ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ کارگر ۱۶ ساله پس از سقوط در قیف کوره آجرپزی

یک کارگر ۱۶ ساله پس از سقوط در قیف دستگاه خشت‌زنی یک کوره آجرپزی در مشهد زیر خرواری از خاک حبس شد و جانش را از دست داد.

آتش‌نشانی مشهد از مرگ یک کارگر ۱۶ ساله پس از سقوط در قیف دستگاه خشت‌زنی یک کوره آجرپزی خبر داد.

آتش‌نشان‌ها موفق به نجات جان کارگر ۱۶ساله کوره آجرپزی نشدند

امیر گندمکار،‌ افسر نگهبان آتش‌نشانی مشهد اعلام کرد که این کارگر نوجوان بر اثر سقوط در قیف کوره آجرپزی حین ریختن خاک به داخل آن، زیر خرواری از خاک محبوس شد و امدادگران آتش‌نشانی موفق به نجات جان او نشدند.

جسم بی‌جان کارگر کشته‌شده پس از چهار ساعت عملیات از زیر خاک خارج شد.

کوره آجرپزی محل حادثه در بلوار پنج‌تن شهر مشهد واقع است. علت دقیق حادثه مشخص نشده است.

پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک استخدام افراد زیر ۱۸ سال را به ویژه در مشاغل خطرناک ممنوع اعلام کرده‌است. ایران در سال ۱۳۷۳ به این پیمان‌نامه جهانی پیوست. هر چند در ایران استفاده از کارگران کمتر از ۱۵ سال تمام بر اساس ماده ۷۹ قانون کار ممنوع است.

بسیاری از حوادث منجر به مرگ کارگری به دلیل عدم رعایت ایمنی محیط کار رخ می‌دهد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوره کارگر از جنوب تهران

    با سلام من خودم یکی از نجات یافته گان کوره های هاشم آباد در جنوب تهران هستم. با درس خواندن شبانه خودم را نجات داده ام. باید بگویم که از زمان شاه تا کنون صدها کودک کارگر در کوره افتادند و دود شدند. جالب است دانسته شود که بعصی وقتها بچه های سه چهار ساله نیز در کوره پس خانه ها کار کرده اند و جزغاله شده اند. گاهی برای پنهان کرذدن تجاوز به آنها بچه ها را کارگران بزطرگسال آنها را هل داده اند تا جنایت تجاوزشان پنهان بماند. من البته فقط چند هفته در کوره های هاشم آباد کارکرده ام ولی به دلایلی خانوادگی تا سالها با آأنها سروکار داشته ام. اربابانی که صاحب کوره ها هستند عموما آنسانهای بسیار بیشرفی هستند که زالو وار از بچه ها انواع سوء استفاده را می کنند. آنجا تجاوزات جنسی و جسمی سکه ر ایج است و کاری ست معمولی. کارگران بزرگسال نهایت استفاده جنسی و لواطی را از بچه ها می کنند. البته ممکن است در هر کشوری و خصوصا پاکستان این اعمال انجام شود و در هر کجا باعث و بانی ای داشته باشد در ایران و پاکستان دو عامل است یکی بهره کشی هم جسمی هم جنسیتی و هم مادی. می گویم جسمی برای اینکه حتا بزرگسالان عقده های خانوادگی را با کتک زدن بچه ها جبران می کنند. و جنسیتی برای اینکه اغلب کارکنان از دهات دوردست می آیند و چون زنانشان در دسترسشان نیستند از بچه ها با تجاوزات بسیار دردناک استفاده جنسی می کنند. و اما در ایران عامل مهم اسلام هم هست یادم است که چندین بار بچه ها شکایت کرده بودند و قاضی بیشرف خواهان «دو شاهد عادل» بود و عجیب بود که هیچ کس شهادت نداد و قاضی که آخوند بیشرفی بود میگفت شرع شدیدا به این اعمال رسیدگی می کند و با عدالت تمام تا جایی که باید بند انداخت و دید که آیا بند بین دو بدن رد می شود تا نه. اگر رد نشد مجازات اعدام است و سنگسار و بعد هم گفت که بدو دلیل موجه از این کارگران شریف و این کارآفرینان حتک حرمت نکنید.