ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک خبرنگار فرانسوی در سوريه کشته شد

<p>يک خبرنگاری فرانسوی بر اثر انفجار خمپاره در شهر حمص سوريه کشته شد. ژيل ژاکيه نخستين خبرنگار اروپايی است که طی ۱۰ ماه از آغاز ناآرامی&zwnj;های سوريه کشته می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين خبرنگار که برای شبکه دو تلويزيون فرانسه کار می&zwnj;کرد، روز چهارشنبه ۱۱ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۱ دی ۱۳۹۰) کشته شد. هفت نفر ديگر نيز در اين انفجار کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.</p> <p>آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، کشته شدن این خبرنگار فرانسوی را به شدت محکوم کرد و در بيانيه&zwnj;ای خواهان تحقيق درباره کشته شدن ژاکيه شد. وزير خارجه فرانسه همچنين دولت سوريه را مسئول حفاظت از جان روزنامه&zwnj;نگاران خارجی دانست. </p> <p>اين خبرنگار در حالی کشته شد که ناظران اتحاديه عرب در سوريه به سر می&zwnj;برند. مخالفان می&zwnj;گويند ناظران اتحاديه عرب تنها به مکان&zwnj;هايی می&zwnj;روند که امن باشد.</p> <blockquote> <p>آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه کشته شدن خبرنگار فرانسوی را به شدت محکوم کرد و در بيانيه&zwnj;ای خواهان تحقيق درباره کشته شدن ژاکيه شد</p> </blockquote> <p>ناظران اتحاديه عرب ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ برای بررسی پايبندی دولت بشار اسد به طرح صلح اتحاديه عرب که با هدف پايان دادن به ۹ ماه خشونت در سوريه تدوين شده است، به اين کشور وارد شدند.</p> <p>اين طرح خواهان توقف خشونت&zwnj;عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک&zwnj;ها از شهرهای سوريه است.</p> <p>فعالان سوری می&zwnj;گويند با وجود حضور ناظران اتحاديه عرب در سوريه، خشونت نيروهای دولتی عليه مخالفان همچنان ادامه دارد.</p> <p>فعالان مخالف دولت سوريه ترديد دارند که مأموريت ناظران بتواند بر بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهوری سوريه برای متوقف شدن خشونت&zwnj;ها فشار وارد کند.</p> <p>بر همين پايه، انوار مالک، يکی از ناظران اتحاديه عرب با اعلام اينکه هيأت اعزامی در جلوگيری از خشونت&zwnj;ها در سوريه ناتوان است، از سمت خود استعفا کرد و سوريه را ترک نمود.</p> <p>انوار مالک به رويترز گفت: &quot;مقامات سوريه تانک&zwnj;های خود را از شهرها بيرون نبرده&zwnj;اند بلکه فقط آن&zwnj;ها را پنهان کرده&zwnj;اند تا بعد از خروج ناظران، مکان استقرار آن&zwnj;ها را تغيير بدهند.&quot;</p> <p>انوار مالک مأموريت اتحاديه عرب را يک &quot;اقدام نمايشی&quot; دانست و گفت سوريه ناظران را فريب می&zwnj;دهد.</p> <p>سازمان ملل متحد می&zwnj;گويد از زمان آغاز ناآرامی&zwnj;ها در سوريه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از پنج هزار نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده&zwnj;اند. مقامات سوريه نيز می&zwnj;گويند در اين مدت، گروه&zwnj;های مسلح دو هزار نيروی امنيتی را کشته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

يک خبرنگاری فرانسوی بر اثر انفجار خمپاره در شهر حمص سوريه کشته شد. ژيل ژاکيه نخستين خبرنگار اروپايی است که طی ۱۰ ماه از آغاز ناآرامی‌های سوريه کشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين خبرنگار که برای شبکه دو تلويزيون فرانسه کار می‌کرد، روز چهارشنبه ۱۱ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۱ دی ۱۳۹۰) کشته شد. هفت نفر ديگر نيز در اين انفجار کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، کشته شدن این خبرنگار فرانسوی را به شدت محکوم کرد و در بيانيه‌ای خواهان تحقيق درباره کشته شدن ژاکيه شد. وزير خارجه فرانسه همچنين دولت سوريه را مسئول حفاظت از جان روزنامه‌نگاران خارجی دانست.

اين خبرنگار در حالی کشته شد که ناظران اتحاديه عرب در سوريه به سر می‌برند. مخالفان می‌گويند ناظران اتحاديه عرب تنها به مکان‌هايی می‌روند که امن باشد.

آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه کشته شدن خبرنگار فرانسوی را به شدت محکوم کرد و در بيانيه‌ای خواهان تحقيق درباره کشته شدن ژاکيه شد

ناظران اتحاديه عرب ۲۶ دسامبر ۲۰۱۱ برای بررسی پايبندی دولت بشار اسد به طرح صلح اتحاديه عرب که با هدف پايان دادن به ۹ ماه خشونت در سوريه تدوين شده است، به اين کشور وارد شدند.

اين طرح خواهان توقف خشونت‌عليه معترضان، آزادی زندانيان و خارج کردن ارتش و تانک‌ها از شهرهای سوريه است.

فعالان سوری می‌گويند با وجود حضور ناظران اتحاديه عرب در سوريه، خشونت نيروهای دولتی عليه مخالفان همچنان ادامه دارد.

فعالان مخالف دولت سوريه ترديد دارند که مأموريت ناظران بتواند بر بشار اسد، رئيس‌جمهوری سوريه برای متوقف شدن خشونت‌ها فشار وارد کند.

بر همين پايه، انوار مالک، يکی از ناظران اتحاديه عرب با اعلام اينکه هيأت اعزامی در جلوگيری از خشونت‌ها در سوريه ناتوان است، از سمت خود استعفا کرد و سوريه را ترک نمود.

انوار مالک به رويترز گفت: "مقامات سوريه تانک‌های خود را از شهرها بيرون نبرده‌اند بلکه فقط آن‌ها را پنهان کرده‌اند تا بعد از خروج ناظران، مکان استقرار آن‌ها را تغيير بدهند."

انوار مالک مأموريت اتحاديه عرب را يک "اقدام نمايشی" دانست و گفت سوريه ناظران را فريب می‌دهد.

سازمان ملل متحد می‌گويد از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوريه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون بيش از پنج هزار نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده‌اند. مقامات سوريه نيز می‌گويند در اين مدت، گروه‌های مسلح دو هزار نيروی امنيتی را کشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • تهرونی

    در تهران یکی از فرماندهان سپاه در مورد جیل جاکتی گفته: بچه ها سپاه در مورد این جاسوس فرانسوی خوب عمل کردند!! حالا شما قاتل پرتقالفروش را از این جمله پیدا کنید.