ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران مانور تازه‌ای در خليج فارس برگزار می‌کند

<p>با گذشت چند روز پس از پايان يافتن مانور دريايی ارتش ايران در خليج فارس، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نيز اعلام کرده است در بهمن ۱۳۹۰ يک مانور دريايی برگزار می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران ايران روز جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفت: &quot;مانور نيروی دريايی سپاه پاسداران در قالب رزمايش پيامبر اعظم هفتم بهمن در خليج فارس انجام خواهد شد.&quot;</p> <p>به گفته فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران اين مانور در خليج فارس و تنگه هرمز برگزار می&zwnj;شود.</p> <blockquote> <p>مانور نيروی دريايی سپاه پاسداران بهمن ماه سال جاری در خليج فارس و تنگه هرمز برگزار می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>همزمان با برگزاری مانور ارتش، محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس&zwnj;جمهور ايران گفت: &quot;اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم کنند، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد.&quot;</p> <p>با اين اظهارنظر معاون اول رئيس&zwnj;جمهور ايران تنش لفظی بين ايران و آمريکا بالا گرفت. مقام&zwnj;های نظامی ايران بارها هشدار داده&zwnj;اند در صورت هرگونه تهديد ايران، تنگه هرمز را مسدود می&zwnj;کنند.</p> <p>اما آمريکا گفته است بستن اين تنگه را تحمل نخواهد کرد.</p> <p>پس از اين تهديد ايران، ناوگان پنجم آمريکا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱ (هفتم دی ۱۳۹۰) اعلام کرد: &quot;هر کسی که آزادی رفت و آمد را در تنگه بين&zwnj;المللی هرمز تهديد کند، به وضوح در جامعه جهانی جايی نخواهد داشت و هيچ&zwnj;گونه اخلالی در اين تنگه تحمل نمی&zwnj;شود.&quot;</p> <p>سپاه پاسداران ايران نيز در واکنش به اين هشدار آمريکا اعلام کرد تهديد را با تهديد پاسخ خواهد داد.</p> <p>کوتاه&zwnj;ترين عرض تنگه هرمز حدود ۵۴ کيلومتر است که بين دو ساحل کشورهای ايران و عمان قرار دارد وخليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می&zwnj;کند.</p> <p>از اين ۵۴ کيلومتر، حدود ۲۰ کيلومتر آن جزو آب&zwnj;های سرزمينی ايران، حدود ۲۰ کيلومتر جزو آب&zwnj;های سرزمينی عمان و حدود ۱۴ کيلومتر نيز جزو آب&zwnj;های بين&zwnj;المللی است.</p> <p>در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می&zwnj;کند.</p> <p>روزانه حدود ۴۰ درصد درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می&zwnj;کند. بخش عمده رفت و آمدهای کشتی&zwnj;های حامل نفت از بخش آب&zwnj;های سرزمينی کشور عمان انجام می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p>

با گذشت چند روز پس از پايان يافتن مانور دريايی ارتش ايران در خليج فارس، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی نيز اعلام کرده است در بهمن ۱۳۹۰ يک مانور دريايی برگزار می‌کند.

دريادار علی فدوی، فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران ايران روز جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفت: "مانور نيروی دريايی سپاه پاسداران در قالب رزمايش پيامبر اعظم هفتم بهمن در خليج فارس انجام خواهد شد."

به گفته فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران اين مانور در خليج فارس و تنگه هرمز برگزار می‌شود.

مانور نيروی دريايی سپاه پاسداران بهمن ماه سال جاری در خليج فارس و تنگه هرمز برگزار می‌شود

همزمان با برگزاری مانور ارتش، محمدرضا رحيمی، معاون اول رئيس‌جمهور ايران گفت: "اگر بنا باشد نفت ايران را تحريم کنند، يک قطره نفت از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد."

با اين اظهارنظر معاون اول رئيس‌جمهور ايران تنش لفظی بين ايران و آمريکا بالا گرفت. مقام‌های نظامی ايران بارها هشدار داده‌اند در صورت هرگونه تهديد ايران، تنگه هرمز را مسدود می‌کنند.

اما آمريکا گفته است بستن اين تنگه را تحمل نخواهد کرد.

پس از اين تهديد ايران، ناوگان پنجم آمريکا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۱ (هفتم دی ۱۳۹۰) اعلام کرد: "هر کسی که آزادی رفت و آمد را در تنگه بين‌المللی هرمز تهديد کند، به وضوح در جامعه جهانی جايی نخواهد داشت و هيچ‌گونه اخلالی در اين تنگه تحمل نمی‌شود."

سپاه پاسداران ايران نيز در واکنش به اين هشدار آمريکا اعلام کرد تهديد را با تهديد پاسخ خواهد داد.

کوتاه‌ترين عرض تنگه هرمز حدود ۵۴ کيلومتر است که بين دو ساحل کشورهای ايران و عمان قرار دارد وخليج فارس و دريای عمان را به هم متصل می‌کند.

از اين ۵۴ کيلومتر، حدود ۲۰ کيلومتر آن جزو آب‌های سرزمينی ايران، حدود ۲۰ کيلومتر جزو آب‌های سرزمينی عمان و حدود ۱۴ کيلومتر نيز جزو آب‌های بين‌المللی است.

در حال حاضر همه نفت توليدی عراق، کويت و قطر و بخش زيادی از نفت توليدی عربستان و امارات و همچنين بخشی از گاز توليدی قطر برای ورود به بازرهای جهانی از تنگه هرمز عبور می‌کند.

روزانه حدود ۴۰ درصد درصد نفت مورد نياز دنيا از اين تنگه عبور می‌کند. بخش عمده رفت و آمدهای کشتی‌های حامل نفت از بخش آب‌های سرزمينی کشور عمان انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام سعدی در کتاب گلستانش در فواید خاموشی غبارتی دار به این مضمون:"نادان را به از خاموشی مصلحتی نیست و اگر خود این بدانستی نادان نبودی". حالا این مضمون در مورد ج.ا. مصداق پیدا کرده است. هر از چندی یک مانور اجرا میکند که ظاهرا برای نشان دادن قدرتش به دنیاست اما در واقع همه این تبلیغات ج.ا. بیشتر مصرف داخلی دارد تا خارجی. این تلاش ایران برای قدرتمند جلوه دادن خود به نوعی رسواکردن و باز کردن دست خویش است. اسراییل سالهاست که میگویند دارای کلاهک های اتمی است اما اسراییل هیچگاه این موضوع را نه تکذیب کرده و نه تایید. همین در بوته ایهام و ابهام قرار دادن مساله همه را به حدس زدن انداخته که ایا این کشور واقعا بمب اتمی دارد و اگز دارد چندتا کلاهک دارد و اگر روزی بخواهد از ان استفاده کند چه خواهد شد و سوالهای دیگر که هیچکدام را پاسخی نیست انهم فقط به یک دلیل و انهم خودداری اسراییل از بازکردن این پرونده است. اما ایران با هر مانوری که انجام میدهد تمام توان نظامی و تکنیکی خودرا به نمایش میگذارد و ماهواره های غربی تمام این عملیات را بدون هیچ استسنایی ضبط و بازبینی میکنند تا بدل به اصطلاح دستاوردهای جدید ایران را تدارک ببنیند. البته انجه را که ایران دستاورد مینامد عموما متعلق به چند دهه پیش چین یا کره یا روسیه است و چیز بدیعی در انها نیست. اما این رسواکردنها یک ضرر بزرگتر هم دارد. امریکا و غرب از طریق مشاهده این مانورهای به اصطلاح "چشم دشمن کورکن" بیستر و بهتر متوجه نقطه ضعفهای ایران میشوند و خودرا بیشتر و بهتر برای ان حمله احتمالی اماده و مهیا میکنند. پس میتوان گفت که تنها دلیل به رخ دشمن کشیدن این جنگ افزارها مصرف داخلی است چون نمایش این ابزار و ادوات هیج نقطه قوتی محسوب نمیشود و بالعکس دست ایران را رو میکند. دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت می زند نادان دوست