ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هر یک ساعت ۵۰ تن در ایران روانه زندان می‌شوند

براساس اعلام سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی جمعیت زندانیان ایران برای سال ۱۳۹۵، ۲۲۴ هزار تن بود و ۷۰ درصد زندانیان کمتر از ۴۰ سال سن داشتند.

روزانه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در ایران روانه زندان می‌شوند. در طول یکسال بیش از ۴۳۰ هزار تن به زندان می‌روند و نزدیک به نیمی از این جمعیت، در زندان ماندگار می‌شود.

جمعیت زندانیان در ایران سه برابر ظرفیت رسمی زندان‌ها است. عکس- آرشیو

حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران هم گفت که به صورت متوسط هر یک ساعت ۵۰ تن در ایران روانه زندان می‌شوند.

به گفته او سالیانه ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار مجرم در ایران روانه زندان می‌شوند.

موسوی چلک پیشنهاد کرد مسئولین قضایی مجازات‌های جایگزین زندان را به کار بگیرند تا از آمار زندانیان کاسته شود.

او پیش از این نیز افزایش شمار زندانیان را نشانه آنچه که «کمرنگ شدن ارزش‌های اخلاقی» خواند، دانست و گفته بود: «وجود ۱۵ میلیون پرونده قضایی نشان‌دهنده ضعف اخلاق اجتماعی در ایران است».

براساس اعلام سازمان زندان‌های جمهوری اسلامی جمعیت زندانیان ایران برای سال ۱۳۹۵، ۲۲۴ هزار تن بود و ۷۰ درصد زندانیان کمتر از ۴۰ سال سن داشتند.

پیش از این نیز رضا محبوبی معاون امور آسیب‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی ایران دوشنبه ۲۷ فروردین اعلام کرده بود: سالانه ۵۰۰ هزار تن در ایران وارد زندان می‌شوند.

به گفته او ۲۰۰ هزار تن از جمعیت وارد شده به زندان‌ها در زندان ماندگار می‌شوند.

محجوبی گفته بود که تنها دو سال گذشته ۳۰ میلیون پرونده قضایی در ایران تشکیل شده که از این تعداد ۶ میلیون فقره «یکتا» یعنی یک پرونده به ازای یک فرد، است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Cyrus Saberi

    این از عوارض طبیعی نظام مقدس است ! آیت اللہ خمینی ھرگز قول و قرار توسعہ اقتصادی بہ مردم ایران نداد ؛ از دیدگاہ او تا زمانی کہ نانوائی ھا پخت می کنند مشکل اقتصادی وجود ندارد و اگر دو آتشہ و خشخاشی بپزند شکوفائی اقتصادی نیز حاصل است ، بنابراین وقتی طی یکی از سخنرانی ھا برای کشاورزان ، یکی پرسید آیا خشخاش بکاریم یا خیر ؟ پاسخ داد ؛ بکارید، لکن بیشتر گندم بکارید ! اما در زمینہ اخلاق و معنویت در ھر فرصتی با اطمینان داد سخن می داد و می گفت ؛ لکن اخلاقیات شما را اصلاح می کنیم ! لکن معنویات شما را اصلاح می کنیم ! بیچارہ نمی توا ست رابطہ بین فقر را با بی اخلاقی و بزھکاری دریابد !

  • کلید‌واژه

    این همه زندانی، اما عجیب انیجاست در مرود مزاحمان خطرناک کاری نمی بینم! موارد بهم زگزاش شده که مثلا جوانی شرور و معتاد به شیشه که اقدام به ساقی گری و پاتوق کرده، بارها اقدام به ضرب و جرح نموده و چند بار دستگیر شده است. باز در نیمه شب اقدام درگیری و شکستن شیشه و وسایل خانه نمونده و پدر شاکی بوده (بارها همسایه ها نیز تلفن زده به 110 و گزراش داده اند). دوستش گرفته اند و خودش فرار کرده است. با وجود جرم مشهود، روز بعد پلیس امده می گیود بروید دادگاه شکایت کنید تا حکم جلب بگیرید ! خب کسی هم جرات رفتن دادگاه وشکایت و دشمن شدن این شورو را ندراد! این شررو که چند بار دستگیر شده هر بار با حکم عقو تخفیف مجزات رویور شده است. به قدر یخطرناک است که به زن بچه رحم نمیکند و! حالا این چه نظامی است این همه زندانی میکند اما شرورهای خطرناک آزاد می گذارد!

  • فرزاد

    ما نه تنها دنیای شما را بلکه آخرت شما را آباد میکنیم! امام خمینی