ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه اردوگاه یرموک را بمباران کرد

کمتر از یک هفته بعد از اقدام نظامی سه قدرت جهانی، ارتش سوریه برای تغییر ترکیب جمعیتی حومه دمشق وارد عمل شد. سازمان ملل هشدار داده است.

ارتش سوریه مواضع شورشیان مسلح مخالف حکومت اسد در اردوگاه یرموک در نزدیکی دمشق را بمباران کرد. برای نخستین بار بعد از اقدام نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه ارتش سوریه پاکسازی غوطه شرقی از مخالفان اسد را از سر گرفته است.

جمعه ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین: دودی که از اردوگاه یرموک در حومه دمشق بعد از بمباران برخاسته است

اقدام نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه در پاسخ به حمله شیمیایی احتمالی به دوما در غوطه شرقی، تأثیری در توانایی ارتش سوریه نگذاشته است. حکومت اسد کمتر از یک هفته بعد از اقدام نظامی غرب دور تازه‌ای از حملاتش به مخالفان مسلح دولت سوریه برای تغییر ترکیب جمعیتی حومه‌های دمشق را آغاز کرده است. هدف دولت اسد از این عملیات این است که شورشیان مسلح و ساکنان غوطه شرقی که به حاکمیت دولت سوریه تن نمی‌دهند، به شمال این کشور منتقل شوند.

ارتش سوریه مواضع شورشیان در اردوگاه یرموک و در حجرالاسود در جنوب دمشق را بمباران کرد و هدف حملات توپخانه قرار داد. در اردوگاه یرموک ۱۲ هزار نفر که اغلب آنان از آوارگان فلسطینی هستند زندگی می‌کنند.

بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که یک هفته قبل وارد دمشق شده‌اند، جمعه ۲۰ آوریل/ ۳۱ فروردین همچنان در انتظار ورود به دوما و آغاز تحقیقاتشان هستند. یک جنگ تبلیغاتی درگرفته است: کشورهای غربی می‌گویند روسیه در تبانی با دولت سوریه تلاش می‌کند با به تأخیر انداختن مأموریت بازرسان، آثار و نشانه‌های حمله شیمیایی به دوما را از بین ببرد. مسکو این اتهامات را رد کرده. صبح جمعه مسکو ادعا کرد آزمایشگاهی با بیش از یک و نیم تن مواد شیمیایی ساخت آلمان و بریتانیا در شهر دوما واقع غوطه شرقی کشف کرده است. رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران این خبر را با آب و تاب بسیار بازتاب دادند.

شورشیان مخالف اسد روز گذشته از الضمیر که در حومه شهر «دوما» واقع شده خارج شدند و به القلمون شرقی رفتند. موجی از جابجایی قومی در سوریه به راه افتاده است. هزاران نفر از مخالفان اسد همراه با خانواده‌هایشان به شمال سوریه منتقل شده‌اند. قرار است که باقی‌مانده کسانی که در غوطه شرقی حاکمیت اسد را نمی‌پذیرند نیز به شمال سوریه انتقال داده شوند. سازمان ملل هشدار داده که آنچه که در سوریه اتفاق می‌افتد به معنای کوچ اجباری مردم از سرزمینشان است.

زندگی در شمال سوریه دشوار است. سازمان ملل نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در آینده‌ای نه چندان دور در این مناطق هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.