ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنازه کشته‌شدگان ایرانی حمله موشکی اسرائیل وارد تهران شد

۵ ایرانی در حمله موشکی اسرائیل به پایگاه نظامی در نزدیکی حمص کشته شدند. جنازه ۶ نفر به ایران انتقال یافت. نتانیاهو گفته قبل از آنکه دیگران به ما حمله کنند، حمله می‌کنیم.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داده‌اند که جنازه ۶ نفر از کشته‌شدگان ایرانی در حمله موشکی اسرائیل به پایگاه نظامی تیفور در سوریه، صبح سه‌شنبه ۲۱ فروردین به ایران منتقل شد. در همان حال نخست‌وزیر اسرائیل در مراسمی گفته قبل از آنکه دیگران به اسرائیل حمله کنند، اسرائیل به آن‌ها حمله می‌کند.

عکس چهار نفر از کشته‌شده‌های ایرانی در حمله اسرائیل به پایگاه هوایی در حمص سوریه (از چپ به راست): مهدی لطفی نیاسر، اکبر زوار جنتی، عماسر موسوی و مهدی دهقانی

دوشنبه ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین فرودگاه نظامی تیفور در حوالی حمص در نزدیکی شهر باستانی پالمیرا هدف ۸ موشک قرار گرفت. پدافند هوایی ارتش سوریه ۵ موشک را رهگیری و منهدم کرد، اما سه موشک به این پایگاه هوایی اصابت کرد و ۱۴ نفر از جمله چند ایرانی کشته و مجروح شدند.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده که جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل از آسمان لبنان این حمله موشکی را انجام داده بودند.

ابتدا تعداد کشته‌شدگان ایرانی ۴ نفر اعلام شد، اما بعد از مدتی خبرگزاری‌های داخلی تعداد کشته‌شدگان را ۵ نفر اعلام کردند. صبح سه‌شنبه جنازه ۶ نفر از کشته‌شدگان ایرانی در سوریه به تهران منتقل شد. خبرگزاری تسنیم اسامی کشته‌شدگان را اعلام کرده است:

  • اکبر زوار جنتی از شهر تبریز
  • مهدی لطفی نیاسر از شهر قم
  • عمار موسوی از شهر اهواز
  • مرتضی بصیری‌پور از شهر بیرجند
  • مهدی دهقان از شهر کاشان
  • حامد رضایی از شهر تهران

خبرگزاری فارس اعلام کرده که مرتضی بصیری‌پور یکشنبه گذشته در نقطه دیگری از سوریه کشته شده است.

برخی رسانه‌های داخلی گفته‌اند مهدی لطفی نیاسر از بسیجیان استان قم و برادر حجت‌الاسلام لطفی نیاسر، مدیر صدا و سیمای این شهر است.

فرودگاه نظامی تیفور در حوالی میدان‌های گازی سوریه قرار دارد که در دست داعش بود اما سال گذشته ارتش سوریه و متحدانش موفق شدند کنترل این میدان‌های گاز را به دست بگیرند.

سپاه قدس در این پایگاه چندین فروند هواپیمای بدون سرنشین را مستقر کرده بود.

ارتش اسرائیل پیش از این گفته بود که سپاه قدس در فرودگاه نظامی تیفور، پایگاهی برای ارسال سلاح و مهمات به حزب‌الله لبنان ایجاد کرده است.

حمله روز گذشته جنگنده‌های شکاری ارتش اسرائیل، سومین حمله اسرائیل به این پایگاه نظامی در دو ماه گذشته است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک روز بعد از حمله موشکی به پایگاه نظامی تیفور در مراسم امضای توافق‌نامه‌ای درباره توسعه شهر سدروت در نزدیکی مرز نوار غزه گفت: «ما اصل ساده و واضحی داریم و همواره بر آن تأکید می‌کنیم و آن این است که هر کسی بخواهد به ما حمله کند ما از قبل به آن حمله می‌کنیم.»

اسرائیل درباره حمله به پایگاه نظامی تیفور سکوت کرده. نه این حمله را تکذیب و نه تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Sattar Beheshti

    اگرایرانی بودند در پایگاه نظامی سوریه چکار میکردند؟!

  • بابکان

    اینها در این چهل سال توان کشور را گرفتند و سرمایه هایش را بر باد داده اند. خامنه ای و سپاه و نهادهایش ما را بدبخت کرده اند. دشمن تراشی میکنند و بحران درست میکنند تا شاید مدتی بمانند. ولی تاکی ؟ بحران ارز هم کار اینها است. تریلی تریلی بار میکنند و میبرند !