ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"احتمال برکناری هاشمی رفسنجانی از مجمع تشخيص مصلحت"

<p>احتمال دارد آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، رئیس جدیدی برای ششمين دوره مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب کند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اکبر هاشمی رفسنجانی هم&zwnj;اکنون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است.</p> <p>خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در گزارشی که سه&zwnj;شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ منتشر کرده از تعيين رييس جديد برای مجمع تشخيص مصلحت نظام و اضافه شدن دست&zwnj;کم سه عضو جديد به اين نهاد به عنوان &quot;مهم&zwnj;ترين اتفاق&quot; در اين مجمع نام برده است.</p> <blockquote> <p>حاميان حکومت ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم می&zwnj;کنند که با سکوت در برابر اقدامات فتنه&zwnj;گران از آن&zwnj;ها حمايت می&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>مجمع تشخيص مصلحت در سال ۱۳۶۶ به فرمان آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس تشکيل شد. آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ رئيس اين نهاد بود.</p> <p>اين نهاد نظارتی در جريان بازنگری قانون اساسی به عنوان يکی از تشکيلات جمهوری اسلامی به قانون اساسی افزوده شد. از مهرماه ۱۳۶۸ تاکنون رياست مجمع تشخيص مصلحت بر عهده هاشمی رفسنجانی است.</p> <p>&quot;حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس، حل معضلات نظام و مشورت دادن به رهبر ایران برای تعیین سیاست&zwnj;های کلی نظام&quot; از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است.</p> <p>دوره پنجم مجمع تشخيص مصلحت بهمن ۱۳۹۰ تمام می&zwnj;شود و آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای بر اساس قانون اساسی ايران بايد اعضای ششمين دوره را منصوب کند.</p> <p>ايسنا در حالی گزارش داده است که هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در دور آينده نخواهد بود که فشارها عليه اين مقام حکومت ايران در يک ماه گذشته بيش از پيش افزايش يافته است.</p> <p>تحليلگران می&zwnj;گويند مسدودشدن وب&zwnj;سايت هاشمی رفسنجانی و محکوميت دخترش فائزه هاشمی رفسنجانی به حبس، حلقه فشار عليه وی را تنگ&zwnj;تر کرده است. در همین حال مهدی هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز از سوی قوه قضائیه ایران تحت تعقیب است. وی هم&zwnj;اکنون در بریتانیا به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p>چند ماه پيش نيز هاشمی رفسنجانی از رياست مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشته شد.</p> <p>هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات بحث&zwnj;انگيز رياست&zwnj;جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران از خواسته&zwnj;های مخالفان در برابر حکومت ايران حمايت کرد.</p> <p>حاميان حکومت ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم می&zwnj;کنند که با &quot;سکوت&quot; در برابر اقدامات &quot;فتنه&zwnj;گران&quot; از آن&zwnj;ها &quot;حمايت&quot; می&zwnj;کند.</p> <p>مقامات رسمی ايران، معترضان به نتيجه انتخابات سال گذشته را &quot;فتنه&zwnj;گران&quot; می&zwnj;نامند.</p> <p>اکبر هاشمی رفسنجانی که هم&zwnj;اکنون ۷۷ سال سن دارد در سال ۱۳۱۳ در &quot;بهرمان&quot; نوق در حومه شهرستان رفسنجان به دنيا آمد.</p> <p>وی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، سمت&zwnj;های رئيس مجلس، رئيس&zwnj;جمهوری، رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.</p> <p>&nbsp;</p>

احتمال دارد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، رئیس جدیدی برای ششمين دوره مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخاب کند.

اکبر هاشمی رفسنجانی هم‌اکنون رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام است.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در گزارشی که سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ منتشر کرده از تعيين رييس جديد برای مجمع تشخيص مصلحت نظام و اضافه شدن دست‌کم سه عضو جديد به اين نهاد به عنوان "مهم‌ترين اتفاق" در اين مجمع نام برده است.

حاميان حکومت ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم می‌کنند که با سکوت در برابر اقدامات فتنه‌گران از آن‌ها حمايت می‌کند

مجمع تشخيص مصلحت در سال ۱۳۶۶ به فرمان آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس تشکيل شد. آيت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ رئيس اين نهاد بود.

اين نهاد نظارتی در جريان بازنگری قانون اساسی به عنوان يکی از تشکيلات جمهوری اسلامی به قانون اساسی افزوده شد. از مهرماه ۱۳۶۸ تاکنون رياست مجمع تشخيص مصلحت بر عهده هاشمی رفسنجانی است.

"حل اختلافات بین شورای نگهبان و مجلس، حل معضلات نظام و مشورت دادن به رهبر ایران برای تعیین سیاست‌های کلی نظام" از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است.

دوره پنجم مجمع تشخيص مصلحت بهمن ۱۳۹۰ تمام می‌شود و آيت‌الله خامنه‌ای بر اساس قانون اساسی ايران بايد اعضای ششمين دوره را منصوب کند.

ايسنا در حالی گزارش داده است که هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت در دور آينده نخواهد بود که فشارها عليه اين مقام حکومت ايران در يک ماه گذشته بيش از پيش افزايش يافته است.

تحليلگران می‌گويند مسدودشدن وب‌سايت هاشمی رفسنجانی و محکوميت دخترش فائزه هاشمی رفسنجانی به حبس، حلقه فشار عليه وی را تنگ‌تر کرده است. در همین حال مهدی هاشمی رفسنجانی یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز از سوی قوه قضائیه ایران تحت تعقیب است. وی هم‌اکنون در بریتانیا به‌سر می‌برد.

چند ماه پيش نيز هاشمی رفسنجانی از رياست مجلس خبرگان رهبری کنار گذاشته شد.

هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران از خواسته‌های مخالفان در برابر حکومت ايران حمايت کرد.

حاميان حکومت ايران، اکبر هاشمی رفسنجانی را متهم می‌کنند که با "سکوت" در برابر اقدامات "فتنه‌گران" از آن‌ها "حمايت" می‌کند.

مقامات رسمی ايران، معترضان به نتيجه انتخابات سال گذشته را "فتنه‌گران" می‌نامند.

اکبر هاشمی رفسنجانی که هم‌اکنون ۷۷ سال سن دارد در سال ۱۳۱۳ در "بهرمان" نوق در حومه شهرستان رفسنجان به دنيا آمد.

وی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، سمت‌های رئيس مجلس، رئيس‌جمهوری، رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    با سلام نظام دیگر مطلحتی باقی نگذاشته که کسی رییس ان باشد. وقتی در روز روشن به خدتر رییس تشخیص مصلحت فحاشی شد، وقتی دختران و پسران ایرانزمین در سال 88 دستگیر و شکنجه شدند و مورد تجاوز فرار گرفتند اقا تمام مصلحت ها را روی نان بربری مالیدند و با صحابه شان نشستندو خوردند یک چای شیرین هم پشتش دادند پایین. افرادی مثل رفسنجانی که همیشه "مصلحت نظام را بر ابروی ملت ترجیح داده اند شاید بهتر باشد سرکاری هم نباشند. به هر حال اقا تا به خال با درایت خاص خودشان نظام را به سوی خلافت کشانده اند و باید منتظر هلاکوخان مغول باشیم.

  • سبز اندیش

    چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی خود کرده را تدبیر نیست روزی که آقای هاشمی با دروغ خامنه ای را رهبر کرد و بعد ها از عملکرد بد او دفاع کرد و براعمال غیر قانونی و غیر انسانی حکومت مهر تأیید زد باید پیشبینی امروز خود را می کرد

  • دانا

    دوستان لطفا هاشمی رفسنجانی را از زبان یک آخوند دیگر بشناسید. بخوانید: http://mag.gooya.com/president84/archives/028276.php

  • کاربر مهمان

    هاشمی این همه که شما گفتید نیست دوست عزیز... اگر بود قاعدتا الان در چنین شرایطی قرار نمی گرفت.

  • کاربر مهمان

    برابر قانون اساسی جمهوری اسلامی شورای نگهبان مصوبه های مجلس شورای ملی ( بعدها اسلامی ) را بررسی میکند. چنانچه آنها را خلاف اسلام یا خلاف قانون اساسی ببیند اعلام میکند تا مجلس آن را اصلاح کند. بگذریم ازاین که بحث قانون اساسی و حقوق مردم مطرح و مهم نیست، بعد هم ثابت شد که اسلام وا حکامش هو مهم نیستند، اصل حفظ حکومت و ثروت های افسانه ای است. ولی اگر یک مصوبه ای را شورای نگهبان بررسی کرد و دید خلاف اسلام است چگونه با مجلس «کنار بیاید» و بگوید خلاف اسلام نیست؟ داستان برخی از مومنان است که پیش از سفر حج نزد آخوندها میروند تا دارایی و مالشان را «پاک» کنند. آخوند هم «حسابی میکند» و میگوید باید فلان مبلغ بپردازی تا مالت پاک شود. برخی از این بندگان خدا هم به خواهش و التماس می افتند که تخفیف بده! آخوند هم بستگی به وضع آن طرف و «انصاف» خودش ممکن است مبلغی تخفیف بدهد تا با دریافت بقیه پول رضایت بدهد که مال شما پاک شده! معلوم نیست این آخوندها چکاره اند که ...! بگذریم ( تا احمق در جهان است .... در نمی ماند ). حالا اگر بواقع یک مصوبه ای خلاف اسلام یا قانون اساسی بود شورای نگهبان چه میتواند بکند؟ این اختلاف چیست و حل اختلاف چه معنایی دارد؟ مگر اینجا اختلافی مطرح است که با حل شدنش مصوبه خلاف اسلام، موافق اسلام شود؟ مگر این که همه اینها از نظر خود آقایان پایه ای نداشته باشد و همه ساخته خود آقایان برای سودجویی نابحق خودشان باشد. جز این نیست که مجمع بگوید این مصوبه خلاف است ولی « مصلحت حکومت اسلامی » در این است که قانون برخلاف اسلام تصویب و اجرا شود. البته خود بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) پس از رسیدن به حکومت گفتند که حفظ خود اسلام از احکام اسلام مهمتر و واجب تر است. یعنی هرکار خلاف احکام اسلام بکنید تا اسلام حفظ شود! از جمله نقض عهد کنید و هرچه قول داده اید را زیر پا بگذارید و ... تا اسلام حفظ شود! سروصدای عده ای مومنان درآمد که دیگر چیزی ازاسلام نمی ماند ! این بار حضرت امام گفتند حفظ حکومت اوجب واجبات است! یعنی برای حفظ حکومت حتا اسلام را هم فدا کنید! همچنان که آیت الله آذری قمی مدیر مسئول روزنامه رسالت در بود امام گویا در سال 68 بود که نوشتند که ولی فقیه میتواند حتی توحید را هم تعطیل کند ! ولی امام هیچ واکنشی در برابر چنین سخنی نشان ندادند! یعنی تایید کردند، وگرنه پدر گوینده یا نویسنده را صوات ... ! داستان به درازا کشید . ولی اگر «رفسن جانی» را با آن پرونده ننگینش کنار بگذارند و بعد هم یک جوری « ترتیبشان را بدهند» ( هرجوری !) شاید سزای جزء ناچیزی از کارهای ضد مردمی خود را ببیند. تهران ـ شهروند درجه سه

  • کاربر مهمان

    حذف هرچه بیشتر هاشمی رفسنجانی دلهای مردم را خنک خواهد کرد. او از منفورترین چهره هایی است که مردم او با عناوین روباه شیاد پیر، جلاد خونخوار، جنایتکار بیرحم، خود بزرگ بین و خودخواه، اشرافگرای فقیر کش، مقام پرست و تمامیت خواه و خیانت پیشه می شناسند.