ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع هپاتیت در مناطق فقیرنشین اهواز در پی کاهش کیفیت آب

یک مقام شهری در اهواز اعلام کرد که تلاقی آب و فاضلاب در مناطق فقیرنشین این شهر به کاهش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش شیوع بیماری‌های پوستی و هپاتیت انجامیده است.

یک مقام شهری در اهواز اعلام کرد که تلاقی آب و فاضلاب در مناطق فقیرنشین این شهر به کاهش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش شیوع بیماری‌های پوستی و هپاتیت انجامیده است.

ناصر موسوی‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: «در مناطق کم برخودار مانند عین۲، حصیرآباد، ملاشیه و کوی علوی کیفیت آب شرب به دلیل تلاقی آب و فاضلاب بسیار پایین تر از میزان استاندارد است و حتی آب شرب برای وضو گرفتن هم مناسب نیست».

ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اواسط فروردین ماه امسال از چندین مورد ابتلا به بیماری هپاتیت A خبر داده بود. او افت فشار آب در فصل گرما و کم آبی را از دیگر دلایل آلودگی‌ آب اهواز دانسته بود.

یک هفته پس از اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی، غلامرضا شریعتی، استاندار اهواز وعده داد که کیفیت آب اهواز در شش ماه آینده متحول می‌شود.

شورای شهر اهواز در آخرین جلسه خود اعلام کرده بود در ۳۰۱ نقطه اهواز، آب شرب با فاضلاب تلاقی دارد و این موضوع در دادگاه نیز مطرح شده است.

اهواز به جز هوای آلوده، دارای آب آشامیدنی ناسالم نیز هست و گل ولای و ذرات معلق فراوانی در آن وجود دارد. در سال‌های اخیر اعتراض‌های زیادی نسبت به شوری، بوی مشمئز کننده و کیفیت آب اهواز صورت گرفته است. بیشتر شهروندان اهواز از دستگاه‌های آب شیرین کن استفاده می‌کنند.

در سال ۹۵ اسماعیل ایدنی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی اهواز «سالم بودن مردم اهواز از عوارض آب آشامیدنی ناسالم» را «لطف خدا» دانسته بود. به ادعای ایدنی، ۷۵ در صد فاضلاب های تصفیه نشده خوزستان وارد رودخانه می‎شود.

برآوردها نشان می‌دهد میزان شوری آب رودخانه کارون که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ شمسی در حد ۶۰۰ میکروموس بوده اکنون به طور متوسط به بالای ۲۵۰۰ میکروموس رسیده است. میکرموس واحد اندازه‌گیری هدایت الکتریکی آب یا EC است و میزان املاح و نمک‌های موجود در آب را نشان می‌دهد.

افزایش شدید شوری آب رودخانه کارون باعث شده آب شرب اهواز به شدت کیفیت خود را از دست بدهد به طوری که دیگر نه برای کشاورزی و نه برای آشامیدن مناسب نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    کسانی که از ترس جانشان به خارج پناهنده شدند بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که هیچگاه پول نتوانست زندگی ای که در ایران داشتند در خارج برایشان مهیا کند. مردم خود را به پول نفروشید، بیایید تا همگی کشوری درست کنیم که همه بتوانیم در کنار هم در آن زندگی کنیم، به آبادان زیبای آن در زمستان سفر کنیم و در دامنه کوههای سرسبز کردستانش دمی بیاساییم، در شمال آن هفته ای را با خانواده سر کنیم و سیستان و بلوچستانش را دوباره آباد ببینیم، با مردممان خوب باشیم که بهترین مردمان دنیایند. این آینده، چیزی نیست که کشورهای دیگر در آرزوی آنند، این آرزوی ماست برای کشورمان و مردممان. پس با مسئولین نادان که دانسته یا نادانسته آلت دست کشورهای دیگر قرارگرفته اند همکاری نکنید. هموطنی کامنتی نوشته بود که: "منِ نیروی انتظامی از این نظام ناراحتم، اما نمی توانم نافرمانی کنم!" و کار خود را با کارمند بانک مقایسه کرده بود. باید عرض کنم که در نیروهای انتظامی و نظامی، فرماندهان نیروهای خود را می شناسند، می دانند کدامیک ذاتاً بد ذات و کدامیک انسان خوبی است، پس برای سرکوب و کشتن هموطن، شرور را انتخاب می کند، چون بخوبی می داند که کادری که افکار انساندوستانه و مردمی دارد هرگز دست روی هموطن خود بلند نمی کند. پس به فرماندهان خود حالی کنید که انساندوستید، وکشور و مردم خود را دوست دارید.

  • حمید

    شرایطی را که مردم اهواز در دو سال گذشته تجربه کرده اند کمتر از مردم غزه ی فلسطین نبوده، از لحاظ مرگ ومیر و شرایط بد زندگی شاید بتوان گفت دهها بار بدتر هم بوده است. روی سخنم با آن بسیجی و سپاهی، و یا سایبری است که شاید ناراحت از این کامنت من است! ویا ناراحت از وضع موجود است! اگر خانواده ی تو در چنین شرایطی به زندگی و سلامتی شان بی اهمیتی می شد، در حالیکه با توجه به شرایط کشورمان و امکانات آن، مردم ما می توانستند همانند مرفه ترین مردم جهان زندگی کنند، آیا باز هم از این حکومت فاسد حمایت می کردید؟ خود را فریب ندهید، شما هیچ از سعید مرتضوی عزیزتر و والا مقام تر نیستید، دست بکشید از حمایت این حکومت فاسد ضد مردمی تا کشور به آرامی به سمت ساحل امن هدایت شود.

  • hamid

    استبداد دینی ، ثروت ملی از انسانی‌ و مالی‌ را در کشور‌های دیگر سوزآنده و میسوزآند آنهم زمانی‌ که نصف ایران از بیتدبیری و خیانتهای استبداد دینی بیابان شده و فقر عمومی‌ گشته! استبداد در هر شکلش باید از ایران برود . بدانیم که استبداد دینی آخرین ریشه تاریخی استبداد در ایران هست، برای رهآیی از استبداد دینی اول ریشه آنرا باید در باور بسوزآنیم و بعد در عینیت خواهد رفت! شاد باشید. حمید