ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«راه‌پیمایی برای علم» در چندین شهر جهان برگزار شد

شهرهای سیدنی، دوربان، کی‌یف، فرانکفورت،‌ کامپالا،‌ مانیل، لندن، واشنگتن و غیره صحنه تظاهرات کسانی بودند که در احترام به حقایق علمی و در دفاع از پژوهشگری آزاد به خیابان‌ها آمدند.

هزاران تن در شهرهای مختلف جهان در «راهپیمایی برای علم» شرکت کردند؛ یک راهپیمایی در حمایت از آزادی دانش و پژوهش و علیه تحریف واقعیت‌ها و اخبار کذب.

راهپیمایی برای علم در مانیل،‌ پایتخت فیلیپین ـ‌ عکس: توئیتر @aghamyouth_upm

شهرهای سیدنی، دوربان (مهم‌ترین بندر آفریقای جنوبی)، کی‌یف (پایتخت اوکراین)، فرانکفورت،‌ کامپالا (پایتخت اوگاندا)،‌ مانیل (پایتخت فیلیپین)، واشنگتن، لندن و چندین شهر دیگر آمریکایی صحنه تظاهرات کسانی بودند که در احترام به حقایق علمی و در دفاع از پژوهشگری آزاد به خیابان‌ها آمدند.

راهپیمایی برای علم از ۲۰۱۷ و همزمان با سرکار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آغاز شد. این تظاهرات که در نخستین سال با شرکت پرشمار معترضان همراه بود، علیه بی‌احترامی رئیس‌جمهوری آمریکا و اطرافیانش به واقعیت‌های علمی همچون گرمایش جهانی زمین و نیز توسل جستن آنها به اخبار کذب و «واقعیت‌های بدیل» برپا شد.

راهپیمایی برای علم در ۱۴ آوریل به شکوه سال پیش برگزار نشد اما شهرهای زیادی به ویژه در آمریکا از جمله بوستن و بالتیمور به آن پیوستند و در برخی نقاط رویدادهای دیگری به جز راهپیمایی برنامه‌ریزی شده بود.

در واشنگتن مردم شعار می‌دادند: «علم نه سکوت» و «واقعیت‌ها مهم هستند».

در برلین، پایتخت آلمان بر خلاف سال گذشته تظاهرات روی نداد بلکه کافه‌های شهر در برنامه موسوم به «خوره‌های محلات» (Kieznerds) مهمان دانشمندان بودند. سال پیش ۱۰ هزار تن در دروازه براندربورگ برلین راهپیمایی کرده بودند.

در دیگر شهرهای آلمان همچون کلن، مونستر، فرانکفورت و درسدن نیز راهپیمایی‌هایی برگزار شد.

در زیر توئیت‌هایی از فعالان حاضر در راهپیمایی‌ برای علم از نقاط مختلف را می‌بینید:

— Ongu Isaac (@onguisaac) April 14, 2018

— AWI Medien (@AWI_de) April 14, 2018

— Jeremy Schulman (@jeremyschulman) April 14, 2018

— Lisa A. Williams (@williamslisaphd) April 14, 2018

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.