ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس هيأت مديره خانه سينما: در مقابل بی‌قانونی می‌ايستيم

<p>فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما با انتقاد از حکم انحلال اين تشکل سينمايی گفت خانه سينما در مقابل بی قانونی می&zwnj;ايستد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، توحيدی روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت: &quot;يک اداره فرعی در وزارت ارشاد نمی&zwnj;تواند برای موسسه&zwnj;ای که ثبت شده، به&zwnj;صورت سرخود دستور انحلال صادر کند.&quot;</p> <p>اشاره توحيدی به معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران است که دو روز پيش اعلام کرد خانه سينما منحل شده است.</p> <p>دستور انحلال خانه سينما سه&zwnj;شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ به محمدمهدی عسگرپور، مديرعامل خانه سينما اعلام شده است.</p> <blockquote> <p>وزیر فرهنگ و ارشاد ایران: در مورد بحث خانه سينما،&zwnj; دوستان قبلاً فکر می&zwnj;کردند که بايد اين موضوع به دادگاه برود و بررسی شود تا اقدام در مورد آن صورت بگيرد ولی بعد از بررسی&zwnj;ها مشخص شد که تصميم&zwnj;گيری در مورد اين موضوع از اختيارات وزارت ارشاد است و وزارت ارشاد براساس اختيارات خود چنين تصميمی را گرفته است</p> </blockquote> <p>در همين حال محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز گفته است انحلال خانه سينما با توجه به &quot;تخلفاتی&quot; که اين تشکل انجام داده، &quot;کاملاً قانونی است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;در مورد بحث خانه سينما،&zwnj; دوستان قبلاً فکر می&zwnj;کردند که بايد اين موضوع به دادگاه برود و بررسی شود تا اقدام در مورد آن صورت بگيرد ولی بعد از بررسی&zwnj;ها مشخص شد که تصميم&zwnj;گيری در مورد اين موضوع از اختيارات وزارت ارشاد است و وزارت ارشاد براساس اختيارات خود چنين تصميمی را گرفته است.&quot;</p> <p>معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد پيشتر از خانه سينما شکايت کرده بود که جلسه رسيدگی به آن نيز قرار بود ۲۱ دی برگزار شود. اما با اين اظهارنظر تازه وزير فرهنگ و ارشاد ايران سرانجام اين شکايت مشخص نيست.</p> <p>با اين حال جمال خندان، وکيل خانه سينما صدور حکم انحلال اين تشکل صنفی را &quot;غيرقانونی&quot; دانسته است.</p> <p>به گفته وی فعاليت خانه سينما بدون مجوز قانونی نيست بلکه با دريافت مجوز از اداره ثبت شرکت&zwnj;های قوه قضاييه و انتشار اين مجوز در روزنامه رسمی کشور قانونی است.</p> <p>خندان گفته است: &quot;محل بسی تأمل و تعجب است که پس از قريب ۲۰ سال از تأسيس خانه سينما و تأييديه مسئولان دوره&zwnj;های پيشين آن وزارت&zwnj;خانه و همچنين ذکر نام اين موسسه در مصوبات هيأت وزيران که عالی&zwnj;ترين رکن اجرايی کشور است، هم اکنون مسئولان وزارت ارشاد تأسيس موسسه خانه سينما را بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اعلام کنند.&quot;</p> <p>بعد از روی کار آمدن معاونت سينمايی جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، درگيری ميان اين معاونت و خانه سينما وارد مرحله تازه&zwnj;ای شد و بارها دو طرف از يکديگر انتقاد کردند.</p> <p>مسئولان خانه سينما بارها نسبت به تلاش معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تعطيل کردن خانه سينماگران ايران هشدار دادند، خانه&zwnj;ای که معاونت سينمايی عملکرد آن را &quot;جناحی و سياسی&quot; اعلام می&zwnj;کند.</p> <p>چندی پيش نيز خبرگزاری فارس، خانه سينما را به دليل اينکه برای شرکت در جشنواره فيلم فجر شرط گذاشته، &quot;خانه بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot;&zwnj;فارسی ناميد و خواهان برخورد مسئولان با اين تشکل صنفی شد.</p> <p>&nbsp;</p>

فرهاد توحيدی، رئيس هيأت مديره خانه سينما با انتقاد از حکم انحلال اين تشکل سينمايی گفت خانه سينما در مقابل بی قانونی می‌ايستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، توحيدی روز چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ در يک نشست خبری گفت: "يک اداره فرعی در وزارت ارشاد نمی‌تواند برای موسسه‌ای که ثبت شده، به‌صورت سرخود دستور انحلال صادر کند."

اشاره توحيدی به معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران است که دو روز پيش اعلام کرد خانه سينما منحل شده است.

دستور انحلال خانه سينما سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ به محمدمهدی عسگرپور، مديرعامل خانه سينما اعلام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد ایران: در مورد بحث خانه سينما،‌ دوستان قبلاً فکر می‌کردند که بايد اين موضوع به دادگاه برود و بررسی شود تا اقدام در مورد آن صورت بگيرد ولی بعد از بررسی‌ها مشخص شد که تصميم‌گيری در مورد اين موضوع از اختيارات وزارت ارشاد است و وزارت ارشاد براساس اختيارات خود چنين تصميمی را گرفته است

در همين حال محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز گفته است انحلال خانه سينما با توجه به "تخلفاتی" که اين تشکل انجام داده، "کاملاً قانونی است."

وی افزود: "در مورد بحث خانه سينما،‌ دوستان قبلاً فکر می‌کردند که بايد اين موضوع به دادگاه برود و بررسی شود تا اقدام در مورد آن صورت بگيرد ولی بعد از بررسی‌ها مشخص شد که تصميم‌گيری در مورد اين موضوع از اختيارات وزارت ارشاد است و وزارت ارشاد براساس اختيارات خود چنين تصميمی را گرفته است."

معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد پيشتر از خانه سينما شکايت کرده بود که جلسه رسيدگی به آن نيز قرار بود ۲۱ دی برگزار شود. اما با اين اظهارنظر تازه وزير فرهنگ و ارشاد ايران سرانجام اين شکايت مشخص نيست.

با اين حال جمال خندان، وکيل خانه سينما صدور حکم انحلال اين تشکل صنفی را "غيرقانونی" دانسته است.

به گفته وی فعاليت خانه سينما بدون مجوز قانونی نيست بلکه با دريافت مجوز از اداره ثبت شرکت‌های قوه قضاييه و انتشار اين مجوز در روزنامه رسمی کشور قانونی است.

خندان گفته است: "محل بسی تأمل و تعجب است که پس از قريب ۲۰ سال از تأسيس خانه سينما و تأييديه مسئولان دوره‌های پيشين آن وزارت‌خانه و همچنين ذکر نام اين موسسه در مصوبات هيأت وزيران که عالی‌ترين رکن اجرايی کشور است، هم اکنون مسئولان وزارت ارشاد تأسيس موسسه خانه سينما را بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی اعلام کنند."

بعد از روی کار آمدن معاونت سينمايی جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران، درگيری ميان اين معاونت و خانه سينما وارد مرحله تازه‌ای شد و بارها دو طرف از يکديگر انتقاد کردند.

مسئولان خانه سينما بارها نسبت به تلاش معاونت سينمايی وزارت فرهنگ و ارشاد برای تعطيل کردن خانه سينماگران ايران هشدار دادند، خانه‌ای که معاونت سينمايی عملکرد آن را "جناحی و سياسی" اعلام می‌کند.

چندی پيش نيز خبرگزاری فارس، خانه سينما را به دليل اينکه برای شرکت در جشنواره فيلم فجر شرط گذاشته، "خانه بی‌بی‌سی"‌فارسی ناميد و خواهان برخورد مسئولان با اين تشکل صنفی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.