ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تکاپوی شمار فزاینده‌ای از پناهجویان سوری برای بازگشت از آلمان به ترکیه

مسئله به هم پیوستن افراد خانواده پناهندگان از موضوعات داغ انتخابات قبلی آلمان بود. به ویژه پس از آنکه معلوم شد حدود ۳۹۰ هزار نفر از پناهندگان واجد این حق هستند.

شمار روز افزونی از پناهندگان سوری که به آلمان آمده‌ بودند در تلاشند تا مجدداً به ترکیه بازگردند. اخیراً آلمان با وضع قانونی تازه محدودیت‌هایی را برای پیوستن خانواده‌های پناهجویان به وجود آورده است.

یک کمپ موقت پناهجویی در هامبورگ/ عکس از afp

دولت آلمان اخیراً اقدامات سختگیرانه‌ای را برای چلوگیری از پیوستن اعضای خانواده‌ پناهجویان سوری ساکن آلمان در پیش گرفته است. هرچند بسیاری از این افراد قبلاً مشمول «قانون حمایت از پناهجویان» بودند -قانونی مختص آن دسته افراد که شرایط پناهندگی را ندارند-.

شبکه خبری «آ ار د» آلمان گزارش داد که خبرنگاران این رسانه سفر شماری از پناهجوی سوری را مستند کرده‌اند که با پرداخت چند صد یورو به قاچاقیان انسان در تلاش بوده‌اند که به ترکیه بازگردند.

بنابر این گزارش، دلایل سفر مجدد این پناهندگان عدم امکان دریافت اجازه ورود برای خانواده‌هایشان از مقامات آلمانی است.

بزرگترین اقتصاد اروپا از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۷۰۰ هزار پناهنده سوری را پذیرفته است. اما دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدرالعظم آلمان به واسطه فشارهای سیاسی درونی نهایتاً مجبور شد موانعی بر سر راه پیوستن افراد خانواده به پناهجویان برقرار سازد. از جمله حد نهایی ۱۰۰۰ نفر در ماه که برای ورود افراد خانواده پناهندگان به آلمان در نظر گرفته شده است.

مسئله به هم پیوستن افراد خانواده پناهندگان یکی از موضوعات داغ انتخابات قبلی آلمان بود. به ویژه پس از آنکه معلوم شد حدود ۳۹۰ هزار نفر از پناهندگان واجد این حق هستند که همسران و کودکان خردسال خود را به آلمان بیاورند.

آ اف د، حزب دست راستی و اسلام‌هراس که به سومین حزب بزرگ پارلمان آلمان بدل شده، مسئله به هم پیوستن خانواده ها را به عنوان «خطری محاسبه ناپذیر» معرفی کرد که آلمان را تهدید می‎کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • amin@namin.min

    پول دادن که از آلمان فرار کنن برن ترکیه اردوغانی؟ چیکارشون کردین مگه؟