ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آمريکا به صدور حکم اعدام میرزایی حکمتی

<p>دولت آمريکا اتهام جاسوسی اميرميرزايی حکمتی، شهروند آمريکايی ايرانی&zwnj;تبار را که از سوی ايران مطرح شده، رد کرد و صدور حکم اعدام برای وی را محکوم نمود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، دولت ايالات متحده روز دوشنبه نهم ژانويه ۲۰۱۲ (۱۹ دی ۱۳۹۰) اعلام کرد پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران و در ۳۳ سال گذشته، اين نخستين بار است که ايران يک شهروند آمريکايی را به اعدام محکوم کرده است.</p> <p>ايران می&zwnj;گويد ميرزايی حکمتی با دريافت آموزش&zwnj;های خاص در پايگاه&zwnj;های آمريکا در عراق و افغانستان قصد داشته به به وزارت اطلاعات اين کشور نفوذ و جاسوسی کند.</p> <blockquote> <p>دولت ايالات متحده اعلام کرد پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران و در ۳۳ سال گذشته، اين نخستين بار است که ايران يک شهروند آمريکايی را به اعدام محکوم کرده است</p> </blockquote> <p>اما تامی ويتور، سخنگوی کاخ سفيد اين اتهام را &quot;نادرست&quot; خوانده و سخنان ميرزايی حکمتی را در دادگاه &quot;اعترافات اجباری&quot; ناميده است.</p> <p>روز دوشنبه ۱۹ دی رسانه&zwnj;های ايران خبر دادند امير ميرزايی حکمتی به اتهام &quot;جاسوسی برای آمريکا&quot; به اعدام محکوم شده است.</p> <p>شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران حکمتی را در رابطه با &quot;همکاری با دولت متخاصم و عضويت در سازمان جاسوسی آمريکا (CIA) و همچنين تلاش برای متهم&zwnj;سازی ايران در تروريسم، محارب و مفسد فی&zwnj;الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد.&quot;</p> <p>جلسه محاکمه امير ميرزايی حکمتی سه&zwnj;شنبه ششم دی به رياست ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود.</p> <p>با اين حال خانواده حکمتی می&zwnj;گويند فرزندشان برای ديدن مادربزرگش به تهران رفته و &quot;هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است.&quot;</p> <p>علی حکمتی پدر امير ميرزايی حکمتی گفته است: &quot;همسرم تلاش کرد تا او را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد.&quot;</p> <p>به گفته خانواده حکمتی، امير حکمتی سپتامبر ۲۰۱۱ (شهريور ۱۳۹۰) بازداشت شده است.</p> <p>امير حکمتی در آريزونا متولد شده و پس از گرفتن ديپلم به عنوان مترجم به تفنگداران دريايی آمريکا پيوسته است.</p> <p>وزارت اطلاعات ايران شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ اعلام کرده بود يک فرد ايرانی&zwnj;تبار را که برای آمريکا &quot;جاسوسی&quot; می&zwnj;کرده، بازداشت کرده است.</p> <p>يک روز پس از انتشار اطلاعيه وزارت اطلاعات، تلويزيون دولتی ايران فيلمی از &quot;اعترافات&quot; امير ميرزايی حکمتی پخش کرد.</p> <p>در اين فيلم کوتاه، ميرزايی حکمتی گفت: &quot;نقشه آمريکايی&zwnj;ها برای دستگاه اطلاعاتی ايران اين بود که ابتدا يک&zwnj;سری اطلاعات ارزشمند بدهند و بعد که وزارت اطلاعات ايران ديد اين اطلاعات خوب و با ارزش است با من تماس بگيرد تا آن&zwnj;ها بتوانند مأموران اطلاعاتی ايران را شناسايی بکنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

دولت آمريکا اتهام جاسوسی اميرميرزايی حکمتی، شهروند آمريکايی ايرانی‌تبار را که از سوی ايران مطرح شده، رد کرد و صدور حکم اعدام برای وی را محکوم نمود.

به گزارش آسوشيتدپرس، دولت ايالات متحده روز دوشنبه نهم ژانويه ۲۰۱۲ (۱۹ دی ۱۳۹۰) اعلام کرد پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران و در ۳۳ سال گذشته، اين نخستين بار است که ايران يک شهروند آمريکايی را به اعدام محکوم کرده است.

ايران می‌گويد ميرزايی حکمتی با دريافت آموزش‌های خاص در پايگاه‌های آمريکا در عراق و افغانستان قصد داشته به به وزارت اطلاعات اين کشور نفوذ و جاسوسی کند.

دولت ايالات متحده اعلام کرد پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ در ايران و در ۳۳ سال گذشته، اين نخستين بار است که ايران يک شهروند آمريکايی را به اعدام محکوم کرده است

اما تامی ويتور، سخنگوی کاخ سفيد اين اتهام را "نادرست" خوانده و سخنان ميرزايی حکمتی را در دادگاه "اعترافات اجباری" ناميده است.

روز دوشنبه ۱۹ دی رسانه‌های ايران خبر دادند امير ميرزايی حکمتی به اتهام "جاسوسی برای آمريکا" به اعدام محکوم شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران حکمتی را در رابطه با "همکاری با دولت متخاصم و عضويت در سازمان جاسوسی آمريکا (CIA) و همچنين تلاش برای متهم‌سازی ايران در تروريسم، محارب و مفسد فی‌الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد."

جلسه محاکمه امير ميرزايی حکمتی سه‌شنبه ششم دی به رياست ابوالقاسم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود.

با اين حال خانواده حکمتی می‌گويند فرزندشان برای ديدن مادربزرگش به تهران رفته و "هرگز برای سازمان سيا کار نکرده است."

علی حکمتی پدر امير ميرزايی حکمتی گفته است: "همسرم تلاش کرد تا او را از سفر به ايران منصرف کند اما او به ايران رفت. در دو هفته نخست هيچ مشکلی پيش نيامد اما در هفته سوم چند نفر به ديدن او رفتند و ديگر از او خبری نشد."

به گفته خانواده حکمتی، امير حکمتی سپتامبر ۲۰۱۱ (شهريور ۱۳۹۰) بازداشت شده است.

امير حکمتی در آريزونا متولد شده و پس از گرفتن ديپلم به عنوان مترجم به تفنگداران دريايی آمريکا پيوسته است.

وزارت اطلاعات ايران شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ اعلام کرده بود يک فرد ايرانی‌تبار را که برای آمريکا "جاسوسی" می‌کرده، بازداشت کرده است.

يک روز پس از انتشار اطلاعيه وزارت اطلاعات، تلويزيون دولتی ايران فيلمی از "اعترافات" امير ميرزايی حکمتی پخش کرد.

در اين فيلم کوتاه، ميرزايی حکمتی گفت: "نقشه آمريکايی‌ها برای دستگاه اطلاعاتی ايران اين بود که ابتدا يک‌سری اطلاعات ارزشمند بدهند و بعد که وزارت اطلاعات ايران ديد اين اطلاعات خوب و با ارزش است با من تماس بگيرد تا آن‌ها بتوانند مأموران اطلاعاتی ايران را شناسايی بکنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.