ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: تجمع دانشجویان و کارشناسان علوم‌آزمایشگاهی

حضور سعید جلیلی نماینده خامنه‌ای در بانه نه تنها به اعتصاب در کردستان پایان نداد بلکه محرک برگزاری یک راهپیمایی شبانه در بانه شد. دانشجویان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند و راهپیمایی در کازرون ادامه یافت،

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

دانشجویان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی، پنجشنبه ۳۰فروردین

کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ پنجشنبه ۳۰ فروردین مقابل استانداری سمنان تجمع کردند. آن‌ها سال ۹۳ بازنشسته شده‌اند اما هنوز مطالبات دوران اشتغال خود در کارخانه و حق سنوات را دریافت نکرده‌اند.

پنجشنبه ۳۰ فروردین - تجمع کارگران بازنشسته کارخانه رنگین نخ  مقابل استانداری سمنان

کارخانه رنگین نخ سال ۹۲ تعطیل شد و ۵۵ کارگر رسمی و ۲۰ کارگر قراردادی آن بیکار شدند. کارگرانی که در آستانه بازنشستگی قرار داشتند به دلیل عدم پرداخت ۴ درصد سهم کارفرما، ناگزیر شدند جهت تکمیل روند بازنشستگی‌شان خود سهم کارفرما را پرداخت کنند. مطالبات دوران اشتغال کارگران شامل مزد، عیدی و حق سنوات به رغم مراجعه کارگران به نهادهای مسئول و تجمعات مکرر هنوز پرداخت نشده است.

یک کارگر اخراجی قند دزفول: تعداد زیادی از کارگران اخراج شده‌اند

به گفته یک کارگر اخراجی کارخانه قند دزفول در چند هفته اخیر تعداد زیادی از کارگران این کارخانه اخراج شده‌اند. این کارگر اخراجی که پیام او را اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر کرده گفته است مدیران کارخانه دلیل موجهی برای اخراج کارگران عنوان نکرده‌اند.

پنجشنبه ۳۰ فروردین- بازار جوانرود

اعتصاب در شهرهای مرزی کردستان پنجشنبه ۳۰ فروردین در بانه، پیرانشهر، جوانرود و مریوان ادامه یافت.

معترضان در جوانرود در پنجمین روز اعتصاب به سوی فرمانداری شهر راهپیمایی کردند.

سعید جلیلی نماینده خامنه‌ای در شورای امنیت ملی چهارشنبه شب در مسجد جامع شهر بانه حضور یافت تا معترضان را به پایان اعتصاب مجاب کند اما گروهی از حاضران در مسجد هنگام سخنرانی او محل را ترک کردند.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/29-بهمن-بانه-ترک-مسجد-بهنگام-سخنرانی-سعید-جلیلی.mp4"][/video]

سایر معترضان سخنان جلیلی را که به نوشته اعتماد با خواست مقامات و روحانیون استان برای حل مشکل به بانه رفته بود با بیان مسائل خود قطع کردند. جلیلی توسط ماموران به فرمانداری بانه منتقل شد و معترضان شبانه مقابل فرمانداری تظاهرات و تاکید کردند اعتصاب تا بازگشایی مرزها ادامه خواهد داشت.

[video width="520" height="300" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/04/29-فروردین-بانه-پس-از-سخنرانی-سعید-جلیلی.mp4"][/video]

در همین حال جمال اعتماد رئیس شورای شهر بانه چهارشنبه گفت کل شهر بانه تعطیل است. او افزود:

«صد درصد زندگی مردم وابسته به مرز است. اینجا چیز دیگری برای گذراندن زندگی نیست. اگر مرز بسته بماند، مردم برای خرج روزانه دچار مشکل می‌شوند. هرچند که ممکن است ده درصد اهالی شهر مشکلی نداشته باشند اما باقی مردم دچار مسئله هستند.»

خبرهایی از اعزام نیروهای ضد شورش بیشتر از سنندج به شهرای مرزی منتشر شده همچنین گفته می‌شود تعدادی از معترضان دستگیر شده‌اند.

۳۰ فروردین- تجمع در چهارمحال بختیاری

تجمع در چهارمحال بختیاری در اعتراض به طرح‌ انتقال آب

اعتراض به کمبود آب در کهکیلویه و بویر احمد و طرح‌های انتقال آب دولت  پنجشنبه ۳۰ فروردین ادامه یافت. معترضان با برپایی یک تجمع به انتقال آب از طریق تونل‌های گلاب و بهشت‌آباد اعتراض کردند.

یک کشاورز در تظاهرات امروز

استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو حوضه اصلی زاینده رود و کارون است اما به گفته معترضان ۲۳۷ میلیون متر مکعب سهم آب استان پاسخگوی نیازهای آن نیست. کاهش بارندگی و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌ها کار کشاورزی و باغداری در این منطقه را دشوراتر کرده است. تجمع‌کنندگان به طرح جدید دولت برای انتقال آب از این استان به اصفهان و یزد معترضند.

آن‌ها  ۲۸ فروردین نیز در شهر سامان تجمع کرده و ضمن تاکید بر وحدت‌شان مستقل از مسایل قومی اعلام کرده بودند که به اعتراض ادامه خواهند داد.

تجمع دانشجویان و کارشناسان علوم‌آزمایشگاهی مقابل سازمان نظام پزشکی

گروهی از دانشجویان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی که به سختی کار، کمی حقوق و نداشتن امنیت شغلی معترضند پنجشنبه ۳۰ فروردین مقابل سازمان نظام پزشکی تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان گفته‌اند با آن که به خاطر شغل‌شان در معرض مواد رادیواکتیو قرار می‌گیرند از امکانات  قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بی‌بهره‌اند، دستمزدشان پائین است و تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر دادن مجوز کار به عنوان متخصص علوم‌آزمایشگاهی به فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیرمرتبط امنیت شغلی‌شان را به خطر انداخته است.

اصفهان: شوراهای اسلامی جلگه تهدید به استعفای دسته‌جمعی کردند

 یکشنبه ۲۶ و دوشنبه ۲۷ فروردین نیروهای امنیتی و انتظامی با حمله به خانه تعدادی از کشاورزان خوراسگان و تیراندازی وسایل آن‌ها را تخریب کردند و  ۲۰ تن از اهالی را با اعمال خشونت دستگیر کردند. کشاورزان معترض گفته‌اند روز جمعه با حضور در محل نماز جمعه اعتراض خود را بیان خواهند کرد.

همزمان شوراهای اسلامی بخش جلگه از توابع اصفهان که ۲۶ روستا را در بر می‌گیرد در نامه‌ای به استاندار اصفهان خواستار مشارکت یک کمیته ۵ نفره از کشاورزان در تصمیم‌گیری‌های کلان مربوط به بحران آب و خشکسالی و تدوین برنامه‌ای مشخص برای پرداخت خسارت به کشاورزان و تامین معیشت آنان شدند.

اعضای شوراهای اسلامی جلگه افزوده‌اند چنانچه در جریان تصمیمات مربوط به مسایل کشاورزان قرار نگیرند استعفاء خواهند کرد.

صبح پنجشنبه ۳۰ فروردین، کازرون

ادامه تجمع و راهپیمایی اعتراضی در کازرون برغم حضور سنگین نیروهای ضدشورش

 تجمع و راهپیمایی در اعتراض به طرح تفکیک شهرستان کازرون پنجشنبه ۳۰ فروردین برای چندمین روز پیاپی ادامه یافت. بازار بزرگ شهر بسته شد. تصاویری از حضور سنگین ماشین‌های ضد شورش و موتورسواران در خیابان‌ها و میدان مرکزی شهر منتشر شده که تلاش می‌کنند مانع تجمع معترضان شوند.

پنجشنبه ۳۰- میدان خیرات کازرون

 به نوشته خبرگزاری‌های داخلی معترضان در تظاهرات امروز خود برای «جلوگیری از سواستفاده رسانه‌های معاند»  تصاویری از «شهدای کازرون» را با خود حمل می‌کرده‌اند و تظاهرات «با درایت نیروهای امنیتی و انتظامی و با کنترل‌های مردمی» به صورت مسالمت‌آمیز پایان یافته است.

در همین حال گروهی از دانشجویان کازرونی دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیانیه‌ای در حمایت از خواست معترضان کازرون منتشر کردند که در آن از مسئولان خواسته شده است به جای چنین طرح‌هایی به فکر اشتغال جوانان این شهرستان باشند.

 سپرده‌گذاران موسسه آرمان وحدت اهواز  پنجشنبه ۳۰ فروردین مقابل شعبه ملل در اهواز تجمع کردند و شعارهایی سر دادند. 

کارکنان شركت آب و فاضلاب روستایی خوزستان ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند

كاركنان شركت آب و فاضلاب روستایی خوزستان(آبفا) ۶ ماه است حقوق نگرفته‌اند. جواد کاظم نسب الباجی نماینده اهواز از دولت خواست اعتبار لازم را برای پرداخت حقوق کارکنان آبفا به شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان تخصیص دهد.

تعویق پرداخت حقوق کارگران آب و فاضلاب خوزستان سابقه‌ چند ساله دارد. از سال ۹۳ بارها کارکنان آبفا در اعتراض به تعویق چند ماه حقوقشان اعتصاب و اعتراض کرده‌اند. مسئولان شرکت آبفا در پاسخ گفته‌اند دولت بودجه و اعتبارات این شرکت را پرداخت نکرده است.

به گفته کارگران شرکت آب و فاضلاب خوزستان این شرکت حقوق‌ها را هر سه یا چهار ماه یک بار پرداخت می‌کند. تعویق در پرداخت حقوق، کارکنان این شرکت را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

حدود ۱۸۰۰ تن در شرکت آب و فاضلاب خوزستان به کار اشتغال دارند که بخشی از آنان با قراردادهای موقت کار می‌کنند و به رغم فشار کار از امکانات رفاهی محرومند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.