ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان در مقابل خشونت ماموران زن گشت ارشاد: اسلحه من دوربین من است

برخورد خشن ماموران گشت ارشاد با زنان و دختران موضوع تازه‌ای نیست، اما تکرار این نوع برخوردها، عرصه عمومی و خیابان‌ها را به محل نبرد روزمره زنان با خشونت دولتی و رسمی کرده است.

برخورد خشن ماموران گشت ارشاد با زنان و دختران موضوع تازه‌ای نیست، اما تکرار این نوع برخوردها، عرصه عمومی و خیابان‌ها را به محل نبرد روزمره زنان با خشونت دولتی و رسمی کرده است. علاوه بر اینها گزارش‌هایی از استقرار زنان آمر به معروف در متروی تهران هم منتشر می‌شود که بر اساس آنها، این زنان علاوه بر برخورد مستقیم با زنان بدحجاب، به توصیه و سخنرانی درباره لزوم رعایت حجاب می‌پردازند. معلوم نیست آیا این زنان به شکل سازمان داده شده فعالیت می‌کنند یا نه اما در مقابل، زنان هم با مستندسازی اقدامات و برخوردهای آنها به وسیله دوربین‌های تلفن همرا خود به این رویارویی‌ها شکل دیگری بخشیده‌اند. زنان می‌گویند: «اسلحه من دوربین من است.»

آیا انتشار این فیلم‌ها، به ایجاد فشار اجتماعی بر گروه‌هایی که به بهانه نهی از منکر به زنان خشونت می‌کنند، کمک خواهد کرد؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد ک.

    عمله و اکله نظام ولایت فقیه همانند ما نمی اندیشند. احتمالاً بسیار خسته از سرکوب و جنایتند، و هر روز بر مبلغ مزدوریشان بدلیل سخت شدن سرکوب می افزایند. به احتمال زیاد بسیار ترسیده اند، و درگیری شدیدی میانشان حاکم است. بخوبی واقفند که روزهای آینده به شدت شکننده است، و بسیار محتمل است که کنترل اوضاع از دستشان خارج شود. یک دلیل همین خروج بی سابقه ارز از کشور است. کارشان از ظاهرسازی گذشته، به سرکوب سخت روی آورده اند برای ایجاد رعب. اما این روش هم برای همیشه پاسخگو نیست.

  • farid

    - حکومت اسلامی همه مردم بجان آمده ایران را دشمن میداند. فرقی برایش ندارد: محقق محیط زیست دانشگاه ٫ دختر خیابان انقلاب یا درویش ...همه را میخواهد دستگیر و نابود کند؟! - از نگاه جمهوری اسلامی دروایش «سارق» هستند، فعالین محیط زیست جاسوس‎اند و معترضان اوباش و معتاد.................

  • Neda

    اینا در ملاء عام با یه دختر بی دفاع انقدر وحشیانه رفتار میکنن تو زندان ها و بازداشتگاه ها چه خبره؟! #پلیس_داعشی

  • Neda

    جمهوری اسلامی و داعش دوقلوهای همزاد!