ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبر ایران:"فمینیست‌ها به زن ضربه اساسی می زنند"

<p>آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از دولت خواست به گونه&zwnj;ای برنامه&zwnj;ریزی کند که زنان شاغل بتوانند به &quot;کار اصلی خود یعنی رسیدگی به خانه و خانواده&quot; نیز بپردازند.</p> <!--break--> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">به گزارش خبرگزاری کار ایران(ایلنا) وی در سومین نشست اندیشه های راهبردی جمهوری اسلامی گفت: &quot;یکی از وظایف مهم مردان، قدرشناسی دائم از نقش و زحمات زنان در خانه است، بویژه بانوانی که زمینه حضور در خارج از خانه را دارند اما برای ایفای کامل نقش مادری، اشتغال خارج از خانه را انتخاب نکرده اند.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">آیت&zwnj;الله خامنه ای، مسأله اشتغال زنان را &quot;قابل پذیرش و بدون اشکال&quot; دانست، اما اضافه کرد: &quot;در این زمینه، باید دو شرط اساسی را کاملاً رعایت کرد، نخست اینکه اشتغال، کار اساسی زن در خانه و خانواده و مسئولیت مهم همسری و مادری را تحت&zwnj;الشعاع قرار ندهد و دوم آن که مسأله محرم و نامحرم به خوبی رعایت شود.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی&zwnj;نژاد، نام &quot;مرکز امور مشارکت زنان&quot; به &quot;مرکز امور زنان و خانواده&quot; تغییر کرده و آیین&zwnj;نامه&lrm;هایی برای محدود کردن اشتغال زنان تصویب شده است.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">رهبر جمهوری اسلامی همچنین علت توجه به موضوع زن را، نقش اساسی و محوری زن در خانواده دانست.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <blockquote> <div dir="RTL">آیت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای: &quot;در زمینه اشتغال زنان، باید دو شرط اساسی را کاملاً رعایت کرد، نخست اینکه اشتغال، کار اساسی زن در خانه و خانواده و مسئولیت مهم همسری و مادری را تحت&zwnj;الشعاع قرار ندهد و دوم آن که مسأله محرم و نامحرم به خوبی رعایت شود.&quot;</div> </blockquote> <div dir="RTL">وی با بیان این که نگاه غرب به زن&nbsp;&quot;گمراهی و ضلالتی عمیق و بزرگترین اهانت و ضربه به کرامت زن&quot; است، تصریح کرد: &quot;حتی افراطی ترین فمینیست&zwnj;ها نیز برخلاف تصورشان در حال زدن ضربه&zwnj;ای اساسی به &nbsp;زن &nbsp;هستند چرا که با ضایع کردن زن، او را به ابزاری برای شهوت&zwnj;رانی مرد تبدیل کرده اند و متاسفانه این مسئله، در افکار عمومی غرب نیز پدیده ای عادی و پذیرفته شده است.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">رهبر جمهوری اسلامی سپس تاکید کرد که &quot;باید با روشنگری در افکار عمومی مردم جهان، اجازه ندهیم اهداف سیاستگذاران و برنامه ریزان غربی در &nbsp;حمله به مبانی اسلام در قبال زن، محقق شود.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">رهبر جمهوری اسلامی همچنین جنسیت را در نگاه اسلام، امری ثانوی و عارضی خواند و گفت: &quot;مساله جنسیت در کارکردهای زندگی معنا و مفهوم می یابد و در جایگاه زن و مرد در اسلام، هیچ تأثیری ندارد.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">&nbsp;فعالان حقوق زنان &nbsp;در ایران می&zwnj;گویند که قوانین جمهوری اسلامی ایران که بر اساس&nbsp;احکام اسلامی تدوین شده، تبعیض&zwnj;آمیز است و خواهان برابری حقوقی زن و مرد در قانون هستند.</div> <p>&nbsp;</p>

آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی از دولت خواست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که زنان شاغل بتوانند به "کار اصلی خود یعنی رسیدگی به خانه و خانواده" نیز بپردازند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    زنهای امروزی دوست دارند این کار را بکنند به شما جناب میم هم ارتباطی ندارد...فمینیسم یعنی اینکه زنان خود تصمیم بگیرند که با زندگیشان چه کنند نه آقابالاسرها...لابد از نظر شما خوب اینست که زنان تبدیل شوند به یکی از خیل زنان خانه دار ساکت منفعل خاموش تا همه چیز درست شود.حالا ان زنان خانه دار افسرده چه لذتی از بودنشان می برند که بقیه را هم تشویق می کنید که راه آنها را بروند؟؟ وقتی می توانی چیزی را تبلیغ کنی که مزایایش را هم بگویی...زن خانه دار بودن چه منفعتی برای زنان دارد به جز طرد شدن و بی اهمیت بودن در جامعه؟!

  • میم

    شکی نیست که فمینیسم موج دوم فقط در خدمت سرمایه داری متاخر بوده است. زنهای امروزی کار می کنند اما تقریباً همه دستمزدشان را باید صرف مهد کودک و ننه و ل-له بچه کنند. تنها فایده اش این است که بچه و مادر از دیدن هم محروم می شوند.