ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن شرکت می‌کند

در هفتادویکمین دوره جشنواره کن فیلم‌های کوتاه سعودی به‌نمایش گذاشته می‌شوند. فرانسه همچنین به عربستان سعودی کمک می‌کند تا ارکستر سمفونیک و اپرا راه‌اندازی کند.

وزیر فرهنگ عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور برای اولین بار، به‌ویژه با نمایش فیلم‌های برگزیده کوتاه در هفتاد‌ویکمین دوره جشنواره فیلم کن شرکت خواهد کرد.

فرانسواز نیسِن و عواد العواد، وزرای فرهنگ فرانسه و عربستان سعودی در پاریس

عواد العواد، وزیر فرهنگ عربستان سعودی دوشنبه ۹ آوریل / ۲۰ فروردین گفت: «ما بسیار خوشحالیم زیرا با خانم فرانسواز نیسِن (وزیر فرهنگ فرانسه) بر سر نخستین شرکت رسمی در جشنواره فیلم کن به توافق رسیدیم.»

شرکت عربستان سعودی در جشنواره کن با نمایش ۹ فیلم کوتاه و برگزاری نشست‌های حرفه‌ای، به‌طور عمده نمادین خواهد بود.

اداره کل فرهنگ عربستان سعودی در بیانیه‌ای گفته است: «هیئت‌های نمایندگی چندین فرصت برای برقراری ارتباط با فیلم‌سازان سعودی، شرکت در جلسات بحث و گفت‌وگو با نمایندگان صنایع سینمایی عربستان سعودی و درک دغدغه‌های آن‌ها خواهند داشت.»

اعلام حضور عربستان سعودی در جشنواره کن در چارچوب سفر رسمی محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور به پاریس صورت می‌گیرد. هدف بن‌سلمان از این سفر جلب نظر کشورهای غربی به تحولات و اصلاحاتی است که در حال حاضر در عربستان سعودی پیش برده می‌شود.

هفتادویکمین جشنواره  فیلم کن از سه‌شنبه ۸ تا شنبه ۱۸ مه (۱۸ تا ۲۸ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

بن سلمان یکشنبه هشتم آوریل / ۱۹ فروردین به پاریس وارد شد و شامگاه همان روز از سوی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ضیافتی در موزه لوور دعوت شد.

فرانسواز نیسِن صبح دوشنبه اعلام کرد که فرانسه به عربستان سعودی کمک خواهد کرد تا ارکستر سمفونیک و اپرا داشته باشد. وزیر فرهنگ فرانسه گفت اپرای معتبر پاریس «مأموریت بررسی امکانات ابزارآلات موسیقی را به‌منظور همراهی سعودی‌ها در ایجاد یک ارکستر ملی» تضمین می‌کند.

فرانسواز نیسِن در مورد چگونگی ایجاد گروه اپرا برای عربستان سعودی توضیحی نداد.

محمد بن‌سلمان اصلاحاتی را در کشورش در پیش گرفته است، از جمله دادن حق رانندگی به زنان و صدور مجوز به زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها.

عربستان سعودی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ۲۵۰۰ سالن سینما در قالب ۳۵۰ مجتمع سینمایی راه‌اندازی کند.

عواد العواد در ماه دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته، قصد دارد مجوز راه‌اندازی مجتمع سینمای تجاری را از سال ۲۰۱۸ صادر کند.

روز چهارشنبه ۴ آوریل / ۱۵ فروردین اعلام شد که وزارت فرهنگ عربستان سعودی اولین مجوز راه‌اندازی مجتمع سینمایی را به شرکت آمریکایی «ای‌ام‌سی» داده که در بخش سینماهای زنجیره‌ای در ایالات متحده فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.