‌نشانان عسلویه

اعتصاب آتش‌نشانان تاسیسات نفت و گاز عسلویه که پنجشنبه ۱۶ فروردین در اعتراض به تعویق سه ماه دستمزد آغاز شده، جمعه ۱۷ فروردین ادامه یافت. آتش‌نشانان اعلام کرده‌اند تا دستیابی به مطالباتشان به سرکار بازنخواهند گشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    گزارش هایی از "ورزنه": فراخوان تجمع بعدی کشاورزان اصفهان: صبح دوشنبه ۲۰فروردین فلکه خوراسگان ساعت ۹ صبح زن و مرد با بیلتون بیاید کشاورز با بیل بیاد.