ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا به توافق درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران نزدیک می‌شود

آنگلا مرکل و امانوئل مکرون جدا از هم به واشنگتن می‌روند که نواقص برجام را با ترامپ به بحث بگذارند. حمایت ایران از حکومت اسد در چرخش اتحادیه اروپا به سوی آمریکا بی‌تأثیر نبود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که کشورهای اروپایی به توافق درباره پیشنهاد بریتانیا، آلمان و فرانسه برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نزدیک می‌شوند.

تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ برجام (عکس: آرشیو)

چهارشنبه ۲۸ مارس / ۸ فروردین سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد بریتانیا، آلمان و فرانسه مبنی بر تحریم برنامه موشکی ایران را خارج از چارچوب پیش‌بینی شده در برجام به بحث گذاشتند.  اما ایتالیا، اسپانیا و اتریش اجرای این تحریم‌ها را رد کرده بودند. اکنون خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی که نام او افشا نشده گزارش داده که بعد از اقدام نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه سوریه در پاسخ به حمله شیمیایی به دوما، کشورهای اروپایی تحت فشار قرار گرفته‌اند که به دلیل حمایت ایران از حکومت اسد پیشنهاد تروئیکای اروپایی برای اعمال تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی را بپذیرند. فرانسه، بریتانیا و آلمان پیشنهاد ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌های حدود ۱۵ مقام ایرانی، شرکت‌ و گروه‌ مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک ایران را به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده‌اند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هفته آینده به واشنگتن سفر می‌کند با این هدف که درباره برجام با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم در سفر جداگانه‌ای به واشنگتن درباره برجام با ترامپ گفت‌وگو خواهد کرد.

تحریم‌های تازه‌‌ای که علیه برنامه موشکی سپاه و برای کاهش نفوذ ایران در خاورمیانه در نظر گرفته شده، با براین هووک‌،‌ مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن به بحث گذاشته شده است. هدف سه قدرت اروپایی این است که دونالد ترامپ ۱۲ مه از برجام خارج نشود.

ایتالیا که ژانویه سال جاری/ دی ۹۶ یک تفاهم‌نامه اقتصادی به ارزش پنج میلیارد یورو را با تهران به امضاء رسانده، با اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به عنوان دومین مشتری نفتی اتحادیه اروپا همچنان مخالف است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دوشنبه گذشته گفته بود توافق هسته‌ای با ایران اهمیتی «حیاتی» دارد و خاطرنشان کرده بود که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند طرف‌های این توافق به تعهدات خود پایبند باشند.

سناتور باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا چهارشنبه ۱۸ آوریل/۲۹ فروردین گفته است چنانچه اروپایی‌ها نواقص برجام را برطرف نکنند، رییس جمهور آمریکا هیچ مشکلی برای خروج از این توافق ندارد.

ترامپ تا ۱۲ مه سال جاری (۲۲ اردیبهشت) به بریتانیا، فرانسه و آلمان فرصت داده که مکمل‌هایی برای برجام درنظر بگیرند. با این مکمل‌ها می‌بایست تأسیسات نظامی ایران تحت نظارت جامعه جهانی درآید و در پایان مدت محدودیت غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات هسته‌ای ایران هم تجدید نظر شود (بند غروب). به گفته کروکر، اروپایی‌ها از محدود کردن برنامه موشکی ایران و بازرسی از تأسیسات نظامی جمهوری اسلامی استقبال کرده‌اند. اما آلمان معتقد است که مذاکره درباره بند غروب به معنای مذاکره درباره کل توافق هسته‌ای‌ست و لذا میسر نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    هشدار عراقچی نسبت به “عواقب سنگین اخلال در برجام” خدمت آقای عراقچی و آن رئیس بزرگت عارضم، کدام عواقب ؟ برای کی عواقب؟ اگر منظورت ما مردم عادی ایران هستیم، که شماها ۴۰ سالست با این حکومت و سیاستهای خانمانسوزتان، پوست ما مردمان را کنده اید و اکثریت مردم را بیچاره کرده اید! اما اگر منظور طرف امریکا و اسرائیل و اینها است، که شما رسما مرگ بر اینها گفتید و میخواهید نابودشان کنید (کوتاه نمی آیید از هدف نابودی اسرائیل / پس می ماند طرف مقابل از خودش دفاع کند!) و تا حالا که هر چه خواستبد کردید، یعنی کاری نبوده که توانسته باشید و نکردید! پس به چه دلیل بیاند به شما اجازه بدهند سالی دهها میلیارد دلار کسب درامد کنید و بعد از کسر سهم غارتان و امورات مستعمرتان ایران، بقیه را خرج نابودی امریکا و اسرائیل کنید؟ آیا فکر کردید امریکا و اسرائیلی ها مثل شماها مشنگ هستند؟! شما ایرانی نیستید و گویا کشورتان فلسطین است و نه ایران ! مردم ایران هم خیلی وقت فهمیده شماها عرق ملی ایرانی ندارید وگرنه کشورمان اسیر استبداد و فساد و ظلم و فقر و عقب ماندگی و بحران زده ۴۰ سال نگه نمی داشتید.

  • Nasim Azadi

    - باید دید عامل تحریمها چی بود؟ غیراز ساختن بمب اتمی ؟ کار را بجایی رسانده اند که تحت امر پوتین وچین کمونیست درامده اند و میلیاردها باج میدهند تا اینها حمایتشان کنند.... - سینا قنبری، جوان۲۳ ساله تهرانی و از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، در زندان اوین جان باخت!. محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس ، روز دوشنبه، ۱۸ دی‌ماه، در توییتی خبر درگذشت این جوان بازداشت‌شده را تایید کرد. محمود صادقی نوشت: «در تماسی که با یک مقام مسئول در یکی از مراجع اطلاعاتی داشتم، متاسفانه مرگ یکی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های اخیر در زندان اوین را تایید کرد؛ به رئیس‌جمهور و مقامات امنیتی و قضایی هشدار می‌دهم از وقوع کهریزک دوم جلوگیری کنید!.» این جوان بیگناه و نماینده تهران هم از گروهکها و جنایتکاران وقیح هستند؟!

  • نگارشگر

    اینکه دارند هلوکاست غذایی-دارویی پیش مبرند تا میلیونها ایرانی دچار سوتغذیه کنند در تحریم های آینده فرق است با تحرمی هوشمندانه که رههای امین مالی ماشین جنگی وسرکوب نظام ولایی را از کرا به اندازند. اگر تحریم گسترده کنند این دیکتاتور ی مذهبی و اگر نشود در داخل گندم و مواد غذایی اساسی و دارویی راهبردی تولید کرد اولین قربانی اش، مردم عادی هستند. (کل غلات و دارو را قوای نظامی مصرف میکنند کمتر از سه درصد استفاده میکنند و بیش از 97% مصرف مردم عادی است از جمله اکثریت مخالف این نام اهریمنی) مردم ایران اکثریتشان مخالف این نظام استبدادی اند . بارها گفتیم اگر میخواهید این نظام استبدادی مذهبی غرب ستیز را از بین برود، آبشخورهای مالی اش را در بانکها دنیای سرمایه داری است. حسابهای این نظام را مسدود کنید و یک برنامه دقیقتر شبیه نفت در بربار غذا بگذارید و اجازه ندهید یک دلار به این غارتگران ملت ایارن برسد تا نتوانند خرج تروریسم بین المللی کنند. نگذارید پولشویی کنند در دنیا و از جمله غرب (جزایر کارائیب،...). این پول مردم ایران بلوکه کنید و در حساب ویژه برای مردم ایران نگه دارید و این آقاها و اقازاده های دزد و جنایتکارش مورد تعقیب قضایی قرار دهید. و چرا مردم ایران میخواهید قحطی بدهید؟ این مردم ساده دل دیگر هشیار شده اند. ما قبلا در نظریات قبلی گفتیم برای انقلاب و یا جنبش ابراندازی نیازی به اکثریت نیست. ده درصد هم کافی است. گقتیم که 50% جمعتی لایه خاکستری هستند مثل همه جوامع، اینها ناراضی از حکومتند اما فقط موقع رای میایند و نه موقع نبرد سخت مثبل تظاهرات چه برسد نبرد مسلحانه! اما نبایست هولکاست کرد. ما گفیتم راه حل سریع کوتا است اما امکانش بسیرا سخت با یان سیستم اطلاعاتی رعب و وحتی در نیورهیا مسلح نهاد عقیدتی-سیاسی نظام اخوندی درست کرده، اما گذار دمکراسی این نیست مردمن ایران به قحطی به اندازند، دلار بکنند 7 هزار تومان! خوشبختانه هنور در حکومت اشخاص انسان دوستی هستند. هرچند دولت حسن روحانی به بی توجهی به کشاورزی پروژه هلوکاست مردم ایران پیش میبرد!