ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه: سامانه دفاع موشکی در اثر یک اشتباه فعال شد

بامداد سه‌شنبه به حمص و فرودگاه الضمیر حمله موشکی نشده بود. مستشاران روسی در حال بررسی اختلال در سامانه دفاع موشکی سوریه‌اند.

یک مقام نظامی ارتش سوریه به رسانه‌های دولتی این کشور گفته است که خبر حمله موشکی بامداد سه‌شنبه ۱۷ آوریل به پایگاه الشعیرات در حمص صحت ندارد، بلکه در اثر یک هشدار اشتباه سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه فعال شده است.

بامدا شنبه ۱۴ آوریل، آسمان دمشق هنگام حمله موشکی آمریکا، بریتانیا و فرانسه به سوریه (عکس: آرشیو)

تلویزیون دولتی سوریه و خبرگزاری سانا گزارش داده‌اند که بامداد سه‌شنبه ۱۷ آوریل/ ۲۸ فروردین سامانه دفاع موشکی سوریه، ۶ موشک ناشناس را برفراز پایگاه هوایی الشعیرات در حمص در مرکز این کشور رهگیری و منهدم کرده است. همچنین گزارش شده که یک مرکز نظامی واقع در فرودگاه الضمیر در شمال شرقی دمشق هدف حمله موشکی قرار گرفته.

به گزارش خبرگزاری سانا، سامانه دفاع موشکی ارتش سوریه شروع به شلیک کرده. اما از حمله خارجی به پایگاه الشعیرات در حمص خبری نبوده است.

یکی از فرماندهان نظامی نیروهای متحد با ارتش سوریه به خبرگزاری رویترز گفته است در اثر اختلالاتی که حمله الکترونیکی مشترک ایالات متحده آمریکا و اسرائیل در سیستم‌های رهگیری و رادار سوریه به وجود آورده‌اند، سامانه دفاع موشکی پایگاه الشعیرات در حمص اشتباهاً فعال شده است.

این فرمانده نظامی که نامش افشا نشده گفته که مستشاران روسی در حال برطرف کردن این اختلالات هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که این کشور بامداد سه‌شنبه ۱۷ آوریل هیچگونه عملیات نظامی در الشعیرات و شمال شرقی دمشق انجام نداده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل درباره این عملیات سکوت کرده و حمله موشکی به الشعیرات و فرودگاه الضمیر را نه تأیید و نه تکذیب کرده است.

اسرائیل در جنگ داخلی سوریه بارها به مواضع سپاه قدس و حزب‌الله لبنان حمله کرده است. معمولاً این حملات با موشک‌های هوا به زمین از آسمان لبنان و با استفاده از جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل اتفاق افتاده.

دوشنبه ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین فرودگاه نظامی تیفور در حوالی حمص در نزدیکی شهر باستانی پالمیرا هدف ۸ موشک قرار گرفت. پدافند هوایی ارتش سوریه ۵ موشک را رهگیری و منهدم کرد، اما سه موشک به این پایگاه هوایی اصابت کرد و ۱۴ نفر از جمله چند ایرانی کشته و مجروح شدند. خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل از آسمان لبنان این حمله موشکی را انجام داده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.