ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشاورزان اصفهانی یک بار دیگر دست به تجمع اعتراضی زدند

اصفهان باز هم شاهد اعتراض کشاورزان به عدم پرداخت حق‌آبه‌شان بود. معترضان با راهپیمایی در میدان خوراسکان شعارهایی علیه دولت روحانی سر دادند.

کشاورزان اصفهان یک بار دیگر در میدان خوراسکان شهر در اعتراض به خشکسالی و عدم دریافت حق‌آبه‌شان راهپیمایی کردند.

دوشنبه ۲۰ فرودین: راهپیمایی اعتراضی کشاورزان در اصفهان

کشاورزان اصفهان دوشنبه ۲۰ فروردین در ادامه اعتراضات به عدم دریافت حق‌آبه‌شان چهارراه مسجد علی را بستند و شعارهایی علیه دولت روحانی سر دادند.

بر اساس گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، دوشنبه ۲۰ فروردین کشاورزان اصفهانی در ادامه اعتراضاتشان که از اواسط اسفند سال گذشته تاکنون ادامه دارد، در میدان خوراسکان اصفهان یک تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان چهارراه مسجد علی را مسدود کردند و شعارهایی علیه دولت روحانی سر دادند.

«روحانی دروغگو، زاینده‌رود ما کو» از شعارهای معترضان بود.

— خوشه های خشم (@simasepehri95) 9. April 2018

شنبه ۱۸ فروردین در حوالی پل خواجو در نزدیکی دفتر تلویزیون محلی استان اصفهان کشاورزان یک تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. «آب زاینده‌رود، حق مسلم ماست»، و «ناله این کشاورز، ناله زنده‌رود است» از شعارهای کشاورزان در گردهمایی اعتراضی دو روز قبل کشاورزان اصفهانی بود.

— پناه گودنشینان (@PanahGodneshin) 9. April 2018

اعتراض کشاورزان اصفهانی از اواسط اسفند ۹۶ آغاز شد.

۳۵۰ هزار نفر در شرق استان اصفهان از طریق کشاورزی گذران می‌کنند. انتقال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از حق‌آبه استان اصفهان به یزد، زندگی آن‌ها را به خطر انداخته است. در سال ۹۵ مسئولان استان اصفهان به کشاورزان قول داده بودند که ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آب پشت سدها را به کشاورزی در شرق اصفهان اختصاص دهند اما به این وعده عمل نکردند. در همان سال گروهی از کشاورزان اصفهانی لوله انتقال آب به استان یزد را شکستند.

دو روز قبل نشستی با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان اصفهان در مجلس برگزار شد. محسن مهرعلیزاده در این جلسه اعلام کرد که به دلیل خشکسالی حتی تأمین آب آشامیدنی برای اهالی استان اصفهان هم دشوار شده است.

به گفته استاندار اصفهان در جلسه‌ای با حضور وزرای کشور و نیرو و نیز استانداران اصفهان و چهار محال و بختیاری، موضوع «برداشت‌های غیرمجاز بالادستی» بررسی و قرار شده با تصویب تصمیماتی در «کارگروه سازگاری با کم‌آبی» به صورت جدی با برداشت‌های غیرمجاز برخورد شود.

۲۵ اسفند ۹۶ کشاورزان معترض اصفهان در اعتراض به انتقال حق‌آبه‌شان به یزد برگزاری نماز جمعه اصفهان را به تعویق انداختند. مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان وعده به رحمت الهی و نزول باران از آسمان داد، اما کشاورزان معترض به تریبون نماز جمعه پشت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.