ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه مخالفان در بزرگترین شهر غوطه شرقی

در نخستین روز از عملیات ارتش سوریه و شبه‌نظامیان هوادار اسد علیه مخالفان مسلح در دوما دست‌کم ۴۰ غیرنظامی کشته شده‌اند. هشت کودک در میان قربانیان به چشم می‌خورند.

دوما، بزرگترین شهر غوطه شرقی هنوز در دست مخالفان مسلح بشار اسد،‌ رئیس‌ دولت دمشق است. با شکست گفتگوها و توقف روند خروج شورشیان از این شهر،‌ ارتش سوریه جمعه ششم آوریل / ۱۷ فروردین عملیات گسترده‌ای را آغاز کرد.

شورشیان مسلح جیش‌الاسلام در حال ترک شهر بودند اما اختلافات درون‌گروهی این روند را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در نخستین روز از عملیات هوایی و زمینی ارتش سوریه و شبه‌نظامیان هوادار اسد علیه مخالفان مسلح در دوما دست‌کم ۴۰ غیرنظامی کشته شده‌اند. هشت کودک در میان قربانیان به چشم می‌خورند.

دوما در کنترل گروه «جیش الاسلام» است و از سوی یک «شورای مدنی» اداره می‌شود.

این شورا هفته پیش از رسیدن به توافق به روسیه برای خروج مجروحان از دوما خبر داده بود. یک گروه از شورشیان «فیلق الرحمن» که پیش از آن شهرهای جنوب غوطه شرقی را ترک کرده بودند نیز از دوما خارج شدند.

گزارش‌هایی نیز از توافق روسیه و جیش‌الاسلام برای خروج از دوما یکشنبه گذشته منتشر شد و برخی از رهبران شورشیان دوما آن را تکذیب کردند. به گفته مسکو، ۳۰۰۰ شورشی و خانواده‌های آنها از یکشنبه گذشته از دوما خارج شدند، اما اختلافات درون‌گروهی این روند را متوقف کرد.

عده‌ای از مخالفان بر ماندن در دوما و حفظ این شهر تأکید دارند.

اوایل ماه مارس، فیلق الرحمن و احرارالشام، دو گروه دیگر از شورشیان مسلح مخالف اسد که کنترل قسمت‌های دیگر غوطه شرقی را در دست داشتند، با ارتش روسیه بر سر تخلیه محل سکونتشان و انتقال به شمال سوریه به توافق رسیدند.

به گفته مقام‌های سوری،‌ ۱۵۰ هزار تن از غوطه شرقی به ادلب منتقل شده‌اند. شهرهای قرارگرفته در این قسمت «ریف دمشق»‌ زمانی بسیار پررونق بودند و بیش از دو میلیون جمعیت را در خود جای داده‌بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.