ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ سپاه به روحانی: اگر سپاه نبود سرنوشت نظام به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد

حسن روحانی گفته بود که ارتش وارد بازی‌های سیاسی نشده و نام ارتشی‌ها در فسادهای مالی دیده نمی‌شود. او تلویحاً از سپاه انتقاد کرده بود. اکنون سپاه بیانیه ویژه‌ای علیه «اقدامات اختلاف‌برانگیز» داده است.

در پی حمایت‌های روحانی از ارتش و بیان این‌که ارتش وارد بازی‌های سیاسی نشده و نام ارتشی‌ها در فسادهای مالی دیده نمی‌شود، سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرده و از «اقدامات وحدت‌شکن و اختلاف‌برانگیز» انتقاد کرده است.

بیانیه سپاه پاسداران پنج‌شنبه ۳۰ فروردین منتشر شده و در آن آمده است: «برخی دانسته یا نادانسته همنوایی با دشمن را در دستور کار قرار داده و دستاویز لازم برای تهاجم به سپاه را فراهم کرده‌اند.»

این بیانیه از عملکرد ۴۰ سال گذشته سپاه دفاع کرده و با اشاره به رویدادهای منطقه و حضور نیروهای سپاه در سوریه، به‌روال متداول بر اهمیت «امنیت» کشور تأکید کرده و «اقدامات ناپسند و اظهارات وحدت‌شکن و تفرقه‌انگیز» علیه سپاه و مسئولان آن را مورد انتقاد قرار داده است.

بیانیه همچنین آورده است: «برخلاف جریان‌سازی‌های موهوم رسانه‌ای، سپاه و سرداران خدوم آن هیچگاه به قدرت مصطلح که بسیاری در عطش دستیابی به آن به هر قیمتی هستند، نیندیشیده و صرفاً به تکلیف الهی خود در تحقق آرمان‌های انقلاب و سربلندی ملت شریف ایران می‌نگرد.»

بسیاری این بیانیه سپاه را پاسخی به سخنان روز ۲۹ فروردین حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران در مراسم روز ارتش دانسته‌اند که در آن روحانی بدون آن‌که نامی از سپاه پاسداران ببرد از ارتش تعریف کرد و  گفت ارتش هرگز وارد بازی‌های سیاسی نشده است. او همچنین در سخنان خود تأکید کرد که «امروز در هیچ فسادی در کشور ما نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد».

این سخنان روحانی موجب شد که اصولگرایان به او حمله کرده و او را متهم به ایجاد اختلاف میان ارتش و سپاه پاسداران کنند.

— دانشطلب (@danesh_talab) April 18, 2018

سپاه پاسداران در بیانیه خود با انتقاد از «طعنه‌ها و زخم‌زبان‌های ناجوانمردانه» و «اقدامات وحدت‌شکن و اختلاف‌برانگیزی توسط برخی اشخاص و رسانه‌ها» در روزهای اخیر، به سخن آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران که گفته بود «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» اشاره کرده و گفته است: «اگر تلاش‌های ممتاز این نهاد انقلابی و مردمی نبود سرنوشت نظام و انقلاب به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.»

حسن روحانی که پیش از این از سپاه پاسداران به‌عنوان «دولت تفنگ به دست» انتقاد کرده بود، قبل از اعلام تحریم‌های آمریکا علیه سپاه این ارگان نظامی را «محبوب مردم» ایران، عراق، سوریه، لبنان و کردهای عراق عنوان کرد و گفت که «هیچ اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان» وجود ندارد.

در پی اعلام تحریم‌های تازه علیه سپاه پاسداران، مقام‌های دولتی ایران، از جمله، روحانی و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و همچنین چند تن از چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، از سپاه پاسداران حمایت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    اتفاقاً ارتش هم فعالیت اقتصادی کرده و می کند. همۀ ایران می دانند که فروشگاه های زنجیره ای اتکا، صنایع غذایی اتکا و بانک سپه متعلق به ارتش هستند. قطعاً بنگاه های اقتصادی بیشتری هم هست که ما از آن بی خبریم.