ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش پرستو فروهر به سوال از وزیر اطلاعات درباره برخورد با او: مثبت اما کندتر از سرعت سرکوب

قرار بود روز ۲۸ فروردین محمود علوی در مجلس حاضر شود تا به سوال درباره علت برخورد وزارت‌خانه متبوعش با پرستو فروهر پاسخ دهد اما تا پایان وقت این اتفاق نیفتاد.

موضوع طرح سوال از وزیر اطلاعات درباره علت برخورد وزارتخانه زیر نظر او با پرستو فروهر، دختر داریوش و پروانه فروهر، از قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای در ایران در عین تعلل در تعقیب و مجازات قاتلان والدین او در حالی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین از سوی محمود صادقی، نماینده مجلس در توئیتر او مطرح شد که تا لحظه تنظیم این گزارش (عصر روز سه‌شنبه)، خبری درباره حضور محمود علوی در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس منتشر نشده است.

آگهی برگزاری مراسم سال گذشته فروهرها در روزنامه اطلاعات

محمود صادقی در توئیتر خود نوشته بود: «امروز بعدازظهر وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به دو سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی حاضر خواهد شد: ۱. علت برخورد با خانم فروهر و تعلل در تعقیب و مجازات قاتلان والدین او ۲. ضوابط تهیه، انتشار، توزیع و مراقبت از بولتن ها محرمانه.»

پرستو فروهر، هنرمند مقیم فرانکفورت که پروژه دادخواهی قتل پدر و مادرش را در طول ۲۰ سال گذشته پی گرفته است در واکنش به توئیت محمود صادقی، ضمن ریتوییت کردن آن نوشت:

او در گفت‌و‌گو با زمانه درباره انتشار خبر حضور محمود علوی در مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان در مورد برخوردهای صورت گرفته با او می‌گوید: «این نوع پیگیری‌ها به نظر من مثبت است اما سرعت و شدت سرکوب از آن طرف (وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی) بسیار بیشتر از این پیگیری‌هاست چنانچه دادگاه اواخر ماه آذر برای من حکمی صادر کرده که در آن حداکثر میزان حبس در نظر گرفته شده است. یعنی در مورد هر دو اتهام توهین به مقدسات و اقدام علیه امنیت ملی من حداکثر حکم را گرفته‌ام (شش سال حبس). منتها خوشبختانه حالا این حکم تعلیقی است و من هم تقاضای تجدیدنظر داده‌ام و منتظرم ببینم آیا آقای وزیر پاسخی به سوال و اعتراض نمایندگان خواهند داد یا نه.»

خانم فروهر درباره پیشینه این ماجرا نیز می‌گوید: «سال ۱۳۹۵ وزارت اطلاعات از من شکایتی کرد که آن موقع در دادسرای اوین به آن رسیدگی و از من بازجویی می‌شد. مبنای این شکایت توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام بود. متاسفانه این شکایت از سوی مرجع قضایی پذیرفته شد و پرونده برای محاکمه من به دادگاه انقلاب رفت. پیش از سفر پاییزه من به ایران به مناسبت نوزدهمین سالگرد قتل سیاسی پدر و مادرم، من در مورد زمانی که این دادگاه برای من تعیین کرده بود اطلاع‌رسانی کردم، به این ترتیب که قرار بود دو روز پس از سالروز قتل پدر و مادرم برای محاکمه بروم. همان موقع و در جریان این اطلاع‌رسانی چند نفر از نمایندگان مجلس از جمله آقای {محمود} صادقی در اظهارنظرهایی که من در این شبکه‌های اجتماعی از آنها دیدم، نسبت به این قضیه نقد داشتند و اعتراض کردند. آنها گفتند این روند را نادرست می‌دادند: روندی که طی آن نه تنها قتل‌های سیاسی پیگیری نمی‌شوند بلکه بستگان قربانیانی که موضوع را برای دادخواهی پیگیری می‌کنند نیز با شکایت وزارت اطلاعات دادگاهی می‌کنند.»

او در ادامه می‌گوید: «من ضمن تاکید بر اینکه واکنش‌ این نمایندگان مجلس به رفتار وزارت اطلاعات واکنش صحیحی بوده است، همان زمان نامه‌ای نوشتم و بابت این موضوع قدردانی کردم. در آن نامه البته به بقیه موارد و رفتارهای نادرستی که وزارت اطلاعات در احضار من در پیش گرفته بود نیز اشاره و در این باره افشاگری کردم. حالا به دنبال آن پیگیری و افشاگری فکر می‌کنم آقای صادقی دنبال کار را گرفتند و می‌خواهند این پرسش را که قبلا گفته بودند با وزیر در میان خواهند گذاشت، با او مطرح کنند.»

پرستو فروهر بار دیگر ضمن تاکید بر اینکه پیگیری‌های این‌چنینی را مثبت می‌داند، می‌گوید: «منتها مشکل این است که طرف مقابل با فشار بیشتر و عزم بیشتری برای سرکوب جلو می‌آید و در این مورد دارد سعی می‌کند صدای دادخواهی من را با صدور چنین احکامی خاموش کند.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.