ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد فعالان حقوق بشر از ادامه کار زندان گوانتانامو

<p>فعالان حقوق بشر در دهمين سال آغاز به کار زندان گوانتانامو، در مقابل کاخ سفيد تجمع اعتراضی برپا کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، معترضان روز چهارشنبه ۱۱ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۱ دی ۱۳۹۰) در اين تجمع اعلام کردند زندان گوانتانامو&nbsp; يک &quot;رسوايی&quot; برای آمريکا است.</p> <p>معترضان به شکل زندانيان گوانتانامو، لباس نارنجی پوشيده و سرهای خود را پوشانده بودند. تظاهرات مشابهی نيز در کشورهای اروپايی برگزار شد.</p> <blockquote> <p>مظنونان به تروريسم به اين دليل به زندان گوانتانامو در خاک کوبا منتقل می&zwnj;شوند که از حقوق يک زندانی در آمريکا برخوردار نباشند</p> </blockquote> <p>زندان گوانتامو در پايگاه نظامی آمريکا در خاک کوبا قرار دارد. نخستين گروه از زندانيان متهم به تروريسم ۱۱ ژانويه سال ۲۰۰۲ وارد اين زندان شدند. هم&zwnj;اکنون ۱۷۱ نفر در اين زندان در حبس هستند.</p> <p>مظنونان به تروريسم به اين دليل به زندان گوانتانامو در خاک کوبا منتقل می&zwnj;شوند که از حقوق يک زندانی در آمريکا برخوردار نباشند.</p> <p>جورج بوش، رئيس&zwnj;جمهور پيشين آمريکا پس از رويداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستور تأسيس بازداشتگاه گوانتانامو و شبکه&zwnj;ای از بازداشتگاه&zwnj;های سری را، برای حبس و بازجويی مظنونان به تروريسم صادر کرد.</p> <p>عمده زندانيان کسانی هستند که توسط ارتش آمريکا در افغانستان و عراق بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>باراک اوباما بعد از آنکه به عنوان رئيس&zwnj;جمهور آمريکا انتخاب شد، دستور داد اين زندان تا ژانويه ۲۰۱۰ تعطيل شود اما اين تصميم وی عملی نشد.</p> <p>اوباما به هنگام امضای اين دستور گفت: &quot;ايالات متحده مجبور نيست به انتخاب دروغين ميان امنيت خود و آرمان&zwnj;های خود ادامه بدهد.&quot;</p> <p>وی گفته بود: &quot;صدور اين دستور برای بازگشت به معيارهای روند قضايی و ارزش&zwnj;های بنيادين قانون اساسی است. ارزش&zwnj;هايی که به اين کشور، حتی در جريان جنگ و در مقابله با تروريسم، عظمت می&zwnj;بخشند.&quot;</p> <p>با این حال با گذشت سه سال از این دستور، این زندان هنوز فعالیت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

فعالان حقوق بشر در دهمين سال آغاز به کار زندان گوانتانامو، در مقابل کاخ سفيد تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش رويترز، معترضان روز چهارشنبه ۱۱ ژانويه ۲۰۱۲ (۲۱ دی ۱۳۹۰) در اين تجمع اعلام کردند زندان گوانتانامو  يک "رسوايی" برای آمريکا است.

معترضان به شکل زندانيان گوانتانامو، لباس نارنجی پوشيده و سرهای خود را پوشانده بودند. تظاهرات مشابهی نيز در کشورهای اروپايی برگزار شد.

مظنونان به تروريسم به اين دليل به زندان گوانتانامو در خاک کوبا منتقل می‌شوند که از حقوق يک زندانی در آمريکا برخوردار نباشند

زندان گوانتامو در پايگاه نظامی آمريکا در خاک کوبا قرار دارد. نخستين گروه از زندانيان متهم به تروريسم ۱۱ ژانويه سال ۲۰۰۲ وارد اين زندان شدند. هم‌اکنون ۱۷۱ نفر در اين زندان در حبس هستند.

مظنونان به تروريسم به اين دليل به زندان گوانتانامو در خاک کوبا منتقل می‌شوند که از حقوق يک زندانی در آمريکا برخوردار نباشند.

جورج بوش، رئيس‌جمهور پيشين آمريکا پس از رويداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دستور تأسيس بازداشتگاه گوانتانامو و شبکه‌ای از بازداشتگاه‌های سری را، برای حبس و بازجويی مظنونان به تروريسم صادر کرد.

عمده زندانيان کسانی هستند که توسط ارتش آمريکا در افغانستان و عراق بازداشت شده‌اند.

باراک اوباما بعد از آنکه به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا انتخاب شد، دستور داد اين زندان تا ژانويه ۲۰۱۰ تعطيل شود اما اين تصميم وی عملی نشد.

اوباما به هنگام امضای اين دستور گفت: "ايالات متحده مجبور نيست به انتخاب دروغين ميان امنيت خود و آرمان‌های خود ادامه بدهد."

وی گفته بود: "صدور اين دستور برای بازگشت به معيارهای روند قضايی و ارزش‌های بنيادين قانون اساسی است. ارزش‌هايی که به اين کشور، حتی در جريان جنگ و در مقابله با تروريسم، عظمت می‌بخشند."

با این حال با گذشت سه سال از این دستور، این زندان هنوز فعالیت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.