ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: اعلام اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

علاوه بر فعالان صنفی، دامنه اعتراضات، کشاورزان رودبار، پالایشگاه ایلام و بازنشستگان کیان‌تایر را در برمی‌گیرد. نقض حقوق شهروندی و مطالبات کارگری سبب اعتراضات شد.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۲۱ فروردین صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

۲۱ فروردین - هر یک از کارگران بازنشسته ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بابت حق سنوات از کارخانه طلبکارند.

اسماعیل عبدی اعتصاب غذا می‌کند

اسماعیل عبدی معلم و عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان تهران در نامه‌ای از زندان اوین اعلام کرد از ۲۸ فروردین دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

اعتصاب غذای اسماعیل عبدی در اعتراض به «نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران ایران» صورت می‌گیرد. عبدی همچنین خواستار محاکمه در یک دادگاه علنی و برخورداری از حقوق قانونی یک زندانی است.

عبدی به مناسبت چهلمین نوروز پس از انقلاب مطالباتی که منجر به انقلاب ۵۷ شد و وعده‌های حاکمان جدید مبنی «عبور از دیکتاتوری، استقرار دموکراسی، ایجاد شفافیت و جلوگیری از انباشت ثروت در دست طبقه‌ای خاص» را مرور کرده و افزوده است شعارها درباره آزادی اندیشه و بیان، آموزش و پرورش رایگان و برابر، تشکیل انجمن و اتحادیه، اعتراض و اعتصاب، تجمع و راهپیمایی و تساوی در برابر قانون در حد حرف باقی مانده، و شکاف میان فقر و ثروت گسترش یافته است.

عبدی در باره وضعیت آموزش و پروش ۴ سال پس از انقلاب نوشته است:

«در طول این چهار دهه بیشتر کشورهای دنیا، توسعه آموزش را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند ولی در ایران بزرگترین وزارتخانه کشور با بیش از یک میلیون معلم و میلیون‌ها دانش‌آموز، در هر دوره دارای کسری بودجه بوده و توزیع امکانات رفاهی و آموزشی همواره به ضرر فقرا و به نفع ثروتمندان انجام شده است و در حالی که بیشتر مدارس کشور فرسوده‌اند و خطرات زیادی آموزگاران و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و معلمان بازنشسته و شاغل (رسمی، آزاد، پیمانی، حق‌التدریس و پیش‌دبستانی) و همچنین کارگران زحمتکش، دغدغه زنده‌ماندن زیر خط فقر را دارند، هر چندروز یک‌بار خبر از اختلاس و دزدی و غارت از دسترنج آنان به گوش می‌رسد که اختلاس ۱۳ هزار میلیاردی از صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله آن‌هاست.»

حمایت معلم و دانش آموزان یک کلاس از اسماعیل عبدی

اسماعیل عبدی ایجاد فضای امنیتی برای تشکل‌های صنفی، دستگیری فعالان صنفی با اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی و محاکمه آنان در «دادگاه‌های فرمایشی بدون هیات منصفه» را محکوم کرده و نسبت به برخوردهای سلیقه‌ای و غیرقانونی دستگاه قضایی با فعالان اجتماعی اعتراض کرده است.

اسماعیل عبدی تاکنون بارها به علت دفاع از مطالبات صنفی معلمان و اعتراض به وضعیت آموزش و پروش تحت تعقیب قرار گرفته و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» زندانی شده است. او آخرین بار ۵ مرداد ۹۶ زمانی که در مرخصی درمانی بسر می‌برد پس از خارج شدن از خانه توسط ماموران امنیتی دستگیر و بدون اطلاع خانوده‌اش به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

مقامات زندان اسفند سال گذشته از دادن مرخصی نوروزی به اسماعیل عبدی خودداری کردند.

اخیراً اتحادیه معلمان بریتانیا جایزه «همبستگی بین‌المللی» این تشکل را به خاطر تعهد عبدی به مبارزه برای حقوق معلمان و برابری آموزشی در ایران به یک اتحادیه معلمان بریتانیا این‌بار به اسماعیل عبدی اهدا کرد.

۲۱ فروردین- تجمع اعتراضی مقابل فرمانداری کازرون

تجمع مقابل فرمانداری کازرون در اعتراض به تقسیمات کشوری جدید

صدها تن از مردم کازرون سه‌شنبه ۲۱ فروردین در ادامه اعتراض به طرح تجدید تقسیمات کشوری که طبق آن مناطقی از کازرون از آن منفک می‌شود، مقابل فرمانداری کازرون تجمع کردند. این تجمع همزمان بود با ورود کارشناسان وزارت کشور به فرمانداری کازرون و بررسی طرخ تفکیک مناطقی از کازرون.

اعتراضات مردم کازرون اسفند ۹۶ در پی اعلام طرح وزارت کشور آغاز شد. معترضان طرح را غیرکارشناسی خواندند و به بی‌توجهی به خواست‌های ساکنان شهرستان انتقاد کردند.

اعتراض و تجمعات مردم کازرون، استاندار فارس وعده داده بود طرح تفکیک مناطقی از کازرون را مورد بازبینی قرار دهد.

در جلسه امروز که طبق وعده استاندار فارس به معترضان جهت بازبینی طرح برگزار شد به خبرنگاران اجازه ورود داده نشد.

صدها تن از معترضان که بیرون درهای بسته فرمانداری تجمع کرده بودند شعارهایی در مخالفت با طرح وزارت کشور و نماینده کازرون در مجلس سردادند که از تفکیک مناطقی از کازرون حمایت می‌کند.

به گفته معترضان نماینده وزارت کشور در پایان جلسه تاکید کرده است هنوز طرح نهایی وجود ندارد و قرار است با در نظر گرفتن خواست‌های معترضان طرح تازه‌ای تهیه شود.

۲۱ فروردین- اعتصاب کارگران پیمانی پالایشگاه گاز ایلام

اعتصاب کارگران پیمانی پالایشگاه ایلام

کارگران پیمانی پالایشگاه گاز ایلام سه‌شنبه ۲۱ فروردین اعتصاب کردند. کارگران خواهان پرداخت مطالبات معوقه، بازگشت ۱۱ کارگر اخراجی و امنیت شغلی هستند.

کارگران که تحت مسئولیت شرکت ارکان ثالث هستند ۶ و ۷ اسفند سال ۹۶ در اعتراض به تعویق مزدها و ۵ سال حق سنوات پرداخت نشده اعتصاب کرده بودند.

شرکت ارکان ثالث به جای پرداخت مزدهای معوقه کارگران، ۱۱ تن از آنان را اخراج کرد.

تجمع اعتراضی کارگران بازنشسته کارخانه کیان‌تایر

صدها کارگر بازنشسته کارخانه کیان‌تایر سه شنبه ۲۱ فروردین در اعتراض به عدم پرداخت حق سنوان مقابل کارخانه تجمع کردند.

کارگران بازنشسته که تعداد آن‌ها حدود ۳۰۰ تن اعلام شده است هر یک از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بابت حق سنوات از کارخانه کیان‌تایر طلبکارند و پیش از این نیز تجمعات متعددی مقابل کارخانه و وزارت صنعت و معادن برگزار کرده‌اند.

تجمع کارگران متالوژی پودر ایران مقابل استانداری قزوین

کارگران کارخانه متالورژی پودر ایران که ۶ ماه دستمزد معوقه دارند یکشنبه ۱۹ فروردین مقابل استانداری قزوین تجمع کردند. آن‌ها در اسفند ۹۶ نیز بارها با خواست مشابهی دست از کار کشیده بودند.

اعتراض مهمانداران شرکت راه آهن رجا به تعویق مطالبات و عدم امنیت شغلی

بیش از دو هزار مهماندار شرکت راه آهن رجا از بهمن سال ۹۶ حقوق دریافت نکرده‌اند و از عدم امنیت شغلی در عذابند.

مهمانداران راه آهن تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری «عصر دایا»، «آهودشت»، «سیمرغ»، «ماربین» قرار دارند ۸ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند اما با قرارداد موقت کار می‌کنند.

اخراج، پاسخ کارفرمای روغن نباتی جهان به اعتراض کارگران

کارفرمای کارخانه روغن نباتی جهان در واکنش به اعتصاب و اعتراض کارگران نسبت به تعویق مزد و نپرداختن حق بیمه چند تن از کارگران را اخراج کرد.
دستمزد بهمن و اسفند سال ۹۶ کارگران هنوز پرداخت نشده و عیدی آن‌ها بطور ناقص پرداخت شده است. کارفرما در دو سال گذشته تنها دو ماه حق بیمه کارگران را به سازمان تامین اجتماعی پرداخته و از ابتدای سال ۹۷ تعدادی از کارگران را به بهانه‌های مختلف اخراج کرده است.

کشاورزان اصفهان: توپ، تانک، مسلسل، دیگر اثر ندارد

تجمع و راهپیمایی کشاورزان اصفهان در اعتراض به خشکسالی و از میان رفتن حق‌آبه‌شان سه‌شنبه ۲۱ فروردین ادامه یافت. حضور نیروهای گارد ویژه امروز هم در خیابان‌های محل تجمع کشاورزان و مناطق اطراف آن پررنگ بود. کشاورزان شعار می‌دادند:

    [video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/اصفهان_تکمیلی_تجمع_اعتراضی_کشاورزان-توپ-تانک-مسلسل-دیگر-اثر-ندارد.mp4"][/video]

    کشاورزان در پایان تظاهرات امروز خود اعلام کردند چهارشنبه مجددا تجمع و راهپیمایی خواهند کرد.

    کشاورزان معترض جاده رودبار را بستند

    گروهی از کشاورزان شهرستان رودبار که به پایین بودن قیمت محصول گوجه فرنگی معترضند سه‌شنبه ۲۱ فروردین جاده خروجی شهر رودبار به سمت جازموریان را بستند.

    ۲۰ فروردین- تجمع روستاییان مقابل استانداری کهکیلویه و بویر احمد

    تجمع روستائیان مقابل استانداری کهکیلویه در اعتراض به محرومیت از آب آشامیدنی

    اهالی روستای ده‌بزرگ فیروزآباد دوشنبه ۲۰ فروردین در اعتراض به محرومیت از آب آشامیدنی و لوله‌کشی مقابل استانداری کهکیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

    روستای ده‌بزرگ فیروزآباد که ۴۰ خانوار ساکن آن هستند در نزدیکی یاسوج قرار دارد. اهالی روستا ناگزیرند برای تهیه آب آشامیدنی به روستاهای مجاور بروند.

    یکی از اهالی ده‌بزرگ گفته ۱۲ سال است که روستائیان برای بهره‌مندشدن از آب آشامیدنی به نهادهای مختلف مراجعه می‌کنند. مسئولان شهری بویر احمد در نهایت به کشاورزان وعده دادند پروژه آبرسانی روستا سال ۹۵ اجرا شود اما این وعده عملی نشد.

    ۲۱ اسفند- تجمع کشاورزان سه روستا مقابل دادگستری کهکیلویه

    تجمع کشاورزان ۳ روستای کهکیلویه مقابل دادگستری

    ورود پسماند فاضلاب خانه‌های روستاهای گراب، المور و شوتاور از روستاهای کهکیلویه آب رودخانه شوتاور را به حدی آلوده کرده است که به تشخیص شبکه بهداشت کهکیلویه این آب نه مناسب مصارف کشاورزی است و نه قابل اشامیدن برای انسان و دام‌ها. کشاورزان این ۳ روستا سه شنبه ۲۱ فروردین مقابل دادگستری چاروسا تجمع کردند. خواستار تعطیلی تصفیه‌خانه‌ای شدند که پسماند فاضلاب را به رودخانه می‌ریزد.

    به گفته مسئول محیط زیست کهکیلویه علت آلودگی آب و خسارت وارده به مزارع کشاورزان این است که تصفیه‌خانه روستای شوتاور در خروجی پساب دستگاه تصفیه‌ نصب نکرده است.

    سعید سعادت‌فر رئیس دادگستری چاروسا که در جمع کشاورزان معترض حضور یافته بود وعده داد شکایت آنان از تصفیه‌خانه بسرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

    بیشتر بخوانید:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.