ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر شورای عالی فضای مجازی: تلگرام هر لحظه ممکن است مسدود شود

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در اظهارنظر تازه‌ای درباره فیلترینگ تلگرام گفته است که تاریخی برای مسدود کردن این پیام‌رسان مطرح نشده «اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید».

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در اظهارنظر تازه‌ای درباره فیلترینگ تلگرام گفته است که تاریخی برای مسدود کردن این پیام‌رسان مطرح نشده «اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید».

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی

فیروزآبادی دوشنبه ۲۷ فروردین در یک برنامه رادیویی بار دیگر از پیام‌رسان‌های داخلی دفاع کرد و گفت حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دستور داده که تلگرام از پیام‌رسان غالب در کشور خارج شود و در همین راستا از دی‌ماه سال گذشته اقدامات وسیعی صورت گرفته و در سال ۹۷ به طور جدی در عرصه پیام‌رسان‌ها باید اولین پیام‌رسان، داخلی باشد.

او گفت: «پیام‌رسان‌های خارجی هم می‌توانند فعالیت کنند به شرطی که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند.»

در روزهای اخیر زمزمه فیلترینگ تلگرام در ایران به راه افتاده است. یکی از دلایل اصلی این‌ اقدام اعتراضات سراسری دی‌‌ماه سال گذشته است که معترضان برای برگزاری تجمعات خود و یا بازتاب خبرهای آن از این شبکه پیام‌رسان استفاده می‌کردند. مقامات ایران تلگرام را ناقض امنیت کشور می‌دانند.

با این حال مردم به‌گفته خود مسئولان از پیام‌رسان‌های داخلی استقبال نکرده‌اند. دبیر شورای عالی فضای مجازی در این‌باره با بیان این‌که «به پیام‌رسان داخلی انواع تهمت‌ها زده شده»، گفت: «در مقایسه با کاربرانی که از پیام‌رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند، رقم کاربران استفاده‌کننده از پیام‌رسان‌های داخلی بسیار کم است.»

او برای رفع نگرانی از خطر از دست دادن کسب و کار در تلگرام وعده داد «به کسانی که با کوچ پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی کسب و کارشان دچار اختلال می‌شود، بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد».

تلگرام در سراسر جهان حدود ۲۰۰ میلیون کاربر دارد. شمار کاربران ایرانی تلگرام به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • .

    این رفتارها اگر نتیجه داشت کارتان به فیلتر کردن تلگرام نمی کشید. هی میخواهید مردم را در بیخبری بگذارید ! چرا ؟ مگر حکومت مردمی نیست؟ مگر نمیگویید مردم خواهان نظام هستند ؟

  • نقاش

    تا اینترت هست، فیلترشکن زنده است. زنده باد فلیترشکن! بدبحتها اگر هیمن لان تمام رسانه های جهان را قطع کنید، باز هم تا نسلها مردم ضد شما خواهند بود! فکر کردند فیلم 1984 است؟! بدختها جرج اورول ان کتاب نوشت به شما ضد بشری بگیود نمی توانید با آن اقدامات، انسانیت را نابود کنید. بس است، چقدر می دزدید و جنایت میکند؟!

  • مهدی

    فیلترینگ تلگرام با طعمه «بیمه بیکاری» در ادامه بحث فیلترینگ تلگرام، در تازه ترین اظهار نظر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته: «به کسب و کارهایی که با کوچ از تلگرام، متضرر شوند بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد». در واکنش به این اظهار نظر که یک کاربر توئیتر نوشته: «برای ندادن بیمه‌ی بیکاری کارگر از کار بی‌کار شده هزار جور مسخره ‌بازی درمیارن بعد به اینا میخوان بیمه بیکاری بدن؟ اصلا فرض کنیم که واقعا میخوان بدن، از جیب تامین اجتماعی همین‌جوری ورشکسته میخوان خرج سانسور اینترنت بکنن. ای خاک بر سرتون.»

  • مهدی

    در جنگ سایبری هوشیار باشیم در روزهای اخیر به دنبال طرح فیلترینگ قریب الوقوع تلگرام، و ایجاد تقاضا برای امنیت شبکه در پیامد این طرح، به نام تامین امنیت شبکه یک اپلیکشین بدافزار شبیه به تلگرام پخش کرده اند که در چند روز اخیر براساس اطلاعات حاصله بیش از یک میلیون کاربر تلگرام را مبتلا کرده است. این بدافزار که از سوی نهادهای جنگ سایبری حاکمیت راه اندازی شده پس از آلوده کردن گوشی تمام اطلاعات کاربر را سرقت می کند و او را از گروهها و کانال های باصطلاح «معاند» بیرون می اندازد. از این طریق فضا را ناامن می کنند تا به کاربر القا کنند که حتی در تلگرام که خارج از کنترل دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی است هم امنیت ندارند. برای مقابله با این ترفند کافی است در دانلود نرم افزارها دقت کنیم و به جز سایت رسمی تلگرام از هیچ منبع دیگری نرم افزار های مورد نظر را دانلود نکنیم

  • مهدی

    پیام رسان سروش و روبیکا و شبکه ی فیس نما دوربین مداربسته سپاه در دست شما هستند ▪️▪️به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید /مراقب لو رفتن اطلاعات خود باشید علت فیلتر شدن تلگرام این است که مردم پیام رسان (جاسوسی ) سروش را نصب کنند در همین راستا موسسه اوج با برنامه از قبل طراحی شده اسپانسر محبوبترین سریال ایران (پایتخت ) شد تا از این طریق بتواند نرم افزار (بد افزار جاسوسی ) روبیکا را تبلیغ کند جالب اینجاست برای استفاده روبیکا چیزی از حجم اینترنت شما کم نمی شود اما باید بدانید روبیکا بد افزار جاسوسی است که موقعیت مکانی شما را گزارش می دهد ،همچنین ارسال تصویر و صدا ،دسترسی به حافظه گوشی شما دسترسی به تماس ها و پیامکهای گوشی شما از طریق روبیکا برای نهادهای اطلاعاتی امکان پذیر است ! در اصل پیام رسان سروش و روبیکا و شبکه ی فیس نما دوربین مداربسته سپاه در دست شما هستند ،به هیچ عنوان آن را وصل نکنید که حتی با پاک کردن نرم افزار هم مشکل برطرف نخواهد شد .لطفا اطلاع رسانی کنید

  • مهدی

    ۵۹ درصد مردم ایران از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند طبق نظرسنجی نوروزی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی، ۵۹ درصد مردم ایران از شبکه اجتماعی تلگرام استفاده می‌کنند و در صورتی که تلگرام فیلتر شود، تنها ۳۷.۹ درصد کسانی که از آن استفاده می‌کنند، حاضر به جایگزینی این شبکه اجتماعی مجازی به پیام‌رسان‌های داخلی هستند. ۴۵.۴ درصد نیز از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده نخواهند کرد.