ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آماده‌باش کامل ارتش سوریه و نیروهای روسیه در حمیمیم و طرطوس

سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در سه روز آینده هشدار داده. روسیه می‌گوید به حمله نظامی آمریکا به سوریه پاسخ می‌دهد.

سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا در مورد پرواز در حریم هوایی اطراف سوریه در ۷۲ ساعت آینده هشدار داده است. در همان حال ارتش سوریه در بالاترین سطح هشدار قرار گرفته است. نیروهای روسیه در دو پایگاه حمیمیم و طرطوس نیز به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

ناو هواپیمابر یو اس اس هری ترومن (عکس: آرشیو)

دونالد ترامپ رئیس جمهر آمریکا با متحدان غربی این کشور در حال رایزنی برای حمله نظامی به سوریه در پاسخ به حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی است. پس از آنکه شامگاه گذشته روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحقیقات بیشتر پیرامون حمله شیمیایی به دوما را وتو کرد،  ناو هواپیمابر یواس‌اس هری اس. ترومن همراه با هفت کشتی تهاجمی مسلح به موشک‌های کروز و ۶۵۰۰ ملوان به سوی خاورمیانه حرکت کرده است. ناو در بخش اول از سفرش در کنار ناوچه آلمانی اف‌جی‌اس هسن خواهد بود. ناوشکن یواس‌اس دونالد کوک نیز که به موشک‌های هدایت‌شونده مسلح است قبرس را ترک کرده و در حال حرکت به سمت شرق خاورمیانه است. این کشتی جنگی ۶۰ موشک تام‌هاوک را حمل می‌کند.

علاوه بر این فیگارو گزارش داده که جنگنده‌های فرانسه در پایگاه نظامی «سنت دیزیه» در شمال شرق این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و منتظر دستور مقامات فرانسوی برای حمله به اهدافی در سوریه هستند. امانوئل مکرون در یک نشست خبری که شامگاه گذشته در پاریس برگزار شد به صراحت اعلام کرد که فرانسه به مواضع سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران در سوریه حمله نمی‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که پایگاه‌های ارتش روسیه در حمیمیم و طرطوس تحت محافظت شدید قرار دارند.

ارتش اسرائیل هم به حالت آماده‌باش درآمده است. به سبب این تحولات سازمان هواپیمایی و امنیت پرواز اروپا به شرکت‌های هواپیمایی هشدار داده که تا ۷۲ ساعت آینده از پرواز در منطقه شرق دریای مدیترانه خودداری کنند.

یورو کنترل هشدار داده که ممکن است در محدوده زمانی یاد شده، شلیک موشک‌های هوا به زمین کروز و اختلال در امواج رادیویی امنیت پرواز را به خطر بیندازد.

یوگنی سربرنیکوف، معاون اول کمیته دفاعی سنای روسیه گفته است:

«انتظار داریم در زمان حملات آمریکا، چنانچه حملاتی باشد، جان نیروهای ما به خطر نیفتد. در غیر این‌صورت واکنش روسیه فوری خواهد بود - درست همانطور که ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرده است.»

در همان حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که هواپیماهای شناسایی روسیه تحرکات ناوشکن آمریکایی دونالد کوک را که از قبرس به سوی سوریه به راه افتاده زیر نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در اسرائیل گفته است که چنانچه ایالات متحده آمریکا به سوریه با موشک حمله کند، روسیه نه تنها موشک‌ها را رهگیری و نابود می‌کند، بلکه ناوهایی را که این موشک‌ها را هم شلیک کرده‌اند هدف قرار می‌دهد.

رسانه‌های سوریه این شایعه را که بشار اسد و خانواده‌اش سوریه را به مقصد تهران ترک کرده‌اند تکذیب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پارسی

    تجزیه سوریه ..مرحله اول برنامه کلان آمریکا و اسراییل برای ایجاد (اسراییل بزرگ)بود..فواید جانبی آن هم تضعیف حضور ایران در عراق..گرفتار کردن ایران در مشکلات بزرگ با کردها و معضلات دیگر بود. اگر روسیه و ایران در گیر سوریه شدند فقط به دلیل جلوگیری از فروپاشی سوریه .. آغاز حضور بیش از حد آمریکا در منطقه و تولد ابر قدرت منطقه ای اسراییل است. هزینه این جنگ را مردم ایران تحمل نمی کنند چرا که ج ا در هر حال این بودجه را صرف کشور گشایی و شیعه سازی در عراق و لبنان و یمن و....می کرد! چه کسی پاسخ نابودی های سوریه و کشتار میلیونی مردم و کودکان سوریه ای را می دهد ؟!