ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالیت‌ «شرورانه» ایران: مهم‌ترین اولویت آمریکا در اجلاس جی ۷

سه موضوع نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان در تورنتو: بحران اوکراین، بحران شبه‌جزیره کره و بحران سوریه. در رأس این سه بحران: نقش ایران در خاورمیانه.

وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان (گروه هفت/ جی ۷) در اجلاسی در تورنتو (کانادا) سه بحران مهم جهان را به بحث می‌گذارند: سوریه، کره شمالی و اوکراین. این نخستین اجلاس گروه جی ۷ بعد از اقدام نظامی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه سوریه است. فعالیت‌های «شرورانه» ایران در سوریه و همچنين برجام در این اجلاس جایگاه ویژه‌ای دارد، حداقل در نظر آمریکا.

نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷/ گروه هفت) در تورنتو به عنوان پیش‌درآمد نشست رهبران جی ۷ در ژوئن ۲۰۱۸ (عکس: آرشیو)
نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان (جی ۷/ گروه هفت) در تورنتو به عنوان پیش‌درآمد نشست رهبران جی ۷ در ژوئن ۲۰۱۸ (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری رویترز وزیران خارجه گروه هفت یکشنبه ۲۲ آوریل/ ۲ اردیبهشت در تورنتو تشکیل جلسه دادند. هفته گذشته سران هفت کشور صنعتی جهان (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا) با انتشار بیانیه مشترکی از اقدام نظامی آمریکا، بریتانیا و فرانسه علیه سوریه حمایت کرده بودند. اجلاس تورنتو نخستین اجلاس هفت کشور صنعتی جهان بعد از شلیک ۱۰۵ موشک به تأسیسات نظامی ارتش سوریه در تاریخ ۷ آوریل است.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که اولویت وزارت خارجه این کشور در اجلاس تورنتو در وهله اول «فعالیت‌های شرورانه» ایران در خاورمیانه و شرایط کره شمالی برای پایان دادن به فعالیت‌های هسته‌ای‌اش است.

کشورهای غربی دولت اسد را متهم به حمله شیمیایی به مخالفان مسلح بشار اسد در شهر دوما در غوطه شرقی کرده‌اند. روسیه و دولت اسد این اتهامات را رد کرده و ادعا کرده‌اند که حمله شیمایی به دوما صحنه‌سازی بریتانیا بوده است. اقدام نظامی سه قدرت جهانی در ۷ آوریل در پاسخ به احتمال حمله شیمیایی به دوما انجام شد.

اجلاس تورنتو دوشنبه ۲۳ آوریل/ ۳ اردیبهشت به پایان می‌رسد. وزيران خارجه هفت کشور صنعتی جهان در تورنتو زمینه‌های اجلاس رهبران کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و کانادا در ماه ژوئن سال جاری را فراهم می‌کنند. یکی از موارد مورد بحث، «رفتار غلط روسیه» با تکیه بر پرونده اسکریپال (سوءقصد با گاز اعصاب به جان یک جاسوس دوجانبه در خاک بریتانیا) است. وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان درباره بحران اوکراین و ضرورت اصلاحات اقتصادی در کی‌یف هم با یکدیگر مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که ایالات متحده آمریکا در اجلاس تورنتو ضرورت افزودن مکمل‌هایی به برجام برای نظارت بر برنامه موشکی ایران و تجدید نظر در بند غروب توافق هسته‌ای را هم به بحث می‌گذارد. یک دیپلمات آمریکایی گفته است:

«بسیاری از موضوعاتی که در تورنتو مطرح می‌شود به بحران سوریه و فعالیت‌های "شرورانه" ایران در خاورمیانه ربط دارد.»

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری اجلاس تورنتو درباره آینده برجام در جمع خبرنگاران گفته است:

«هدف ما این است که شرایطی ایجاد کنیم که توافق وین باقی بماند.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگویی که یکشنبه ۲۲ آوریل/ ۲ اردیبهشت قبل از برگزاری اجلاس تورنتو از فاکس‌نیوز پخش شد گفته است فرانسه هیچگونه جایگزینی برای برجام نیافته است. او پیشنهاد داده که برجام به عنوان تنها گزینه باقی بماند و در همان حال بر ضرورت نظارت بر برنامه موشکی ایران به عنوان واکنشی به نفوذ ایران در خاورمیانه نیز تأکید کرده است. مکرون در این مصاحبه گفته است:

« اجازه دهیم این چارچوب باقی بماند چون گزینه بهتری است تا آنچه که در رابطه با کره شمالی شاهد آن هستیم.»

وزیران خارجه هفت کشور صنعتی جهان درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی قبل از دیدار رو در روی ترامپ با کیم جونگ اون نیز با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اقلیمی

    سوگند به انسانیت این ها یی که در رسانه های از سخن از امپرتروی شیعی منوظرشان همین اقلیت اخوندپرست است ونه همه مردم ایارن، اکثر مردم ایارن شبانهر وز این اخوندها فحش میدهند! یا هخامنشی یا آریایی می گویند حتی 4% جمعتی ایران نیستند. اصلا الان 30% ایران مانند ترکها و ترکمن و عرب که خود را اصلا ایرانی و آریایی نمی دانند (خودشان می گینود اکثریت ایران تشکیل میدهند مثلا ترکها 50% و اعراب 10%)! بقیه هم مثل کردها اریایی می دانند ولی میخواهند از ایران جدا شوند و جمعیتشان 15% می گیوند بلوچ ها بخش بزرگی از سنی های ایران هم که علاقه به ایران ندارند و رد مجموع خود را 30% می دانند! من سوالم این است الان اکثریت ایرانی یا خودشان شیعه نمیدانند یا ایرانی نمی دانند! با کدام کشور ایران دشمنی داردی؟! ایران فقط و فقط یک اسم است امروزه و هیچ چیزی اخوند از هویت ملی نگذاشته! اکثریت قریب بعه اتافق آنها هم خود ایرانی آریایی می دانند به شدت متنفرهستند از نازیسم و هیتلر و معتقدند نازیهای نام آریایی را دزدیند و تاریخ وفرهنگ و نمادهای آریایی های باستان را آلوده به نژادپرستای کردند! من اصلا علاقه خاصی به این شکور ندارم، اما متاسافنه سرنوشت دهها ملیون انسان با این کشور گره خورده استو مردمی که با وجود انحطاط اخلاق یو اخلاقی حکومت آخوندی بوجود اورده باز هم انسالن هستند. اینها حتما باید تاوان بدهند برای حمایت از این جنایتکاران داشیعه ولایی، ولی حقشان نابودی نیست. مشتی انسان عقب مانده بودند که فریب خوردند!

  • اقلیمی

    من مدتها به این نتیجه رسیدم، غربی ها و شرقی ها (دنیا سکولار) کلا عمدا این داشیعه ولایی را در ایران بوجود آورد و عامدا 40 سال اجازه داد حیات ضد بشری ادامه دهد وهنوز هم دارد اوانس بهش میدهد، فقط وفقط یک دلیل قانع کننده پیدا کردم، و آن این است دنیای سکولار نمی خواهد کشور وملتی به نام ایران در جهان دیگر وجود داشته باشد . نمی دانم چه خطری این مردم بیچاره دارند که الان به غلط کردن افتادند از دست اخوند و اسلام شیعه و اکثرشان روز صد بار میگیوند ما غلط میکینم که ادعای امپراتوری کینم.

  • اقلیمی

    روش مبارزه اینها تاکنون ای بوده: حمایت زا تجزیه طلبان/ که تا حالا جز مقداری مزاحمت و تررو کار ینکردند 2- تحریم، که موجب شده بیشتر وبیشتر ایارن رد اسیر فساد رانخوران قاچاقچیان شود بیشر و بیشتر سازمانهای پولشویی در دینا تقویت شود با پول اقچقا نفت ا حاکمان ایارن 3- زجرکش شدن اکثریت فقیر مردم ایران و در آستانه یک هولوکاست دیگر اگر واقعا میخواهید ازشر این حکومت (که اسنادش درامده خودتان مسئول بوجود اوردنش بودی)، این بوده مثل طالبان و داعش و بقیه بدان یک حمله تمام کننده میکرددی و یا لاقل مثل صدام تحرمی سفت و سختی برنامه رد برابر غذا میگذاشید و اجازه نمی دادی سران و آقازاده های زد جنایتکار آزادانه در کشورهای غربی، ملیارد ها دلار بیاورند. اینها از اصول گرتا اصلاح طلب را شامل میشوند!