ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش دولت و مجلس برای لاپوشانی دلایل فرار کاوه مدنی از ایران

عیسی کلانتری در جلسه‌ با اعضای فراکسیون محیط زیست و فراکسیون شفاف‌سازی مجلس گفته معاون مستعفی او به دلیل نارضایتی خانوادگی ایران را ترک کرده است.

اعضای فراکسیون محیط زیست و فراکسیون شفاف‌سازی مجلس شورای اسلامی با عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در کمیسیون تلفیق جلسه‌ای برگزار کردند. موضوع این جلسه استعفای کاوه مدنی، معاون سابق سازمان حفاظت از محیط زیست بعد از خروج غیر منتظره او از ایران بود. رئیس سازمان محیط زیست در این جلسه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته است که کاوه مدنی صرفاً به خاطر مسائل خانوادگی ایران را ترک کرده. به گفته عیسی کلانتری، وزارت اطلاعات برخلاف اطلاعات سپاه اعتقاد ندارد که فعالان بازداشت‌شده محیط زیست جاسوس‌اند.

کاوه مدنی

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی روز گذشته با انتشار پیامی در توئیتر از خروج کاوه مدنی از ایران و استعفای او از معاونت سازمان حفاظت از محیط‌زیست خبر داده بود. برخی رسانه‌های نزدیک به نهادهای اطلاعاتی تصاویری از مدنی را در یک مهمانی در حال رقص منتشر کرده بودند و نوشته بودند که مهمانی در ساختمانی متعلق به ایران در مالزی برگزار شده است. کاوه مدنی اما این موضوع را تکذیب کرده بود.

محمد رضا تابش در گفت‌وگویی که سه‌شنبه ۲۸ فروردین خبرگزاری دانشجویان ایران با او انجام داده، به نقل از رئیس سازمان محیط زیست، خروج غیر منتطره کاوه مدنی از ایران و استعفای او را به دلیل نارضایتی خانواده او وانمود کرده است:

«ایشان به ادامه فعالیت‌هایش در محیط زیست تمایل داشت اما به دلیل عدم رضایت پدر و مادرش استعفا داد. پدر و مادر کاوه مدنی به دلیل اینکه دارای یک فرزند بودند راضی به ادامه فعالیت‌های او نشدند اما کاوه مدنی اعلام کرده که در هر حال یار و مددکار محیط زیست کشور در هر نقطه از دنیا خواهد بود.»

کاوه مدنی اما در پیامی که صبح سه‌شنبه ۲۸ فروردین در توئیتر منتشر کرده می‌گوید به دلیل فقدان مسئولیت‌‌‌پذیری مسئولان و جهل آن‌ها و به همین سبب متهم کردن فعالان محیط زیست به جاسوسی، از ایران «فرار» کرده است:

— Kaveh Madani (@KavehMadani) 17. April 2018

مدنی یک بار پیش از این نیز در بهمن‌ ۹۶ بازداشت شده بود. دادستان تهران در آن زمان از دستگیری هفت «متهم به جاسوسی» خبر داده بود. عباس جعفری دولت‌آبادی این فعالان محیط زیست را که جملگی از اعضای مؤسسه «حیات وحش پارسیان» بودند به «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده کشور در حوزه‌های استراتژیک» متهم کرده بود.

کاوه مدنی: محیط زیست را جناحی نکنید

— Kaveh Madani (@KavehMadani) 7. April 2018

عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست در جلسه‌ای که با نمایندگان مجلس برگزار کرد از اختلاف بین وزارت اطلاعات با «سایر دستگاه‌های اطلاعاتی» درباره اتهام جاسوسی فعالان بازداشت‌شده محیط زیست خبر داد. به گفته محمد رضا تابش، رئیس سازمان محیط زیست در این جلسه اعلام کرده رئیس جمهوری اسلامی به هیأتی چهار  برای پیگیری این موضوع مأموریت داده است.

محمد رضا تابش هشدار داده که بازداشت فعالان محیط زیست پیامدهایی سوء برای ایران دارد. به گفته رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گزارشی بر اساس نظرات کارشناسان درباره این پیامدها و اثراتش بر افکار عمومی آماده شده که در اختیار رؤسای سه قوه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim Azadi

    شانس آورد خودکشی اش نکردندو یا سوار هواپیمای یاسوج نکردند؟!